Goedemorgen dames, Heb zaterdag mijn eerste IUI gehad. Had helaas een gynaecoloog "zonder gevoel". Hij was heel bot en grof. Is het normaal dat je vantevoren niet weet of het overgebleven sperma was goed is of niet? Ik vroeg of hij wist of het sperma goed was en toen zei hij dat kan ik je nu niet zeggen . Na de inseminatie, wat heel goed ging, moest ik 1 minuut blijven liggen en toen liet hij me gelijk opstaan. Is dit normaal? dan loopt het toch gelijk weer eruit? Groetjes Alex
Ik heb zaterdag ook mijn eerste iui gehad. Gelukkig had ik een bekende gyn. Ik moest 2 min blijven liggen maar ik kreeg ook de tijd als ik langer wou blijven liggen. Ik had een appart kamertje waar ik even kon blijven. Gyn ging wel weg. Hij kon mij ook niet vertellen hoe de uitslag was van het zaad maar dat horen we nog. Hij zei tegen mij dat er een druppel uit kon lopen. Ik heb eigenlijk niets gezien.
Dan lopen we dus gelijk Ik heb op zich ook niks gezien, maar het sperma was ook heel weinig in het buisje. Als er dan iets uitloopt, zie je dat toch niet. Ik had ook heel veel afscheiding Hij zei alleen dat het sperma er goed uitzag en dat het normaal was dat het zo weinig was, het ging zich ja niet om de hoeveelheid. Ben benieuwd maar ik heb hier geen goed gevoel bij.
Ik blijf en hoef ook nooit te blijven liggen. De gyn in Gent geeft aan dat het al zover naar binnen is gebracht en dat de baarmoeder wand zichzelf sluit. Het geen wat terug loopt is gewoon "te veel" schijnt. Dus bij mij is het altijd gewoon zo... en staat u maar weer op... Mijn partner is alitjd zo snel dat hij stieumpjes mee kan lezen als de gyn zijn papieren neerlegt om de iui te verrichten. Als het goed is staat op het blaadje wat hij van het lab krijgt gewoon het aantal wat nu ingespoten word en hoe de kwaliteit na het wassen is. Maar tja artsen die weekend dienst hebben merk ik vaak zijn wat meer chagie... Helaas zit ik deze ronde waarschijnlijk ook weer midden in het weekend en baal er nu al weer van...
Oke, dan hoef ik me nog geen zorgen te maken dan... dan heb ik toch nog kans. Ik ben naar het lab geweest om het buisje op te halen en toen moest ik de uitslag van het sperma voor ontvangst tekenen en dat kreeg ik dus niet mee...... helaas. En zij zelf mochten niks zeggen. Je merkt inderdaad dat ze in het weekend geen zin hebben, vind ik wel jammer. Mijn vaste arts is superleuk en aardig. Maar die heeft nooit op de zaterdag dienst. Wat is bij jullie de reden voor IUI? (als ik het vragen mag...) Bij ons denken ze vijandig slijmvlies maar heb nog geen kijkoperatie gehad dus kan ook iets anders zijn.
Zorgen maken dat de iui mislukt is omdat het terug loopt is echt niet nodig, er blijft echt wel wat achter, daarbij heeft iedereen dat op de natuurlijke manier toch ook? Ook al lig je een 15 min? Ik herken het echt enorm, wij hebben in Gent ook een man en die is super leuk en hartstikke lief. Maar die is er volgens mij nooit in het weekend. Erg jammer dat het dan fabriekswerk word zeg maar.. O? In Gent moet de arts het bij het lab ophalen.. Elk ziiekenhuis doet het anders he... Bij ons is er eigenlijk naast iets slechter ( ietsjes neit schrikbarend) zaad niets gevonden wat een zwangerschap in de weg zou staan. We hebben in december ook een bevruchting gehaad we hadden diverse posi urine testen, maar de bloedtest was in eens nega en 3 dagen later werd ik ook ongi... we gaan nu de 4de iui in..
Ja ieder ziekenhuis is anders. Ik moest het potje zelf brengen en na 2,5 uur ook weer ophalen. De IUI op zich is me wel meegevallen. Het inbrengen ging ook heel gemakkelijk. Ik kon vanmiddag bellen voor de uitslag van het zaad, dan hadden ze het op de computer (als het goed is). Nou dan hoop ik dat jullie ook snel een positieve test in handen hebben en dat het natuurlijk ook positief blijft Heel veel succes!