koophuis en belasting teruggave

Discussie in 'De lounge' gestart door Chanoetje22, 24 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    ik heb een huis gekocht maar wil nu maandelijks de belasting terugvragen. kan ik dit zelf doen of moet ik iemand hiervoor zoeken die dat voor mij regelt? hoe hebben jullie geregeld dat je elke maand automatisch het geld terugkrijgt? en waar kan ik zo iemand vinden die dat voor mij kan doen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Je kan dit zelf wijzigen hoor...gewoon even bellen dan helpen ze je wel verder. Wij laten het 1x per jaar terugstorten.
    Wij hebben een belastingmeneer (via mijn oude baan).
    Elmo

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dat is de voorlopige teruggave en je kunt het zelf invullen.. Alleen hebben wij het door onze hypotheekadviseur laten doen.

4. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    wij hebben het ook door een belastingadviesseur laten doen. ( die kan je trouwens ook vinden via markplaats! ;)

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja hoor, je kunt het gewoon zelf regelen, via internet of via de belastingtelefoon. Wij hebben het toevallig ook via onze hypotheekadviseur laten regelen, maar dat is zeker geen vereiste ofzo.

6. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    bij ons heeft de hypotheekadviseur van de hypotheker dat geregeld,
    die kan je ook bellen, kost nix

7. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Je kunt volgens mij ook via de website van de belastingdienst het programma voor voorlopige teruggaaf downloaden. Je kunt alles dan zelf invullen en versturen met je digid. Ik heb ook zo gedaan en ik vond het niet zo moeilijk om het in te vullen.

8. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ik heb het zelf ingevuld. Fluitje van een cent.

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    zoek even iemand die het voor je regelt... kst je misschien 50 euro....
    Ik heb, door het zelf te doen, gisteren meer dan 5000 euro mogen overmaken aan onze vrienden die het je o zo makkelijk maken....
    (hopelijk kan ik dit nog ergens terugvragen bij de aangifte van 2007)

10. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.984
    0
    0
    Dat heeft onze hypotheek adviseur geregeld... ideaal.

11. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben het zelf gedaan. Echter wel met een van onze beste vrienden, die er voor gestudeerd heeft, paraat om al mijn vragen te beantwoorden. (wat inhield dat ik alles dubbel heb gecheckt omdat ik geen fouten wou maken)

je moet er vanuit gaan dat je ong. 40 procent terug krijgt. Daar kijkt de belastingdienst ook naar.

Bij ons klopte dat exact.

12. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Via de site van de belastingdienst kan je het programma VT2007 downloaden. Hiermee kan je een voorlopige teruggave aanvragen. In het jaar van aankoop kan je de te betalen hypotheekrente en een deel van de aankoopkosten terug vragen. Let erop dat je wel het eigen woning forfait hierop in mindering brengt. Het is beter om niet alles bij de voorlopige teruggave terug te vragen zodat eventuele tegenvallers gecompenseert worden. Dit voorkomt dat je bij je aangifte alsnog moet bij betalen.

13. Chanoetje22

Chanoetje22 Actief lid

3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    iedereen hartstikke bedankt voor de antwoorden. ik wil niet dat er fouten gemaakt worden en ik heb niet veel verstand van belasting zaken dus heb even rondgekeken en heb iemand gevonden die dit voor mij zal regelen, heb ik er verder ook geen omkijken naar en hoef ik me geen zorgen te maken!

groetjes chantal

14. Niet meer actief

dat zelf invullen heeft vaak nogal haken en ogen hoor, of je moet
    weten waar je mee bezig bent...
    Mn man had met zn ex waar hij mee samen woonde ook ieder
    jaar zelf ingevuld, ieder jaar moesten ze zo een 1000 euro betalen, achteraf heb ik dat zelf eens uitgerekend en het zat vol rekenfouten,
    ze KREGEN juist ieder jaar 1000 euro ongeveer terug, maar ja dat
    geld is nu weg...
    eigen schuld moet je het maar niet zelf invullen als je niet weet
    wat je doet :D

15. sevtamzel

sevtamzel Lid

5 apr 2007
    56
    0
    0
    adviseur
    almere
    Je kan het door een adviseur laten doen, maar ook zelf het stelt niks voor zo'n formulier invullen. Bij zo'n formulier zit ook een brochure die je kan begeiden tijdens het invullen.

Deel Deze Pagina