Zal even de situatie uitleggen: mijn dochter van 2,7mnd had woensdag haar 3e gymles. Het was me al eerder opgevallen, dat ze voornamelijk bij mijn dochter best hardhandig is, maar ik ben me er ook van bewust dat ik weleens te beschermend overkom, dus wilde het nog even aanzien. Tijdens de gymles moeten wij in de kantine wachten, maar kunnen af en toe door een glaasje wel even meespieken. Nu keken een moeder en ik even naar onze dochters en ze zitten op dat moment in een kring. Mijn dochter loopt uit de kring, vind het nog erg moeilijk om stil te zitten, en de juf sleurt haar aan haar arm mee terug. Mijn dochter ging met haar rug naar de juf zitten en keek heel boos en wreed een tijd lang over haar arm, ze had haar duidelijk pijn gedaan. Die andere moeder zei op dat moment: zo daar zou ik niet blij mee geweest zijn als ze dat bij mijn dochter deed, dus ik zei, ben blij dat je het nu ook gezien hebt en dat ik dus niet overdrijf, dus ik besloot de juf na de les erop aan te spreken. Ik met knikkende knieën naar de juf, want vond dit best moeilijk: IK: ik zag toevallig hoe je mijn dochter hard mij haar arm pakt, ik heb liever niet dat je dat op die manier doet, want ze had duidelijk pijn. Zij: ja maar ze luistert niet Ik: dat kan best, maar dan hoef je dat niet zo hardhandig te doen, dat kan ook op een andere manier, door haar onder haar oksels of aan haar handje te pakken en dan terug zetten in de kring. En als ze echt heel stout is (wat niet het geval was) dan zet je haar maar in de hoek. Zij: daar is geen tijd voor Ik: maakt me niet uit, maar ik wil niet dat je mijn kind zo hardhandig aanpakt. Zij (met een grijns op haar gezicht): tss...misschien moet jij eens beginnen met je kind opvoeden en ze loopt zo bij me weg. Jullie begrijpen dat het stoom uit mn oren kwam (tril alweer van woede als ik dit typ). Als zij had gezegd: sorry was niet mijn bedoeling dat het zo hard ging, het zal niet weer gebeuren, was het wat mij betreft niet uit de hand gelopen. Maar het feit dat ze die laatste zin tegen me zei, geeft voor mij een bevestiging dat ze mijn klacht niet serieus neemt en het dus allemaal wel meevalt en dit blijkbaar haar manier is hoe ze met kinderen omgaat. Nu had ik vorige week ook al een blauwe plek op haar bovenarm gevonden, tergroote en in de vorm van een duim, maar wist niet waar dat wegkwam en kan niet direct met vingertjes gaan wijzen, maar nu ik dit gezien heb, vermoed ik dat dat bij haar wegkomt. Ik ben naar de leiding van het gebouw gestapt en zij vond het een erg kwalijke zaak dat het zo gegaan is. Juf is op het matje geroepen en heeft een officiële waarschuwing gehad en volgende week is er iemand bij de les, maar dan zal ze wel poeslief doen tegen de kindertjes. Verder is het ook doorgespeeld naar de organisatie waar alle peuterspeelzalen en creches onder vallen, want ze is ook nog eens peuterjuf hier in de buurt. Gister werd ik dus gebeld door die vrouw en zij deed er wat luchtig over en zei alleen dat ze het ging evalueren. Ik heb haar gezegd dat zolang zij daar lesgeeft, mijn dochter daar niet meer komt. Dus ik heb het idee dat er verder niet veel mee gedaan wordt. Omdat zij dus peuterjuf is, schoot mij de gedachten door om advies bij het AMK te vragen, maar vraag me af of dat niet te overdreven is. Ik ben absoluut niet het type om daar direct heen te bellen (nooit gedaan zelfs) en voor mijn dochter maakt het niet meer uit, die komt niet meer met haar in contact. Maar wie weet hoe ze andere peutertjes behandeld als de moeders er niet bij zijn. Als ik mijn dochter zo behandel in het bijzijn van een juf, heb ik ook een brief van het AMK binnen waarschijnlijk. Het is niet om op wraak te zinnen, maar het gaat me puur om de andere kinderen en dan met name de peuterspeelzaal, want de moeders van gym hebben alles meegekregen, dus die zullen nu wel extra opletten vermoed ik. Wat zouden jullie doen? Moet ik het maar gewoon zo laten of verdere stappen ondernemen?
pff ik zou daar ook niet blij mee zijn zeg, vind dat echt niet normaal dat iemand zo omgaat met andermans kindjes..maar ze heeft nu een waarschuwing gehad en er komt iemand de les erna erbij staan (dan zal ze idd wel oppassen wat ze doet zul je wel gelijk in hebben) maar degene die er zo luchtig over deed was dus de leiding van die peuterspeelzalen begrijp ik? en je hebt het idee dat zij er niet zoveel mee doet? gaat je dochter ook daarheen naar die speelzalen of dat niet?
ik zou een schriftelijk aangeven dat ik op de hoogte gehouden wil worden van de evaluatie van deze "juf". Daarnaast bereik je denk ik het meest als je de ouders bereikt, die ene moeder was er al bij , praat met haar dat je een klacht in hebt gediend en dat er een evaluatie zou komen. maar dat jij je zorgen maakt of dat met andere kindjes ook gebeurd. Je kan altijd bellen voor advies, maar denk dat dit via een andere weg gaat omdat het een "leerkracht" is en geen prive situatie.
Ja dat was de leiding van de psz en creches hier in de stad. Niet naar de psz waar zij juf is, anders had ik haar naar een andere gedaan, want mijn vertrouwen in haar is weg. Maar het gaat me puur om andere kindjes waar ze juf van is. Als ze al zo doet terwijl ze weet dat wij kunnen kijken, wat gebeurt er dan achter gesloten deuren? Maargoed daar zullen ook wel meerdere juffen zijn neem ik aan.
jeetje daar zou ik ook niet blij mee zijn.. mijn dochter zit op peuterdansen ( jij bedoelt net zoiets denk ik,ook gewoon in vrije tijd) mijn dochter is 3, en ook hier zitten de ouders op de gang,en kunnen mee spieken.. hier gaat het altijd super leuk! het gaat hier gewoon echt om lekker kind te zijn en lekker te dansen. als hier de kindjes niet mee doen,neemt ze ze aan de arm en gaat er zelf mee dansen,als ze dat ook niet willen,laat ze ze gewoon even lekker zitten en kijken,en doen ze daarna vanzelf wel weer mee.. merk jij ook dat je dochter het niet zo leuk vind om te doen? misschien naar iets anders op zoek gaan om te kijken of ze daar wel leuk met kinderen omgaan.. ik denk dat ik het hier bij zou laten! je heb iedereen gewaarschuwd naar mijn idee.( ik neem aam dat andere ouders het ook hebben gezien,dus denk ik dat het aan de andere ouders is wat hun ermee doen) succes! en jammer voor je meisje dat het zo moest lopen...
Ze vond het wel heel leuk om te doen, daarom twijfelde ik ook nog of ik haar heen zou laten gaan, maar mijn vertrouwen in haar is weg. Het is nu een vrolijk en ondernemend meisje en ik wil niet dat ze een stil, teruggetrokken en bang meisje wordt door haar. Dus laat ik haar niet meer gaan. Verbouw mn woonkamer wel tot gymzaal en gaan we lekker met zn 2en gymmen Ik zei woensdag wel dat we naar gym gingen en toen riep ze keihard neeeee...maar dat doet ze ook als ik zeg dat ze naar haar vader gaat of als ik haar ophaal, dus geen peil op te trekken
jeetje wat een vervelende situatie ik heb geen idee wat je kan doen maar wou je wel succes wensen!!! en nu maar hopen dat er wel wat meegedaan word
"Zij (met een grijns op haar gezicht): tss...misschien moet jij eens beginnen met je kind opvoeden en ze loopt zo bij me weg." PARDON!!!??? Is dat mens wel helemaal lekker bij haar hoofd!!? Ten eerste vind ik het ronduit belachelijk dat ze zo met je dochtertje om gaat, en dan vervolgens ook nog zoiets er achteraan zeggen!? En dat je een blauwe plek op de arm van je dochtertje hebt gevonden! Als ik dit zo lees zou het me niks verbazen als dat door die 'juf' komt! Ik geef je groot gelijk dat je er 'werk' van hebt gemaakt, want dat zou ik ook zeker doen, zoiets had ik ook echt niet gepikt! Ik ben het wel met de bovenstaande reacties eens, een van de andere moeders heeft het ook gezien, dus misschien zou je inderdaad de andere ouders van de gym/psz kunnen inlichten over het voorval. Wie weet zijn er andere ouders die ook vinden/hebben gemerkt dat die 'juf' hun of andere kinderen hard aanpakt. Zo niet, dan heb je ze in ieder geval gewaarschuwd, en zullen zij waarschijnlijk ook op hun hoede zijn. Is dat wel het geval, kun je altijd nog met z'n allen een keer rond de tafel gaan om te overleggen of je eventueel verder stappen wilt ondernemen Want als je het mij vraagt hoor zo'n iemand niet voor een groep peuters *überhaupt kinderen!* te staan. Dit vind ik zeker niet iets om 'luchtig' over te doen. Ik vind het dan ook raar dat die vrouw aan de telefoon er wel luchtig over deed! Succes verder!
De andere ouders inlichten is wel een goed idee, al hebben meerdere meegekregen dat er stoom uit mn oren kwam Die vrouw van gisteren stelde nog wel voor om samen met de juf om tafel te gaan, maar gezien haar belanchelijke reactie (wat een juf alleen mag denken en niet uitspreken) valt er met dat mens blijkbaar niet te praten anders had ze me direct wel serieus genomen. Ik heb bedankt en gezegd dat dat me geen verstandige keus lijkt, aangezien ik daar nu nog veel te boos voor ben :x
Ik vraag me alleen af of het AMK hiervoor bedoelt is. Ik zou schriftelijk nogmaals je klacht indienen en aangeven op de hoogte te willen blijven, zo heb je alles zwart op wit. Ik zou wel gewoon naar de gym blijven gaan. Je kindje heeft het naar haar zin, en gaat er met plezier naartoe. Dus van angst is geen sprake. Ze zal zich wel bedenken voor ze zoiets weer doet en dan is een tweede brief zo geschreven. Voor mijn kindje zou ik het sneu vinden om te stoppen en zo kont die juf er wel heel makkelijk vanaf!
Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik weet wel wat ik zou willen doen: die zogenaamde juf flink knijpend in haar bovenarm meetrekken en dan vertellen wat je van haar denkt, als ze piept, zeggen dat ze niet luistert als je dat niet doet (klopt nog ook). Maar goed, dan onderneemt ze vast stappen tegen je. Je kunt een melding doen bij het AMK, laat hen beoordelen of er actie ondernomen moet worden, dat kunnen zij, denk ik, best wel beoordelen.
zow! ik zou zeker verdere stappen nemen!!! wat een maf wijf! en de volgende keer je intuitie volgen want je had zelf al het gevoel dat het niet klopte! niemand mag zo aan jouwn kindje ziotten, ik zou echt pislink zijn gewordenm. vind dat je het netjes hebt aangepakt en nou doorpakken hoor! ik zou je dochter daar ook niet meer heen laten gaan... laten ze eerst maar eens die vrouw doorlichten! wat een gestoord wijf! sorry hoor maar kan me heel goed voorstellen dat jij het gevoel hebt het hier niet bij te willen laten!
Ik had haar ter plekke zelf even heel hard vastgehouden in haar arm..... Of Dat had je best kunnen doen. Even opvoeden. ( flauw natuurlijk) Volgens mij kun je in elk geval advies vragen bij het AMK. Als je daar niet moet zijn kunnen ze je wel ergens heensturen waar je wel terecht kunt.
Ik denk dat er al best goede adviezen zijn gegeven, alleen ik twijfel ook of het AMK hier voor bedoeld is. Ik zou ook de klacht schriftelijk indienen en van alles op de hoogte gehouden willen worden. Ik kan zo goed voorstellen dat je nu ook door wilt gaan, net wat je zegt als ze gewoon had gezegt van sorry, het was inderdaad niet zo hard bedoeld dat het anders had gelegen. Wat een troela zeg, dit is toch gewoon voor de lol? Dan kunnen ze er toch niet zo'n leidster op zetten?
Denk eerlijk zegt dat ik haar de hele zaal van dichtbij had laten zien.. Die spoort écht niet! Zeker stappen ondernemen, zo een hoort niet met kinderen te werken.
Wat een gemeen mens en dat ze zon opmerking naar je plaatst en wegloopt. Niet te geloven. K zou de neiging krijgen om haar dan net zo vast te pakken zoals ze bij jou kindje had gedaan maargoed. Ik zou het AMK wel inlichten hoor vooral als jij vermoed dat je kind een blauwe plek heeft door die heks. Dat kan echt niet.
AMK-Nederland - Wat is kindermishandeling? Zo te lezen is het AMK ook hiervoor bedoelt. Zou er zeker iets mee doen.
WAT!!?? En jij hebt gewacht tot de les over was? Ik had gelijk die hele zaal op stelten gezet als ik eerlijk mag zijn en per direct mn dochter meegenomen.
Oh geloof me dat ik haar aan haar haren door die hele zaal heen wou slepen , en als ik het temperament van een jaar geleden nog gehad had, was dat ook gebeurt ben ik bang. Gelukkig heb ik nu verstandig gereageert, er waren tenslotte ook kinderen bij en niet te vergeten door wat ik nu gedaan heb, neemt de directie van het gebouw me erg serieus en dan niet meer natuurlijk Maar had wel erg moeite om me in te houden Doet gewoon zeer aan je moederhart als je ziet dat er zo omgegaan wordt met je dierbaarste bezit!! Ik vraag me ook af of het AMK hier wat mee doet, maar mijn bedoeling was om eerst te bellen voor advies. Ik persoonlijk vind dit een vorm van kindermishandeling en dan met name omdat mijn dochter niks deed (ja uit de kring weglopen) en een tijd over haar armpje zat te wrijven en dus duidelijk pijn had, ze vorige week al een blauwe plek had (maar kan niet hardmaken dat dat van haar komt) en het feit dat zij zo reageerde alsof ik me aanstelde. Kijk een melding doen weet ik dus niet, want weet alleen hoe ze met mijn kind om is gegaan en weet niet wat ze verder doet, maar dat is nou net mijn angst. Als ze dit al doet wat moeders kunnen zien, wat gebeurt er dan achter gesloten deuren op de psz? Wie weet hoe vaak en hoelang ze dit doet?