Het is raak in 2010!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marieke3, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    O jee, Marieke, dat wordt dan nog wat voor de toekomst!
    Vervelend he, zo'n stoffig huis....
    En wat leuk dat jullie hetzelfde kamertje hebben besteld! Bij ons wordt hij half juni geleverd. Inderdaad, lekker veel bergruimte vond ik ook fijn en vooral die kast; die kan nog jaren mee! :)

2. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He,

Wat leuk een nieuw topic. Idd, we zijn allemaal zwanger dus kunnen we gezellig hier kletsen.

Ik zal zo ff teruglezen.

Hier alles prima. :D

3. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Maartje: welkom hier.

Rodelief: heerlijk zo'n goede echo. Geniet ervan.

Chikai: mooi kamertje hoor.

Marieke: een druktemakertje zo te lezen. Nu al, dus dat wordt nog wat. ;)

Wij willen het geslacht trouwens niet weten, ook al ben ik wel enorm nieuwsgierig. Hihi. Woensdag eindelijk de termijnecho. :)

Oh, ik hoor de jongste. Laterrrrrrrrrr. ;)

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Zo, daar ben ik ook weer.

(thnx voor de krabbel Rodelief)

Rodelief, het geslacht geheim houden. hahaha. Vorige keer wisten we niet wat het werd, nu we het wel weten hebben we meteen de knoop maar doorgehakt het wel te vertellen. Mond houden is helemaal voor M. onmogelijk. :D Fijn dat je weer 'gewoon' naar de VK mag. Moet je wel nog medisch bevallen of dat ook niet?

Marieke, al druk bezig met het kamertje dus. Leuk! Hier moeten we nog beginnen. (help)

Cars, vast heel veel plezier met de echo!

Chikai, leuk kamertje! En marieke hetzelfde kamertje. hahaha. Buikbanden heb ik de vorige zwangerschap helemaal niet gedragen. Geen idee. Zit het lekker??

Nou, hier gaat alles zijn gangetje. Sinds 3 dagen plotseling erg veel vocht aan het vasthouden icm met hoofdpijn en misselijk. Vandaag dus een extra controle van de VK. bloeddruk was wel wat omhoog gegaan, maar nog steeds prima, en geen eiwitten in mijn urine, dus waarschijnlijk gewoon een griepje ofzo. Verder voel ik me echt prima. Marieke, ook heir gaat die 90% slaap niet op hoor. :)

nou, tot snel weer!

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Lizab: graag gedaan voor de krabbel.
    Ik hoef niet in het ziekenhuis te bevallen maar wil het wel heeeel graag. Dit is een normale zwangerschap.

all: morgen een familie reunie van mijn man zijn kant. Heb ik eigenlijk niet zo`n zin in wat 90% ken ik helemaal niet.

Even over de zindelijkheidstraining van mijn zoontje. We zijn 1,5 week geleden begonnen en het gaat echt super goed. Alle plasjes gaan op het potje en sinds vandaag ook op de "grote" wc. Ik ben zo trots!! Alleen dat poepen....
    drama!!!!
    1 keer is hij in het potje beland de rest allemaal in zijn broek. Zodra hij het voelt opkomen word hij heel bang en angstig. Heb al van alles geprobeerd maar hij blijft zo bang. Denk dat ik het maar even zo laat en het even negeer....
    Of heeft iemand nog tips???

6. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Rodelief: over dat poepen. Heb wel eens gehoord dat dat een fase is waar ze vanzelf wel doorheen komen. Duurt een paar maandjes.
    Dus, komt helemaal goed hoor. :)

Trouwens nog bedankt voor je bericht over dit topic. :)

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Rodelief, geen aandacht aan besteden en overdreven complimenteren als het wel op het potje beland. Het is bij de meeste kinderen een moeilijke overgang om hun ontlasting op de wc of op het potje te doen. Ik heb ouders op mijn werk die er echt heel boos over worden, gevolg is dat de kids tegen hun 4de jaar nog in hun broek poepen (het bekende in een hoekje gaan zitten verhaal en dan lekker poepen) terwijl bij de ouders die er makkelijk over doen de kinderen binnen een paar weken/maanden het netjes op de wc doen.
    Sterkte morgen met de reunie. Hopelijk wordt het heel gezellig.

Liza wat vervelend dat je zoveel vocht vast houd zeg. Hopelijk wordt dat niet erger als het straks warmer gaat worden. Was je bloeddruk erg hoog?
    Jij ook al zo'n druktemaker dus :) Gezellig :)

Mijn vriend had gisteren eindelijk even het geduld om mijn buik in de gaten te houden. Hij schrok helemaal hoe die buik golft van het kindje en moest er erg om lachen.
    Mijn dochter kwam s'middags even een knuffelsessie met mijn buik doen en dat werd beloond met een trapje tegen haar oor, dat vond ze toch wel heel gek maar ook heel spannend.

Vandaag even afzien. Na mijn poetswoede van gisteren heeft mijn vriend besloten vandaag de goten te gaan maken in de muur om extra electra aan te leggen... Ik moest even slikken en heb hem duidelijk gemaakt dat hij daarna echt moet meehelpen met de boel weer stofvrij maken want 2 dgn achter elkaar met de stofzuiger door het hele huis heen betekend nog hardere buiken ben ik bang.
    Morgen gaat hij de keukenwand tegelen dus dan moeten de extra stopcontacten gemaakt zijn. Gisteravond heeft hij nog even de stootbladen onder de keukenkasten gemaakt en die moeten ook vastgezet worden. Hij heeft geloof ik pepers gegeten ofzo want hij heeft er weer helemaal zin in. Eigenlijk wil ik zelf gaan tegelen maar ik weet niet of de lijm schadelijk zal zijn...

8. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Jaaahhhh....!!!!
    Mijn man heeft gisteravond de kleine ook gevoeld!!
    ZO leuk... ik dacht dat het nog iets te vroeg was omdat de trapjes niet super krachtig zijn maar hij legde zijn hand op mijn buik en binnen een minuut werd hij getrakteerd op een ferme trap. En halve minuut daarna nog 1.
    Toch weer een speciaal moment hoor!!

9. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi allemaal!

Hoe is het hier?

@rodelief: inderdaad een leuk moment! Hoe is je familie reünie afgelopen?

@marieke en chikai: leuk dat jullie hetzelfde kamertje hebben, echt een leuk kamertje ook!:D

@Liza: Balen dat je vocht vasthoud, hopen dat het gauw overgaat.

@all: Hier gaat het goed, word steeds vaker misselijker, de ene dag nergens last van, andere dag weer wel, ook s'avonds. maar nog niet overgegeven ofzo..voor de rest gaat het zn gangetje!

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Zo, drukke tijd gehad; kamertje, verf en stof voor de wieg gekocht. Gisteren met 22000 andere scoutingleden feest gevierd in Utrecht, scouting bestaat 100 jaar.
    Vandaag verjaardag in Utrecht, en naar m'n schoonouders geweest.

Buikbanden; die ik heb zit heel erg fijn! Niet te strak, maar gewoon fijn om m'n buik heen. Mij bevalt het erg goed, zal zsm eens een foto plaatsen. Ik ga er zeker nog meer bestellen.

Vanaf morgen weer fulltime werken, ben benieuwd hoe dat zal gaan!!
    Weltrusten voor nu!

11. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fairytale:Fijn dat je je zo goed voelt en ach dat misselijk zijn hoort er bij en gaat als het goed is vanzelf weer over.

Chikai: Dat zal wel weer even wennen zijn full time aan de bak. Succes!!

all: familie reunie was wel oke. Ik was voornamelijk het meest trots op mijn zoontje die de dag zonder luier is doorgekomen en elke keer keurig tegen mij zei als hij moest plassen.

Ook als hij s`ochtends wakker word is het eerste wat hij zegt: PLASJE!!
    Dus de luier is s`ochtends ook droog.
    Ook heeft hij zaterdag avond voor het eerst op de grote wc gepoept!! Maar helaas gisteren ging het weer in zijn broek. Ach het komt vanzelf wel. Hoop ik.

Vandaag voor het eerst naar de VK. Had vrijdag gebeld en kon gelijk maandag terecht. Fiijn. Ben benieuwd hoe het me bevalt.

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Chikai, succes met werken vandaag!

Rodelief, wat goed dat je zoontje het zo goed doet qua zindelijkheid. Hier geen tips. F. plast nu ondertussen een keer of 4 per dag op de wc maar maakt verder nog geen aanstalten. Komt vanzelf wel. Veel plezier bij de VK vandaag.

Marieke, rustig aan hoor! Je hebt nog even, het komt allemaal wel klaar. :) Hier ook al zo'n golvende buik hahahaha. M. heeft hem al een paar keer gevoeld, en toen ik vrijdag bij de VK was, begon hij ook al vol te schoppen. geweldig :D

Nou, vocht vasthouden is iets minder geworden, maar heb ondertussen aardig de griep te pakken. Was dus gewoon een voorteken. Bloeddruk was nog steeds neit erg hoog hoor, maar hij was steeds 110/50 en nu 130/65. Echt niet te hoog, maar gewoon een stuk hoger dan wat hij steeds (en mijn vorige zwangerschap) is geweest. Ach, gewoon even uitzieken.

Verder vandaag even naar de dierenarts, de bibliotheek en ik wil eigenlijk ook even een bikini scoren. Voor die 25/30 euro koop ik toch maar een zwangerschapsbikini.

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Vandaag naar de verloskundige geweest, alles goed. Bloeddruk is constant, 110/70. Het zegt me verder eigenlijk niets... Kindje groeit goed, hartje klopte prima. Toch weer fijn, even die bevestiging. Nu over een maand weer terug.

En op m'n werk was het erg druk... jeetje, volgens mij heb ik een klas met 4 van de 15 kinderen ADHD ofzo... :) Dat worden nog 10 pittige weken!

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yeah, we zijn allemaal zwanger!!!!

10 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010
    Hartediefje - 3e kindje - verm.bevallingsdatum = 26 november 2010
    Cars - 3e kindje - verm bevallingsdatum = december 2010
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 januari 2011
    Maartje85 - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 9 januari 2011

afspraken:
    Marieke- 18 mei 4de afspraak vk
    Cars - 19 mei termijnecho
    Memoiikke - 20 mei 20 weken echo
    Chikai - 27 mei 20 weken echo
    Stoetel - 1 juni 20 weken echo WKZ
    Fairytale - 7 juni termijnecho
    Stoetel - 7 juni controle gyn
    Fairytale -14 juni 1e afspraak vk
    Chikai - 14 juni 4e afspraak vk
    Marieke- 27 juni pretecho

15. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    @Rodelief, wat leuk dat je man de kleine ook gevoeld heeft! En wat goed van je kleine vent dat hij netjes roept als hij naar de wc gaat.:)

@Fairytale, fijn dat het z'n gangetje gaat!:D

@Lizab, goed dat je niet meer zoveel vocht vasthoudt. Wel vervelend dat je de griep hebt. Beterschap.:)

@Chikai, fijn dat alles goed was bij de vk. En dat zullen inderdaad drukke weekjes worden voor je.;)

@All, ik ben vandaag naar de huisarts geweest. Nu blijk ik een slijmbeursontsteking in mijn heup te hebben. Ik heb zo'n last van mijn onderrug, dat ik een andere houding aanneem. Geen goede houding voor mijn heup dus. De huisarts schrijft geen medicijnen voor vanwege mijn zwangerschap. Morgen ga ik naar de fysio. Hopelijk helpt het! Maar met de zwangerschap gaat verder alles goed. Ik voel me prima! (op mijn heup en rug na):D

Liefs

16. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    hallo allemaal,

vandaag 20 weken echo gehad!!
    dus ik wilde ven melden dat alles ok was! kindje is goedgekeurd!
    Placenta ligt aan de voorkant en wat laag, maar gelukkig niet te laag!
    We weten het geslacht, maar houden het geheim (voor zo lang als dat lukt! :D)

Voor de rest gaat het met mn bekken niet echt, maar goed iedereen zegt dat je er niks aan kunt doen, dus we moeten er maar mee leren leven!

Groetjes aan iedereen hier!!!

17. memoiikke

memoiikke Actief lid

18 sep 2007
    470
    0
    0
    Manege
    Zuid holland
    Yeah, we zijn allemaal zwanger!!!!

10 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010
    Hartediefje - 3e kindje - verm.bevallingsdatum = 26 november 2010
    Cars - 3e kindje - verm bevallingsdatum = december 2010
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 januari 2011
    Maartje85 - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 9 januari 2011

afspraken:

Chikai - 27 mei 20 weken echo
    Stoetel - 1 juni 20 weken echo WKZ
    Fairytale - 7 juni termijnecho
    Stoetel - 7 juni controle gyn
    Fairytale -14 juni 1e afspraak vk
    Chikai - 14 juni 4e afspraak vk
    Memoiikke - 22 juni afspraak vk
    Marieke- 27 juni pretecho

18. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Wat fijn dat alles goed was!! Geniet er maar lekker van.
    Voel je je kleintje al?

19. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Memoiikke: Wat fijn dat alles goed was bij de echo. Nu lekker genieten. Wel vervelend dat je nog zo`n last hebt van je bekken.

Stoetel: Wat vervelend meid van je slijmbeursontsteking, hopelijk heeft de fysio geholpen.

Lizab: Ben je al een beetje opgeknapt van de griep??

all: Hier gaat het eigenlijk wel goed. Maandag ben ik voor het eerst bij de VK geweest. Wel weer even gek. Vooral toen ze het hartje ging laten horen. Die doptone op mijn buik vind ik toch nog steeds erg eng. Het moet ook niet te lang duren voordat ik iets hoor.
    De laatste dagen leg ik s`avonds een muziekdoosje (eigenlijk knuffeltje) op mijn buik. Gisteren wilde mijn man ook weer even voelen. Ik legde het muziekje boven op zijn hand en die kleine was echt als een gek aan het schoppen. Ben wel benieuwd of hij/zij het nou leuk vind of gewoon heel vervelend zo`n muziekje.

20. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He dames,

Hier afgelopen woensdag de echo gehad. Weer een springlevend en druk mooi mensje te zien. Helemaal happy dus. :D

memoiikke: super dat het bij jullie ook goed was. Altijd weer fijn om een bevestiging te krijgen.

Deel Deze Pagina