Mijn zoontje is bijna 9 maanden en geef nog steeds bv en heb niet de intensie om te stoppen maar Ik zou het wel fijn vinden als Dilano s'nachts een beetje ging doorslapen, afgelopen nacht kwam hij om de 2.uur. En opzich had ik er geen problemen mee maar het begint me toch wel een beetje op te breken. Hoe kan ik dit het best aanpakken als ik er al iets aan kan doen??
Allereerst checken of er fysiek niets aan de hand is. Als hij om de 2 uur komt, is dat voor zijn leeftijd erg veel. Ik heb dezelfde drama's (gehad) met Thirza, en daar bleek uiteindelijk van alles achter te zitten (KMA, eczeem, oorproblemen, vergrote neusamandel). Ik zou je dus allereerst aanraden om hem even goed na te laten kijken door een goede arts, (kinderarts zou dan de voorkeur hebben, die kijkt toch echt anders dan de huisarts). Tenzij je zelf al wel zoiets hebt dat het echt puur gewenning ofzo is, dan is het denk ik toch handiger om hem 's nachts door je partner te gaan laten troosten en terugleggen in bed. Mogelijk hem de borst niet meer aanbieden, maar wel de fles? Als hij die weigert, is iig (mits er dus medisch niets speelt) wel duidelijk dat hij niet zozeer honger heeft, en is het misschien gemakkelijker voor je om te zeggen dat hij dan geen voeding meer krijgt 's nachts...?
Ik zou inderdaad eerst even kijken of er een medische reden achter zit. En dan, als hij zich 's nachts meldt, eerst een alternatief aanbieden in de vorm van een slokje water bijvoorbeeld (bijvoorkeur door papa) en pas als blijkt dat hij echt niets dan borst wil aanleggen. Daarbij even heel goed opletten op het aanleggen en borstcompressie toepassen zodat hij lekker veel vette melk krijgt.