Hi meiden, ff een vraagje? Wanneer ga je ongeveer over naar 2 slaapjes per dag? Gijs slaapt er nu nog 4 ongeveer: s'ochtens 3 kwartier a uurtje s'middags 3 uur s'avonds 3 kwartier a uurtje en daarna van 7a8 tot 7a8. is dit veel? groetjes Inger
nee vind ik niet veel, ook niet weinig. voorlopig zit je wel aan dit ritme denk ik. Pas rond 10 maanden ofzo ga je na 1 ochtendslaapje en 1 middagslaapje. Kan zijn dat je kleintje dan rond 10:00 u ochtendslaap doet en vanaf 13:30 middagslaap. Zo kan het namiddagdutje vervallen. maar soms vervalt al eerder het laatste middagdutje. ons zoontje is 4,5 maand en slaapt niet altijd einde van de middag, hoewel hij het wel nodig heeft want hij is wel moe, maar kan de slaap dan gewoon niet vatten. dochtertje van mijn zusje is 9mnd en slaapt s'ochtends nog 1,5 uur en middag nog 2 uur en einde middag nog 1 a 1,5 uur.
mijn dochtertje slaapt ook 's ochtends 3 kwartier a een uur, 's middags tussen de twee á vier uur achter elkaar en dan afhankelijk van hoelang ze 's middags geslapen heeft in de avond nog een half uurtje. Ze gaat rond half 8, 8 uur naar bed tot de volgende ochtend half 8 ongeveer. Ik kijk gewoon naar wat ze nodig heeft. Alleen de middagslaap doet ze in haar bed, de rest in de box. Soms slaat ze het avondslaapje over, dan breng ik haar gewoon wat eerder naar bed, dan is ze ook wel echt heel moe rond 7 uur. Je ziet vanzelf wel wanneer het slapen voldoende is. Momenteel krijgt mijn dochter tandjes en slaapt ze slechter, niet meer aan één stuk, wordt tussendoor wakker en moet dan opnieuw de speen hebben. Ze slaapt dan wel weer in. Zo niet, dan gaat ze naar beneden en pakt ze tussendoor nog wat slaapjes hier en daar.
Mijn dochter slaapt: 's morgens 1,5 uur 's middags 2 uur namiddag/avond 3 kwartier à uurtje 's nachts 11/12 uur Komt een beetje op hetzelfde neer dus! Ben ook wel benieuwd wanneer ze overgaan naar een lange middagslaap en geen avonddutje meer doen.
Hoi ik vind het niet veel hoor. Jill sliep toen ook 4 keer. ze ging over naar 2 slaapjes rond de 10/11maanden. en doet dit nu nog. smorgens soms maar een uurtje en soms bijna 2 uur en dit ook zo om 13.30. wanneer ze van 4 naar 3 slaapjes ging weet ik niet meer, dat ging snel achter elkaar volgens mij.
Onze jongste is nu 7 maanden en ze slaapt 's morgens van 9.00 tot 10.30 en van 12.30 tot 14.00. Daarna gaat ze om 18.00 naar bed tot 7.30. Het derde slaapje heeft ze er vanaf een paar dagen af gelaten.
Ik vind het wel veel, maar alleen omdat er hier maar een paar keer per dag een half uurtje geslapen wordt en de nachten ook gebroken zijn... Maar het lijkt me een heel prima slaapschema, ben wel een beetje jaloers