Heel herkenbaar Alina. Ik zit in het laatste jaar van mijn studie en heb nu al een kindje. We willen echt dolgraag een tweede, maar het is verstandiger om te wachten. Niet echt leuk, maar wel het verstandigst.
Bedrijven verplichten zich aan jou als je zwanger bent, je met verlog te sturen, ze betalen dus je loon door tijdens je verlof. (lees je bent er niet maar ze betalen je wel) Als je naar de vk moet word je loon door betaald, als je ziek word een hoop gedoe voor de baas, en de kans dat je ziek word tijdens de zwangerschap is groter. Geen enkele baas die je een contract aan gaat bieden. Ik wil niet zeggen dat je je verstand voor je gevoel moet laten gaan, dat is jou keuze! Maar neem van me aan, dat als je zichtbaar zwanger ergens soliciteerd je kansen behoorlijk verkeken zijn. by the way, hoe denk je over zwaar tillen/poetsen tijdens je zwangerschap.... dat valt niet mee en je mag het niet eens van de arbo!
> Couple Nee, het is lastig iemand te zeggen wat hij of zij zou moeten doen. Maar zou toch even goed nadenken.. Schoonmaak leek mij ook niet echt ideaal voor een zwangere vrouw. Lichamelijk best zwaar. En ja, jij moet dus beslissen met je mannetje...
Ik heb er inderdaad nog eens goed over nagedacht. alhoewen mijn gevoelens zich niet in deze keuze kunnen vinden, heb ik toch besloten nog een paar maandjes te wachten. (Als ik dat volhoud ) We zijn net bezig met een ander huisje zoeken, want hier kunnen we egt geen kind in opvoeden! En financiele zekerheid vind ik toch wel heeel erg belangrijk. Als we van mijn vriend alles zouden moeten betalen kunnen we zelf niet meer eten haha! Denk wel dat we binnen een half jaar een huis kunnen hebben vinden, Ik ben in mei klaar met school dus hoop dan snel werk te hebben. Dit is wel een lastige keuze! Het lijkt wel of iedereen opeens zwanger is in mijn omgeving! Zal wel beetje hetzelfde gevoel hebben als jou Alina! Maar soms is verstandigeid het belangrijkst, En we hebben nog alle tijd Ons geluk komt nog wel! En het gaat sneller dan je denkt..
> couple Ja, erg he? Om een keuze te maken... Maar ja, als je inderdaad ook tot aan de zomer wacht (bijvoorbeeld), geef je jullie een kans een huis te zoeken en jij kunt misschien alvast wat gaan zoeken naar iets parttime. Kijk, als je maar een paar uurtjes werk hebt, dan is dat al wat. En als je een huis hebt gekocht en je kunt er misschien nog niet meteen in, kun je ook stoppen met de pil. Je hebt dan sowieso nog 9 maanden, maar ja... Eerst moet het ook nog lukken! En ja, lastig he.. Iedereen in je omgeving wel zwanger of kinderen! Frustrerend hoor! Vind het nu voor mij schoonzus heeel erg leuk! Super, maar ja.. Als het straks zichtbaarder is, zeg maar.. Lastig! Maar ja, net wat jij schreef.. Tijd gaat snel! Voor we het weten, is het zomer en stop je met de pil.. Succes met wachten!
hallo allemaal, nou ik lees even mee en zie echt een dilemma waar ik tot een paar maanden geleden ook in zat.. ik was aan het afstuderen en wilde graag stoppen met de pil. Dus ben ik alvast gaan solliciteren en heb een baan gevonden ( een hele goede ). En ben toen ook gestopt!Inmiddels ben ik wel al 6 maanden gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger! Maar doordat ik die baan heb ben ik ineens minder bezig met zwanger worden terwijl ik voor dat ik ging solliciteren mijn ventje de oren van zijn kop af aan het zeuren was... hij zei laatst nog dat ik er zoo mee bezig was dat hij er gek van werd! Dus ik ben gelukkig niet meteen zwanger geraakt en ben er nu veel relaxter onder en zie wel wanneer het komt. Ik ben in ieder geval begonnen met mijn baan ( scriptie ben ik nog aan het schrijven) en heb zekerheid mocht ik zwanger worden binnenkort. Maar ik heb er nu een veel beter gevoel over omdat ik nu een baan heb en meer zekerheid, waardoor ik een stuk relaxter ben wat betreft zwanger worden.. Nieuwe uitdagingen nemen ook een beetje die doordram neigingen weg van ik wil nu nu nu! succes met de keuze wat ik helemaal begrijp! Xx
Hallo, Wij zaten in hetzelfde schuitje. Wilde al langer proberen om zwanger te worden maar toen kon ik via het werk een opleiding gaan doen. Deze zou een jaartje duren. Wij hebben toen toch gewacht omdat ik graag die opleiding wou doen. Uiteindelijk had ik toen al kunnen stoppen met de pil want we hebben na de opleiding nog twee maanden gewacht en inmiddels zijn we alweer een half jaartje aan het proberen. Dus de kinderwens laat zich zeker niet dwingen! Allemaal succes met jullie beslissing en zeker ook succes met zwanger worden. Onze tijd zal ook nog wel komen.
Okee.. Beiden dus heeeel veel 'succes'! Dat jullie maar snel zwanger mogen raken! Zal voor jullie duimen! Mooi en goed gezegd, puppie.. Een zwangerschap laat zich niet dwingen! Dat blijkt wel.. Liefs, Alina
jaaa ik! Dacht 2 maanden geleden ook dat ik zwanger was (pil vergeten, en daarna symptomen ) kon bijna niet anders dacht ik... 2 keer posi test gehad maar waarschijnlijk toch een hele vroege miskraam gehad (of de testen waren niet betrouwbaar ik weet het nog steeds niet) maar igg, dan komen je moedergevoelens wel naar boven hoor hihi en dan blijkt het niet zo te zijn en dan wil je het des te meer.. (NU!) maar het is "verstandiger" om nog even te wachten.. hebben pas een huis gekocht en moeten eerst nog verbouwen enzoo dus het kan echt nog niet nu.. maar ben er wel "klaar" voor