Het is 'verstandiger' om even te wachten.. Wie nog meer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Germpie85, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Germpie85

Germpie85 Niet meer actief

> Swiggy
    PB gestuurd!

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wij zijn pas getrouwd (enkele maandjes inmiddels) en hebben besloten dat we eerst nog met zijn tweetjes van het getrouwde leven willen genieten. Maar ergens is het ook wel verstandig om nu nog niet te beginnen. Ik heb twee banen. Een jaarcontract en een onbepaalde tijd contract. Het jaarcontract verloopt 28 februari. En dan kijken ze of mijn contract verlengd word. Lijkt me dus niet handig om dan bijvoorbeeld al zwanger te zijn. Zeker omdat ik nog niet precies weet hoe ik dat verder wil doen met werken. Door mijn twee banen werk ik nu dus fulltime (3 dagen op de ene plek, en 2 dagen op de andere plek), maar ik weet dus nog niet of ik gewoon een dag van een van de twee banen afsnoep, of dat ik een van de twee banen (die van twee dagen) volledig opgeef. Gelukkig heb ik nog even...

3. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Hallo! Hier een echte Zwollenaar!
    Zwolle is zoooooooooooooo groot dus volgens mij ben ik echt wel anoniem. Maar goed ja het wachten met kinderen krijgen. Ik weet niet. Ik ben geen voorstander.
    Wij wilden graag wachten want we wilden eerst trouwen en ik wilde niet met dikke buik trouwen. Maar nu al weer lang getrouwd en nog steeds geen dikke buik. Nu heb ik spijt dat ik niet eerder ben gestopt met de pil. Ik weet wel dat het verstandig is om financiele zekerheid en zo te hebben maar wat als er toch iets niet goed zit bij jou of je partner. Dan weet je dat eerder en kan er eerder wat aan gedaan worden. En ja als je dan toch gelijk zwanger bent is dat toch heerlijk? IK zou er dan maken wat er van te maken valt en genieten. Of die kindjes er nu al zijn of over een half jaar? Ze komen er toch wel...Ooit. Succes met je beslissing.

4. Germpie85

> Daisy
    Bedankt voor je reactie! Tsja, jullie gaan dus inderdaad ook voor het veilige. Nou ja, 28 februari is zo.. Dan weet je dus weer meer waar je aan toen bent, qua baan en contract. Maar ja, je hebt er al 1 voor onbepaalde tijd? Als je toch parttime gaat werken, is dat dan niet wat? Of vind je die andere baan leuker?

>Murizzz
    Jaaa, Zwolle wel! Maar de plaats waar ik woon is kleiner. En als ik zeg dat ik daar vandaan kom en is hier toevallig een plaatsgenoot.. Haha! Je weet nooit!
    Wat jij zegt.. Je hoort het vaker. En dan vooral van meiden die het al langer proberen.
    Hoelang zijn jullie al bezig? Oh.. Kan me voorstellen dat het heel erg is! Iets zo graag willen, maar het niet 'krijgen'. Je bent zo afhankelijk van je lichamelijke gezondheid en de natuur... Nou ja, dat weet jij natuurlijk het beste! Sterkte en succes in ieder geval! En jij natuurlijk ook bedankt voor je reactie!
    Een halfjaar vind ik voor mij nu nog okee.
    Maar of mn bazin van de zomer nou zwanger is, of niet.. Denk niet dat ik dan nog wacht. Dat is zo tegen mn gevoelens en verlangens in... Dan vind ik dat we er ook voor mogen gaan. Hoe dat dan ook afloopt met mn werk... Dan heb ik mn best gedaan en gewacht. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor haar. Want zij heeft er nu ook niks aan als ik zwanger ben.
    Maar ja, voor het zelfde geldt proberen we het straks en lukt het ook niet..
    We weten het niet...
    Tot die tijd focus ik me maar op mn paar uurtjes werken en de extra opleiding!

5. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Het is twee keer dezelfde baan, maar op twee verschillende plekken. Financieel gezien (en qua reistijd, en varieteit in mijn werkzaamheden) wil ik bij het baantje van onbepaalde tijd blijven. Mijn afdeling is daar (heb een collega) 4 dagen in de week open.. dus als ze er een daggie bij zouden willen, zodat ik dan bijvoorbeeld 4 dagen in de week daar aan de slag zou kunnen, lijkt me enig. Het bepaalde tijd baantje is ook erg leuk... maar mijn onbepaalde tijd baan heb ik aan hun te danken... dus tja, dan vind ik het weer lullig (sorry voor taalgebruik) om ze in de steek te moeten laten.
    Ik weet wel dat ik minder wil gaan werken, mocht het ooit zover zijn. Maar dan misschien 1 dag of anderhalve dag minder. (Twee?) Zoals je ziet weet ik dat dus nog niet.... we willen natuurlijk niet te veel in salaris achter uitgaan. Ik ben nu ca. een half jaar klaar met mijn opleiding, dus zit ook nog in aanloopschaal. Mijn laatste gedachtengang is inderdaad om onbepaalde tijd te houden.

6. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Pfff heel herkenbaar die twijfels, twijfel nu nog en dat terwijl we toch echt zwanger zijn.
    Er verandert ook heel wat als je eenmaal een kindje verwacht, goed dat je er eventjes bij stil staat en je niet zomaar in het diepe stort.
    Je bent nog jong en je wilt van alles, een studie je baan en je hebt goed contact met je baas (heel fijn+belangrijk).

Maar bedenk wel dat na je studie er weer een andere reden komt om nog eventjes te wachten, dat blijft altijd zo. Ik vind trouwens wel dat je die studie moet doen! Met een kindje en een baan erbij komt dat er niet snel meer van.
    Maar er blijven altijd 1000 en 1 redenen om het nog uit te stellen.
    Dat gevoel bleef bij mij heel erg dus zijn we maar gewoon gestopt met de pil.

en Alina wat doe je als je baas niet snel zwanger is, blijft dat een reden om het uit te stellen?

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Zoals ik jou verhaal lees, zou ik nog even wachten.

Natuurlijk valt een zwangerschap niet te plannen, maar jij bent nog lekker jong en hebt in principe nog veel tijd.

Misschien is het juist leuk om even bezig te zijn met je werk.

Succes, en volg nu even inderdaad je verstand. Soms kan dat ook erg verstandig zijn.

8. pammy

pammy Actief lid

heel lastig lijkt me
    maar snap datje eerst je papiertje wilt hebben
    wat ik echter niet begrijp is dat je wilt wachten tot zij klaar is met haar zwangerschaps verlof
    Ik zelf zou daar mijn keuze niet vanaf laten hangen
    als je zwanger wilt worden toevallig tegelijk met je bazin is dat toch niet erg dat komt heus wel goed

9. Germpie85

> mamalieske

en Alina wat doe je als je baas niet snel zwanger is, blijft dat een reden om het uit te stellen?
    Tsja, ik denk dat we er met/na de zomer toch echt voor gaan! Dan is zij inmiddels een jaar bezig.. En misschien wilt het bij haar inderdaad niet..
    Maar langer zou ik niet kunnen wachten. En wil ik ook niet. Wij hebben ook onze wensen.
    Ik ben dan klaar met school, jaartje gwerkt plus nog een extra opleiding gevolgd. Kan bij haar parttime blijven werken..

Tsja, ik hoef niet zo nodig eerst paar jaar fulltime te werken! Waarom? Om vervolgens weer te gaan parttime-en.. Nee hoor! Haha!

Wat jij zegt over die 1000 en 1 redenen.. Dat hoor en heb ik hier ook gelezen, ja. Daarom wil ik na dit ook niet meer wachten. We zijn er klaar voor!

Hé, bedankt voor je reactie! Goed dat jullie ook zijn gestopt dan! Fijne zwangerschap!
    Wat waren voor jullie trouwens redenen het uit te stellen?

Liefs, Alina

10. Germpie85

> bosi333
    Ik wacht ook nog even..
    En ik weet het wel. Ik ben nog jong en wat dat betreft nog tijd zat. Maar de enige reden dat we nu wachten is dat het even verstandiger is. Dan heb ik een extra papiertje en dus zekerheidje. En ja, meer vastigheid op het werk. Als dat er eenmaal is, zijn wij er klaar voor!

> pammy

wat ik echter niet begrijp is dat je wilt wachten tot zij klaar is met haar zwangerschaps verlof
    Ik zelf zou daar mijn keuze niet vanaf laten hangen
    als je zwanger wilt worden toevallig tegelijk met je bazin is dat toch niet erg dat komt heus wel goed

Nou ja, er helemaal van af laten hangen, doen we niet..
    Maar ik kan heel goed met haar, ze heeft me een 'kans' gegeven en een parttime baan aangeboden. En ja, voor haar was er ook nog de reden dat zij zelf wilde minderen. Omdat haar wens steeds groter werd. En aangezien zij een eigen bedrijfje heeft, heeft ze lang zitten twijfelen.. Als zij er dan zoveel weken uit was gegaan vanwege dr verlof.. Had ze de zaak wel kunnen sluiten! Dan lopen de klanten weg... Plus dat ze niet fulltime meer wilde en ja, dan moet je ook de helft van je klanten 'weg'sturen. Zij heeft mij toen van dr wens verteld en dat ze mij een baan wilde aanbieden, na mn stage. Ik was daar echt blij mee! Zo makkelijk gaat dat tegenwoordig niet en ik vond het daar nog super leuk ook!
    Had toen ook wel mn wens, maar ja.. Dat was toen nog beginnend, zeg maar. Plus dat mn vriend er toen nog niet zo mee bezig was. Nu hij er ook klaar voor is.. Maakt dat het even moeilijker!
    Wil natuurlijk niet helemaal wachten tot zij bevallen is en al.. Maar haar wel een soort voorsprong van geven.
    Misschien stom, maar ik maak het niet alleen haar makkelijker. Maar ook mezelf.
    Heb nu een jaarcontract en ik weet wel dat ze me wil houden, maaarr..
    Wat als ik nu tegelijk zwanger ben? Dan heeft ze voorlopig niets aan me.. Heeft ze alsnog een probleem > moet ze nog een paar weken dicht of iemand zoeken die voor dr kan werken. We zijn pedicures, en ja.. Moet je iemand zoeken die ons tijdelijk gaat vervangen. Niet echt ideaal....
    Nou ja, ik hoop voor haar natuurlijk (en niet alleen voor mezelf) dat ze snel in verwachting mag raken! En als blijkt dat het bij haar niet lukt, dan wordt het anders.. Wij willen ook.. En gaan er dan ook voor..

Bedankt voor jullie berichtjes!

Liefs, Alinda

11. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Verhuizen, trouwen daarna verbouwen, werken en het geld dat je met part time werken inlevert. Luxe probleempjes dus.
    Verhuizen en trouwen hebben we de laatste 2 jaar gedaan, nu gaan we als het goed is nog de badkamer verbouwen voor juli, en de rest lost zich wel op.
    Het is vooral een stukje vrijheid dat je op gaat geven en daar moet je "klaar" voor zijn, en als je dan een twijfelkont zoals ik en mijn man bent is er altijd wel wat te verzinnen.
    Na het trouwen de pil ritueel verbrand, en binnen 3 maanden zwanger.
    Het kan dus snel gaan, en dat wennen aan het idee dat mag 40 weken duren, dan moet moeder natuur mij ook maar een portie moedergevoelens geven ;)

12. Germpie85

Tsja, je hoort dat inderdaad vaker.. Huis, verbouwen, trouwen. Maar ja, dat moet natuurlijk ook gebeuren! Alhoewel, een huis is het wel het voornaamste! Haha! Rest is natuurlijk wat je voorkeur krijgt...
    :D

En de vrijheid, ja.. Moet je wel helemaal bereid toe zijn!

Binnen 3 maanden! Snel!
    Maar je hebt uiteraard nog 40 weken om er aan te wennen! Met die gevoelens komt het dan vanzelf wel goed.. Ga ik van uit!
    ;)

13. couple

couple Lid

26 jan 2007
    38
    0
    0
    Hoi Hoi.

Ik zit ook in mijn laatste jaar van de opleiding en wil heeel erg super graag een baby'tje!
    Kan ook nergens anders meer aan denken, heb alles al afgespeurd op het internet.

Spullen op marktplaats, in babywinkels rondgeneuzen, gezocht via internet na mogelijke gastoudergezinnen..

Ik weet niet of het verstandig zou ziijn als ik langer zou wachten. Mijn vriend heeft een fulltime baan, we wonen al samen. zijn wel bezig met een ander huisje maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Ik ben alleen zo bang, dat stel dat het meteen raak is.. ik klaar ben met school en partime moet gaan werken.
    Zullen ze me dan afwijzen alleen omdat ik zwanger ben?!

Veel suc6 allemaal!

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Zwanger zijn en solliciteren is niet zo handig, je gaat dan ergens werken en voor je lekker ingewerkt bent ga je met verlof, weinig bazen de daar de vingers aan zullen branden.

15. couple

couple Lid

26 jan 2007
    38
    0
    0
    Tjah dat denk ik zelf ook :(

Ze zeggen wel dat bedrijven mensen niet mogen laten staan alleen omdat ze toevallig zwanger zijn, maar het gebeurt wel!

En als bedrijven nu juist iemand zoeken voor een korte periode? Bijvoorbeeld schoonmaken eventjes. in ieder geval tot ik met zwangerschapsverlof ga. en dan kan ik daarna iets anders zoeken.

Wat zou ik doen? Want ik denk niet dat ik nog langer wil wachten met proberen zwanger te raken.

En eigenlijk is de kans toch heel klein dat het meteen lukt..

16. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik ken het bij mijn werk heel erg dat als je bij ons zwanger bent en ze weten het nemen ze je niet aan.. zelfs al werk je der al dan nog gooien ze je eruit.. ze zullen niet tegen je zeggen van je bent zwanger dus eruit maar dan verzinnen ze wel weer wat anders.. en eigenlijk vind ik het niet kunnen als jij gewoon aan die eisen van hun voldoet zie ik het probleem gewoon niet.. maar jah wie ben ik dan he haha

17. Germpie85

> Couple
    Net als mamalieske denk ik ook niet dat ze je aannemen dan.. Want ja, ze zijn je ook zo weer kwijt met die weken verlof. Dan moeten ze weer iemand zoeken.
    Misschien eerst een parttime baan zoeken? Zodra je iets hebt en er dan voor gaan?
    Dus ook verstandig zijn en even wachten! Hahah!
    Heb je in ieder geval wat zekerheid.. Je hebt een baan en na je verlof kun je lekker aan het werk weer.

18. Germpie85

En hoe het allemaal begon..
    Mn schoonzusje is weer zwanger en komende zomer uitgerekend! Zooo leuk! Weer een klein hummeltje! Weer oom en tante!

Maar ja, toch.. Jaloers! Ik wil ook! NU!
    :( :( :(

Sorry, even mn hart luchten....

19. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Alina, herkenbaar.... Ik liep al zo'n 2,5 jaar met een kinderwens maar dacht....wil nog een opleiding doen en dan is het niet handig. Nu moest ik daarvoor eerst een plek hebben en dat viel niet mee. Op het moment dat ik besloot dan maar te stoppen met de pil, kreeg ik alsnog een opleidingsplek en weer kinderwens uitgesteld. Dat ging echter niet meer zo goed. heb flinke huilbuien gehad en uiteindelijk na 4 maanden opleiding met de pil gestopt. Toen heeft het nog een maand of 8 geduurd voor ik zwanger was en uiteindelijk ben ik een dikke maand voor het einde van mijn opleiding bevallen. Heb enkele lessen gemist, maar dat is ook opgelost met vervangende opdrachten. De afgelopen weken heb ik wel weer lessen gevolgd ondanks mijn zwangerschapsverlof en afgelppen woensdag was de laatste keer. Mijn wensen zijn nu beide vervuld: een klein ventje om heel veel van te houden en mijn opleiding... maar oh wat heeft het veel energie gekost voor ik de keuze maakte om te stoppen met de pil. Als ik achteraf kijk had ik beter eerder met de pil kunnen stoppen en er gewoon voor gaan, dat had emotioneel heel wat beter voor me geweest. Ik wil dan ook in die zin verstand niet meer voor gevoel laten gaan in de toekomst, want ondanks dat ik geen vaste baan heb, vind ik mijn gezin toch heel erg belangrijk. En ik weet nu al dat ik graag een brusje voor Nick wil in de komende jaren, terwijl zekerheid/vast contract er op mijn huidige werk niet inzit. Maar ik laat me niet nog eens tegenhouden door verstandige zaken.... O ja, ik moet nog effe op deze werkplek blijven om ook de praktische kant van mijn opleiding nog af te ronden.

Ik wens je heel veel succes met je keuze. Je bent natuurlijk nog wel wat jonger dan ik, maar als je wens niet zo sterk is als de mijn was, dan zal het net eenvoudig zijn om die opzij te zetten...

Karin

20. Germpie85

Ooooh... Wat knap van je! Dat je toch die beslissing genomen hebt! Eerst je opleiding, en dan alsnog (min of meer tegelijk) je kinderwens..
    En nog gehaald ook! Super!

Heb je dr commentaar op gehad? Of je het niet anders had kunnen plannen?

Ja, waren er zeker van: halfjaartje wachten even beter. En dat zou ik ook nog wel overleven. Maar ja, nu dit nieuws.. Super natuurlijk! Dat was mijn 1e reactie! Maar nu...
    Maakt het toch even moeilijker! Straks groeit haar buik, echo's.. Blabla, je snapt me! Maar ja, paar maandjes nog en dan proberen...

Gefeliciteerd met Nick!

Deel Deze Pagina