Het is raak in 2010!!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door marieke3, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Hoi hoi,

Goede echo´s en controles, helemaal super. :D

Memoiikke: schrijf het maar lekker van je af hoor meid. Je hormonen nemen echt een loopje met je. En je bent zeker geen aansteller wanneer je de vk belt, daar is zij voor en sommige vrouwen hangen altijd aan de telefoon.

Ik heb geen idee wat je er aan kunt doen. Heb er bij m'n vorige zs heel even last van gehad, maar dat stelde niks voor als ik dat van jou zo lees. Dikke knuf meid en laat je tranen maar lekker lopen. En dat je je schuldig voelt tegenover je zoontje snap ik ook heel goed. Kan hij niet even naar opa en oma o.i.d? Kan jij 's middags misschien wat slaap inhalen. Succes.

Rodelief: wat geweldig dat je zoontje de kleine heeft gevoeld, helemaal leuk. :) Fijn dat het zo goed gaat nu.

Liza: nog ff en dan verlof, heerlijk vooruitzicht. Vooral die vakantie. :)

Hier alles prima. Alleen ontzettend moe en kan echt heel weinig hebben. Niet echt leuk, maar ja.

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    MMI, Balen meid, dat je je zo voelt. Voor het slapen: dormeasan (weet niet of ik het helemaal goed schrijf) Vorige zwangerschap hielp het bij mij prima.

Sterkte!.

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Memoiikke; sterkte! Helaas kan ik je niet helpen, heb er geen ervaring mee, maar hopelijk vind je ergens een manier om je energie weer bij te tanken! In het oktober mama's stuk van het forum lees ik veel over speciale bekken-fysiotherapeuten, zou dat iets kunnen zijn??

4. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Hallo allemaal!

Gisteravond heb ik voor het eerst de kleine gevoeld! :D:D:D
    Zo'n gek gevoel.
    En het bleef niet bij 1 keer. Wel een stuk of 5/6 keer.
    Mijn man kon nog niks voelen, maar dat komt nog wel.
    Ik heb een voorliggende placenta, dus ben zo blij dat ik het nu eindelijk voel. Om me heen zijn er veel zwanger en die voelde het allemaal veel eerder. O ik ben echt zo blij!

Liefs

5. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Hoi Meiden, ben ik ook weer eens. Ik heb het erg druk en op de rustige dagen lig ik slapend op de bank. Ook zijn we heerlijk een midweek naar de Ardennen geweest waar we erg van hebben genoten.
    Afgelopen vrijdag hebben we een 3d/4d echo gehad. Wat is dat mooi zeg! Met ons meisje gaat alles goed, ze loopt een week voor op de groei maar we weten nu waardoor ik zoveel harde buiken heb en met zoveel pijn in mijn buik loop.
    Ik blijk te veel vruchtwater te hebben. De vk werd meteen geallarmeerd. Ze nam toen we thuis kwamen meteen contact met ons op. De hoeveelheid vruchtwater kan een vroeggeboorte veroorzaken en de harde buiken blijken nu dus niet onschuldig te zijn. Ze kunnen doorzetten in weeen omdat de baarmoeder zo groot is en het idee kan krijgen al af te zijn en de bevalling op gang kan laten komen. Ik moet nu aan de bel trekken wanneer ik te vaak harde buiken krijg (wat is te vaak?) en ik moest na dat telefoongesprek meteen onder de douche omdat ik in 15 min. tijd al 6 harde buiken had gehad (het gaat bij mij de hele dag en nacht door). Ze moesten meteen afnemen anders moest er worden gekeken naar mijn baarmoedermond om te zien of die week aan het worden is. Gelukkig namen ze redelijk af.
    Dinsdag moet ik voor een uitgebreide controle en dan kijken ze de baarmoedermond na en wordt ik doorverwezen naar de gyn voor extra echo's en onderzoeken.
    Ik ben benieuwd hoe dit verder af gaat lopen en of ze achter de oorzaak gaan komen van de hoeveelheid vruchtwater.

Hoe gaat het verder hier?

Ik lees dat jij het zwaar hebt mmi? Ik hoop voor je dat er snel betere weken aanbreken.

Wat leuk dat je je kindje hebt gevoeld Stoetel! Heerlijk :)

Ga jij 4 weken van te voren met verlof Liza? Ik ga 6 wk van te voren met verlof en heb nog een paar vrije dagen van te voren opgenomen dus ik hoef nog maar 6 wk te werken (al moet ik nu even afwachten of ik wel weer aan het werk mag, ik moet me morgen ziekmelden).
    Waar ga je naar toe op vakantie?

Fijn dat bij jou alles zo goed gaat Rodelief:) Wat leuk dat je zoontje nu ook je kindje kan voelen. Wij hebben straks ook kraamzorg van de kraamvogel. Ze komt woensdag voor een intake.

Nou ik ga weer even banken.

6. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ow ja.. hier nog een echo :)

7. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Yeah, we zijn allemaal zwanger!!!!

11 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010
    Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010
    Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 januari 2011

afspraken:

Fairytale -14 juni 1e afspraak vk
    Chikai - 14 juni 4e afspraak vk
    Cars - 15 juni 2e afspraak vk
    Marieke- 15 juni afspraak vk
    Memoiikke - 22 juni afspraak vk
    Rodelief
    Stoetel - 1 juli 5e afspraak gyn

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Heey!

Hoe is het hier?
    Hier goed, mijn trouwdag was super, helaas wat regen, maar toch een mooie dag! De tijd vloog voorbij!
    Verder vandaag naar de VK geweest, en hartje gehoord:D
    over 4 weekjes weer heen..

Nou was even kort berichtje, maar moet ook zo weer weg..;)

9. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Fairytale: Van harte gefeliciteerd met je huwelijk!!
    Heb je foto`s? Ben benieuwd hoe je eruit zag.
    Fijn dat je een mooie dag hebt gehad.

10. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Marieke: Jeetje meid dat is niet niks dat je evt. een vroeggeboorte kan hebben. Luister goed naar je lichaam hoor. En desnoods eerder stoppen met werken.
    Ik ben bij mijn 1e zwangerschap met 32 wk al gestopt nadat ik met 30 wk in het ziekenhuis had gelegen met nierproblemen.
    Ik dacht steek die 2 wk ook maar in je.....

11. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    En ohja wat een schatje op de echo!!

Ik zit hier nog te twijfelen om een pretecho te doen.

12. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Stoetel: Wat leuk dat je de kleine hebt gevoeld. Leuk is dat he??

13. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Fairytale; fijn dat het allemaal goed was bij de verloskundige! Leuk geluid om dat hartje te horen he!
    Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Marieke; wat een verhaal! Doe echt maar voorzichtig met jezelf hoor!! Hoe ervaar jij een harde buik? Doet dat "pijn" of hoe weet je dat dat een harde buik is?
    Hou je ons wel op de hoogte?

Stoetel, wat fijn dat je jullie kleintje ook hebt gevoeld, bijzonder he!

Vanmiddag bij de verloskundige geweest, alles goed. Volgende afspraak zal ik zo even aanpassen.

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yeah, we zijn allemaal zwanger!!!!

11 zwanger
    0 bevallen

Zwanger:
    Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010
    Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010
    Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010
    Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010
    Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010
    InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010
    Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010
    Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010
    Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010
    Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 januari 2011

afspraken:

Cars - 15 juni 2e afspraak vk
    Marieke- 15 juni afspraak vk
    Memoiikke - 22 juni afspraak vk
    Rodelief
    Stoetel - 1 juli 5e afspraak gyn
    Chikai - 12 juli 5e afspraak vk

15. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Fairytale, gefeliciteerd met jullie huwelijk en heel veel geluk.

Iedereen bedankt voor de lieve reacties. Het voelen van je kindje is echt zo bijzonder.

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh ja.. Helemaal vergeten. Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk Fairytale! Fijn dat het zo'n mooie dag is geweest :)

Chikai bij een harde buik heb je het gevoel dat er een keiharde bal onder je huid zit. Je kan je buik ook niet meer indrukken dan. Hij neemt langzaam toe en wordt een harde punt op zijn hoogtepunt. Het is een heel vervelend gevoel en kan een paar tellen tot een paar minuten aanhouden. Ook kan het erg pijnlijk zijn als het lang aanhoud, dan is het meer een soort voorwee. Hij wordt na een paar tellen of een paar minuten vanzelf weer zacht. Je herkent een harde buik zodra je er 1 hebt :)
    Fijn dat het goed ging bij de vk :)

Kan me voorstellen dat je ook geen zin meer hebt om voor 2 weken terug te komen Rodelief. Moet zeggen dat ik nu met 5,5 wk in het verschiet ook niet zo gemotiveerd meer ben.

Vanmiddag moet ik naar de vk. Ben best een beetje nerveus. Ik krijg dan meteen een afspraak mee voor de gyn. Gelukkig gaat mijn vriend mee.

17. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Fairytale: nog gefeliciteerd meid. Ik bedoel mevrouw. ;) En fijn dat je het hartje hebt gehoord, heerlijk is dat.

Marieke: zo zeg, dat is best heftig. Rustig aan doen hoor, beebje mag echt nog lang niet komen. Dikke knuf.
    Maar wel een super mooie echo hoor. :)

Stoetel: heerlijk om je beebje te voelen. Dat is zo geweldig. Geniet er maar lekker van. :)

Hier vandaag ook naar de vk geweest en het hartje voor het eerst gehoord. Zo mooi weer, ben weer helemaal verliefd. :D

Wij gaan de 3d-echo ook weer doen. Met de vorige twee ook gedaan, dus nu ook weer.

Morgen bellen voor de 20 weken echo, nu alweer zin in. :D

18. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Cars, lekker he, zo'n verliefd gevoel!;)

Meiden, ik ben al een paar dagen beroerd. Ik hou niks binnen, verkouden, keelpijn, oorpijn. Doordat ik slijm ophoest (sorry) moet ik overgeven. Ik heb net een beetje soep op en groene thee. Hopelijk blijft het zitten. Nu maak ik me een beetje ongerust over de kleine. Krijgt die nog wel genoeg voedingsstoffen binnen? Ik bedoel, ik ben zelf zo slap als een vaatdoek, helemaal vitamineloos.:(

Liefs

19. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Stoetel, ik ben 10 weken misselijk geweest, en 6 kilo afgevallen. Al die tijd is me gegarandeerd dat de kleine echt de voedingsstoffen neemt die hij/zij nodig heeft. Het gaat ten koste van jou, maar niet ten koste van de kleine! En ik ben nu 24 weken, de kleine zit al die tijd al precies op de groeilijn en doet het prima. Dus maak je niet druk, dit komt wel goed!

20. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Hoi hoi
    Bedankt voor de felicitaties!

@stoetel: Wat vervelend dat je je zo voelt, :( Hoop dat je je gauw weer beter voelt.

@marieke: Hoe was het vandaag bij de vk? en lekker rustig aan doen hoor!;)

@all: Vandaag kraamzorg geregeld! Dat ook weer klaar. Word iets minder misselijk, in ieder geval niet in de ochtend, maar meer als ik net de eerste hap neem van eten. wordt wel vaker moe. En heb een mega stuk van mijn haar af geknipt haha! Lekker kort..

Iedereen fijne avond nog, en alvast welterusten haha!:D

Deel Deze Pagina