Gaviscon, voor hoelang?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door ZonStraal, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik heb al bijna 2 weken last van maagzuur aanvallen in de avond voor en tijdens het slapen. Het resultaat hiervan is dat ik echt gebroken nachten heb.

Ik heb al sommige dingen geprobeerd zoals melk drinken, kamille thee voor het slapen gaan, portie vanille vla, droog brood, beschuit etc. Maar allen helpt voor geen meter :x

Ik ben erg huiverig voor medicijnen en gebruik deze liever helemaal niet. Maar het kan zo echt niet meer langer ... daarom overweeg ik om Gaviscon te gaan gebruiken maar ik weet niet voor hoelang je dit achter elkaar mag gebruiken?

Ik had huisarts vanochtend gebeld en de assistente kon me niet echt verder helpen, die wist alleen dat je het mocht gebruiken maar niet voor hoelang achter elkaar. Heeft iemand hier meer ervaring mee en het belangrijkste voor mij ... schaadt het echt de gezondheid van de baby niet?

Bedankt alvast voor de reacties!

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik gebruik ook gaviscon.
    op voorschrift van de Gyn.
    ik gebruik het al ongeveer vanaf de 20 weken en blijf het gebruiken tot het kindje er is.
    overigens neem ik het alleen voor het naar bed gaan.
    of als ik in de nacht wakker word.
    overdag probeer ik andere dingen.

3. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Fijn om te weten in ieder geval, dank je :D

Ik was ook van plan het alleen in de avond te gebruiken ik las op internet dat je dan 20ml mag drinken. Ik zal mijn gyn ook binnenkort bij bezoek eens vragen of er echt een termijn aan vast zit, maar denk het niet als ik jouw verhaal lees.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

GAVISCON
    Zwangerschap/Lactatie
    Dit preparaat kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht of de zuigeling, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap en lactatie.

Bijwerkingen
    Zelden overgevoeligheidsreacties (urticaria, bronchospasmen). Bij gebruik van de tabletten kunnen misselijkheid en braken optreden. Na langdurig gebruik van hoge doses van de tabletten kan met name bij nierfunctiestoornissen encefalopathie niet worden uitgesloten.

Deel Deze Pagina