Nou, mijn bloeddruk was prima. Het hartje van de baby ging ook goed. De baby is nu al ingedaald maar dat kan in principe geen kwaad behalve dat het wat ongemakkelijker is voor mij. Nu weet ik meteen waar mijn bekken en rugpijn vandaan komt. Verder ging ze nu niet kijken of de baarmoedermond week was omdat het redelijk rustig was met de harde buiken. Morgenmiddag moet ik naar de gyn. voor verdere onderzoeken. De vk gaat er van uit dat ik niet overgedragen hoef te worden aan de gyn maar gewoon terug bij de vk kan komen voor verdere onderzoeken. Voorlopig wel rustig houden. Ze heeft me wel wat meer gerust gesteld. Ze zegt dat meer vrouwen vruchtwater te veel hebben en dat er vaak niets aan de hand blijkt te zijn. Ze snapte dat ik niet goed wist wanneer ik moest bellen met de harde buiken. Ik heb een hele uitleg gekregen maar eigenlijk weet ik het nog steeds niet zo goed Misschien dat morgen de gyn er wat duidelijker in kan zijn. Al met al is het afwachten tot morgen. Ik heb mijn werk gebeld en mijn leidinggevende had me al helemaal uitgeroosterd. Ik heb wel aangegeven dat ik graag halve dagen blijf als dat mag van de gyn. Stoetel ook hier bijna 20 wk overgegeven en de baby loopt op voor op de groei. Ze nemen inderdaad voldoende voedingsstoffen op ten koste van jezelf. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Bij mijn dochter heb ik tot de 40ste week gespuugd en zij had inderdaad moeite met groeien maar kwam uiteindelijk vlak voor de 42ste week met 3650gr ter wereld dus dat is prima. Ook was ze helemaal gezond en sterk. Lekker dat je kraamzorg is geregeld Fairytale. Bij mij komt ze straks voor een intake. Ben benieuwd hoeveel uur we krijgen. Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord Cars Zo wordt het helemaal echt he. Nou ik ga even de stofzuiger door de woonkamer halen want het is 1 zandbende nu ik geen tegels meer in mijn tuin heb liggen. Ik ben blij als vrijdag de nieuwe tegels erin liggen.
Ben benieuwd hoe het morgen bij de gyn zal zijn Marieke. Hoop dat je daar wat meer duidelijkheid krijgt. En in de tussentijd gewoon even pas op de plaats. Hier vandaag alweer 4 jaar getrouwd!! Vanavond neem ik mijn man mee uit eten alleen weet hij het nog niet. Hahah. Mijn schoonmoeder komt eind van de middag om op te passen. Verder gaat het hier lekker. Krijg wel wat last van mijn schaambotje. De vk had me een telefoonnummer gegeven van iemand van mensendieck maar ik heb nog niet gebeld. ' Ik heb nu wel een klein stukje meer rust nu ik over die 23 wken heen ben. Maar ik moet die kleine wel blijven voelen. Als ik even stil zit en ik voel niets kan ik zo even in paniek raken. Ik moet dan echt even tot 10 tellen en gelukkig weet dit kindje precies wat ik wil en krijg ik vaak op comando een schopje. heerlijk!!
Gisteren ben ik bij de gyn geweest. Na 55 min. wachten (!) werd ik eindelijk geroepen. De man opende het gesprek... waarom heb je te veel vruchtwater? Tja daarom zit ik bij u.. Wie heeft dat dan gezegd? Wat is te veel vruchtwater? Allemaal vragen die ik aan hem zou moeten stellen ipv andersom lijkt mij. Toen ging hij maar even aan mijn baarmoeder voelen. Deze was wel groot maar dat zou ook kunnen komen door mijn drukke baan en gezin. Daarna een inwendig onderzoek, baarmoedermond zat dicht dus dat was goed en binnen 5 min. stond ik weer buiten. Er was geen tijd voor een echo nu dus volgende week woensdag kan ik weer terug komen voor een echo en een gesprek. Maandag moet ik 3 keer bloed afgeven om te testen op suiker en verder ben ik niet veel wijzer.. Ik vond het een ongeinteresseerde man en had echt een rot gevoel erna... Afwachten dus maar weer. Fijn dat je iets meer rust krijgt Rodelief. Kan me voorstellen dat je in paniek kunt raken als je de kleine niet voelt. Krijg je nou extra controles en echo's om je gerust te stellen? Gefeliciteerd met jullie 4 jarig huwelijk Hoe was het etentje?
@marieke: Jeetje wat raar zeg, dat hij die vragen aan jou stelde... en vervelend dat je eigenlijk geen steek verder bent gekomen.. @Rodelief: Nog gefeliciteerd met je 4 jarig huwelijk! @all: Vandaag alweer 11 weken, ben echt heel vaak moe, en heb bij alles wat ik doe, het gevoel dat ik teveel doe, vooral als ik het druk heb op het werk.. maar ik werk achter de kassa, dus kan niet zeggen dat ik even rustiger aan wil doen..Nou vanmiddag nog even werken en dan eerst weer lekker weekend!
Dat gevoel van moe zijn herken ik hier ook, maar ook grotendeels veroorzaakt door m'n werk denk ik. (en dan te bedenken dat ik over een week op schoolkamp moet met mijn groep 8)... Marieke; wat een ongeinteresseerde man, vervelend zeg. Hopelijk is er niets zorgwekkends en kun je gewoon bij de vk blijven! Weltrusten allemaal!
HOi meiden, Marieke: Wat een vervelende man zeg. En nu ben je nog niks wijzer. Hopelijk is het gepspek van volgende week wel beter. En anders gewoon bij hem aankaarten hoor. Daar zitten ze voor ik heb inmiddels wel geleerd dat je gewoon moet zeggen wat je dwars zit. Ik heb geen extra controles. Wel heb ik nu om de 3 wk controle i.p.v. om de 4. En als ik zou willen mag ik elke dag bij de vk langs om het hartje te horen maar daar heb ik niet echt behoefte aan. Ook worden er geen extra echo`s meer gedaan. (jammer) want het is uitgesloten dat dit er met dit kindje hetzelfde zou gebeuren als bij zijn broer. all: hier gisteren lekker naar de Efteling geweest. Het was super leuk alleen aan het einde van de dag kon ik niet meer. Harde buiken.... Ik heb besloten dat zo`n dagje er niet meer in zit tot na de bevalling. Fijn weekend verder....!! Vanmiddag lekker voetbal kijken bij vrienden.
Ai, ik moet volgende week naar de Efteling, tijdens het schoolkamp van mijn klas. En aangezien de avond ervoor spooktocht is en de avond zelf een nachtsspel, denk ik ook niet dat dat gaat lukken... Voor de mensen die voetballen kijken; veel plezier! Ik ga lekker shoppen (naar het tuincentrum en naar babykleertjes verder kijken)
Ik heb even flink de balen.. Mijn suiker was toch iets te hoog en het vruchtwater zit precies op de grens van toelaatbaar tot te veel.. een heel verhaal met dat het iets tot 25 mocht zijn (weet niet wat) en bij mij was het 25 precies. Nu moet ik toch onder controle blijven bij de gyn. Mocht alles wel weer in balans komen dan kan ik weer terug naar de vk maar voorlopig moet ik een thuisbevalling even uit mijn hoofd zetten.. Ik heb dit keer ook weer 45 min. moeten wachten voordat ik bij de gyn kon komen dus dat geeft ook geen goed gevoel. Heb er nu wel wat van gezegd want ik heb geen zin om volgende keer weer zo lang te moeten wachten. Voor de echo was ik wel meteen aan de beurt gelukkig en ze nam zeer uitgebreid de tijd. Heb een hele rits foto's mee gekregen en met ons meisje gaat alles goed. Ze groeit prima. Over 2 weken weer een echo en controle en in de tussentijd word ik door een internist ofzoiets gebeld over mijn suikergehalte. Oei Chikai, jij gaat zware dagen tegemoet. Hopelijk valt het mee. Het zal sowieso wel gezellig worden Oh fijn dat je in elk geval het hartje mag horen wanneer je ongerust bent Rodelief. Dapper dat je nog naar de Efteling bent geweest zeg. Vervelend dat je daarna harde buiken had.
11 zwanger 0 bevallen Zwanger: Lizab - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 4 september 2010 Marieke3 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 8 september 2010 Stillewens - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 24 september 2010 Rodelief - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 3 oktober 2010 Memoiikke - 2e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 Chikai - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 6 oktober 2010 InLove - 2de kindje - verm. bevallingsdatum = 15 oktober 2010 Stoetel - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 17 oktober 2010 Hartediefje - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 26 november 2010 Cars - 3e kindje - verm. bevallingsdatum = 10 december 2010 Fairytale - 1e kindje - verm. bevallingsdatum = 7 januari 2011 afspraken: Cars - 15 juni 2e afspraak vk Memoiikke - 22 juni afspraak vk Rodelief Stoetel - 1 juli 5e afspraak gyn Marieke- 7 juli afspraak gyn + echo Chikai - 12 juli 5e afspraak vk Fairytale - 14 juli 2e afspraak vk
Dat is niet zo fijn Marieke! Kun je nog wel terug naar de vk, als je vruchtwater afneemt (kan dat zo wie zo?) ... Vervelend dat je er zo lang moet wachten, groot gelijk dat je er iets van hebt gezegd!! Fijn dat alles met de kleine nog goed was. Gelukkig heb ik voor ons schoolkamp volgende week nog een extra begeleiding kunnen regelen, dat maakt het hopelijk voor mij iets makkelijker! Fijne dag allemaal!
Hey allemaal.. Ik moet straks naar de vk, heb namelijk sinds gisteravond beetje bloedverlies, oranje/bruin maar wel wat krampen.. dus heb vanmorgen gebeld, en kan om half 2 terecht.. Maak me toch wel zorgen, en ben super zenuwachtig nu.. Heb mijn werk net afgebeld, want moest normaal vanmiddag werken, gelukkig deden ze een keer niet moeilijk.. Nou dit wou k even kwijt..
sterkte fairytale! kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig bent! gelukkig deden ze nu niet moeilijk dan op je werk! ik zal aan je denken vanmiddag!
Jeetje Fairytail, dat is schrikken. Hoop voor je dat het niks te betekenen heeft. Laat je even weten hoe het geweest is. Dikke knuffel alvast voor jou!!
Marieke: Dat is idd wel even balen dat je nu bij de gyn loopt. Maar het is voor een goed doel he?!! En die wachttijden herken ik maar al te goed. Kun je van te voren niet even bellen of hij/zij uitloopt?? Dat heb ik toen wel gedaan namelijk. Ik hoop voor je dat het vruchtwater nog een beetje afneemt. Maar wel goed om te horen dat die kleine gewoon goed groeit. all: Hier alles zijn gangetje. Die warmte vind ik niet zo leuk maar goed daar komen we ook wel weer door heen. Luchtig kleden, beentjes omhoog en lekker niks doen voor zo ver dat kan met een peuter!! Ben op dit moment bezig met de geboorte kaartjes. Leuk!! En mijn zoontje word eind volgende maand 3 dus ben daar ook vast een beetje mee bezig. Uitnodigingen enzo..
Hoi hoi, Fairytale: meid, sachrikken is dat zeg. Succes en ik ben heel benieuwd. We blijven optimistisch. Marieke: bij de gyn nu dus. Snap dat het balen is, maar is voor beebje en jou het beste. Hier alles prima. Lekker weekend en geweldig weer.
Even een kort berichtje van mij; ik ben dit weekend op scoutingkamp en volgende week ma t/m donderdag op schoolkamp, dus voorlopig even geen reacties... De tijd die ik thuis ben zal ik voornamelijk slapen denk ik Fijne tijd, tot binnenkort!
Hey Heb vrijdag weer het hartje gehoord gelukkig! Het bloed was van een adertje, en waarschijnlijk nog oud bloed. Daarom leek het zoveel.. Gister was het ook weer gestopt, alleen vandaag is het weer begonnen.. Het zit me nog steeds niet lekker, maar het blijkt 'normaal'te zijn.. maar toch hoop ik dat het snel weer stopt.. Ik heb trouwens een bruiloft gehad, en in de harde muziek gezeten, weet iemand van jullie of dat ook erg is voor de baby? @rodelief: leuk dat je bezig ben geweest met de kaartjes, ga je ze helemaal zelf in elkaar zetten/maken? iedereen fijne dag vandaag, lekker in de hitte..