Hoi, Ik hoor van verschillende mensen dat ze de fles voeding voor hun baby wat verzwaren. Bijvoorbeeld: 120 cc water zou normaal met 4 schepjes moeten, zij doen dan 120 cc water met 5 schepjes. Ze maken de voeding dan wat zwaarder zodat de baby meer verzadigd is en zo beter slaapt. Ik vraag me af of dit kwaad kan voor het kindje. Hoe denken jullie hierover? Gr. Vanessa
Dat zou ik zeker niet doen! Dit lijkt me heel slecht voor de niertjes. Misschien dat ze bedoelen met nutrix of nutriton erbij? Hierdoor wordt het wat dikker.
nooit meer schepjes doen dan aangegeven dit is indd niet goed voor de niertjes om voeding te verzwaren voor baby's onder de 4 maanden die dus nog geen nutrix nog mogen hebben kun je Nutriton gebruiken en anders van voeding wisselen naar Forte bv
net wat natascha zegt, niet meer schepjes doen hoor, is echt niet goed voor je kindje. Dit kunnen de niertjes niet verwerken.
Ik zou ook niet zomaar nutriton toevoegen aangezien er een kans is op een overgevoelige reactie met enorme diarree als gevolg. Als je wilt dat je kindje doorslaapt zul je toch nog geduld moeten hebben, dadelijk krijgt je baby van al die brouwseltjes krampjes, dan slaapt ie alsnog niet....
jep, hier ook. Wij gebruiken wel nutriton, maar liever ook niet, want ons mannetje krijgt er diarree van. Maar anders heeft hij teveellast van zijn reflux.
Ik zie dat je kindje een maand oud is, echt niet doen hoor! Lekker zijn ritme volgen en dat langer slapen etc komt vanzelf. Ze regelen zelf zo goed wta ze nodig hebben.
Dank je wel voor jullie meningen. Weet in elk geval dat ik het zeker niet ga proberen. Wil zijn niertjes niet naar de knoppe gaan brengen. Gr. Vanessa
Heel slecht! Het is een overbelasting voor de niertjes, maar omdat de verhouding poeder/water niet goed is (teveel poeder) kan een kind ook last krijgen van uitdrogingsverschijnselen. En het heeft een verkeerde invloed op de bloedsuikerspiegel. Diep slapen kan dan wel eens TE diep slapen worden!
nee niet doen en nutriton is alleen maar volgens mij om voeding dikker te maken als baby's spugen. maar hoeveel voedingen krijgt jason nu dan? slaapt hij 's nachts slecht? mijn zoontje is te vroeg geboren en heeft tot half jaar niet doorgeslapen,maar wilde 's nachts ook nog gewoon de fles. geef gewoon ect een fles 's nachts,dan heeft hij bv 7 voedingen ipv 6. hij zal het nodig hebben. en kan geen kwaad,mijn ventje is nu een gezonde jongen van 1 jaar en at al met 7 maanden alles mee. succes! als je nog vragen hebt vraag maar.mijn moeder is ook kraamverzorger dus weet ook veel.
Hoi, Het is niet dat ik het perse voor Jason wilde gaan doen hoor. Toevallig dat een aantal vriendinnen er over begonnen. Die gaven dat als tip omdat hij soms erg vaak honger heeft en moeilijk in slaap kan komen. Jason krijgt nu 5 voedingen overdag van 120 cc water en 4 schepjes. En 1 voor de nacht met 90 cc water en 3 schepjes. Hij slaapt nu al wel langer door. Maar ik stelde de vraag eigenlijk puur om jullie mening hier over te horen. Want ik dacht zelf ook al dat het slecht is voor de niertjes. Gr. Vanessa