doorslapen, terugval

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maaike4, 23 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hallo,
    Onze kleine sliep vorige week hartstikke goed door, maar nu ineens is het weer voorbij. Komt ze weer rond 05.00 uur. Vaak kan ik het met speentje rekken. Ze zit wel rond de sprong van 12 weken.
    Hebben jullie daar ervaringen mee, dat het dan ineens minder gaat met het slapen 's nachts en enig idee hoe lang dat dan duurt en of het nog goed komt?
    Groeten,
    Maaike

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ja, hadden wij ook rond de 12 weken, duurde een dag of 4, daarna sliep ze weer door.

3. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Als je anders gewend bent, kan 5.00 uur vroeg zijn, maar ik zou graag met je ruilen, ook buiten sprongetjes om ;)

Overigens is onze ervaring dat Siem 's nachts niet anders slaapt tijdens een sprongetje, dus daarmee kan ik je niet helpen.

4. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hoi Juud,
    Hoe laat word Siem dan wakker in de nacht? En wordt hij vaak wakker?
    Groetjes Maaike

5. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Rond 2.30 uur en nog eens rond 5.00 uur.

Daarna meestal niet meer voor het flesje, soms toch. Heeeeel soms alleen rond 5.00 uur.

Tis gewoon een kwestie van zijn speentje in zijn mond, maar je wordt er wél wakker van. Het went wel hoor, en die lach, 's morgens als het licht aan gaat, vergoedt alles!

6. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Dus jij geeft hem geen eten meer, je geeft hem alleen rond die tijden zijn speentje? En wat als je dat niet doet, dan gaat hij echt huilen?
    Groeten,
    Maaike

7. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik weet het eerlijk gezegd niet, want omdat wij ook rust willen, geven we gewoon dat speentje en slapn we binnen 5 minuten weer.

We hebben het wel eens geprobeerd trouwens, en uiteindelijk ging hij, na 20 minuten weer slapen. Alleen lagen wij toen klaarwakker een uur naar het plafond te staren...

Voeding krijgt hij al 8 weken niet meer 's nachts en hij vraagt er ook niet om.

Die speen leren we hem later wel af.

8. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Had Simon ook rond de 12 weken, na een dag (eigenlijk nacht :D) of 5 was het over en sliep-ie weer lekker door!

9. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Hallo!

Liz deed is vanacht ook twee keer wakker geweest. de eerste keer om 1.00 en de tweede om 5.30. Bij de eerste was ze met een beetje praten weer in slaap te krijgen maar om 5.30 niet. Toen hebben we haar maar een fles gegeven. Liz sliep tot afgelopen nacht goed door. Soms wel tot 9 uur sóchtends! Ik maak haar niet wakker voor een fles tenzij ik weg moet.
    Ik heb in het oei ik groei boek gegeken maar volgens mij is het met 15 weken nog geen sprongetjes tijd. Ik hoop dat dit eenmalig was en dat mevrouw vanacht weer lekker slaapt!
    Succes!

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    hier hetzelfde maar hier betreft het de 8 weken sprong...het gaat vast weer beter komen voor ons allbei ;)

11. novanne

novanne Niet meer actief

Ach ja, hier is het met het doorslapen nog steeds een "rommeltje". De ene nacht horen we haar helemaal niet en slaapt ze keurig tot 07.00 / 07.30 en dan is het weer 05.00 of 06.00. Eergisteren zelfs 03.30 uur. Sara wil geen speen en is vaak wel weer in slaap te krijgen maar helaas is dat dan vaak maar voor een half uurtje. Dus soms geven we haar toch een kleine nachtvoeding (70cc) anders gaat onze nachtrust er echt aan.
    Eigenlijk sliep ze met 10 weken 2 weken lang heel goed door en daarna werd het minder. Maar ja ze heeft sindsdien last gehad van een flinke verkoudheid, het uur tijdsverschil en we hebben nu net 2 weken buikgriep/diarree achter de rug en ze is nu superhongerig.
    Van sprongetjes heb ik nooit echt wat gemerkt. Ik heb het boek Oei ik groei maar in de weken dat Sara een sprong zou moeten hebben, heb ik nooit iets gemerkt aan haar slaapgedrag.

Volgens mij is het doorslapen zeker het 1e jaar altijd een beetje afwachten. Het ene kindje slaapt altijd als een roos, de ander wordt gedurende het 1e jaar regelmatig, met fases, 's nachts weer wakker. Het is helaas niet anders...

12. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Hier vanaf 4 maand al hopeloos met slapen, soms wel 3 uur in 24 uur!
    En alleen maar krijsen.

13. Jansen

Jansen Bekend lid

6 nov 2005
    588
    0
    0
    Het gaat met vallen en opstaan bij ons. Soms wekenlang geen "last" en slaapt hij heerlijk door, van 19 uur tot 7 uur volgende ochtend.

Dan weer is het een tijd lang raak, 's nachts er uit en 's ochtends om half 6 wakker.

Ach, uiteindelijk...:)

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja hier ook, sophie werd vannacht om 5 uur wakker, terwijl ze al weken lekker doorslaapt van 23 tot 7. speentje/pink hielp niet, toen maar kleine voeding (90cc) gegeven, vond ze te weinig. in slaap vallen deed zo ook niet meer snel, ik sliep dus uiteindelijk ook pas tegen 6.30 uur.

maar als ik zo hoor, dat ze dat een paar nachten zou kunnen hebben...

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier volgens mij nog nooit wakker geweest sinds hij doorslaapt (4,5 maand geleden sliep hij door)
    wel eens vroeger wakker dan normaal (normaal is 8.30/9.00 dus als dat een keer vroeger is valt het nog steeds mee)

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    @ natascha, wordt echt een beetje jaloers op jou, ik zie dat je niet zo heel ver bij mij vandaan kunt wonen, dus zullen we een keertje ruilen. ;) :)

17. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ken jouw verhaal natuurlijk een beetje van de juni mama's
    was me nog niet opgevallen dat jij ook in deze regio woont

18. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hoi,
    Even een update. Er is bij ons niet echt een peil op te trekken. Vorige week kwam ze vier nachten tussen 5-6 uur. Toen vanaf vrijdag sliep ze weer netjes drie nachten door en moesten we haar wakker maken voor een flesje en nu vannacht huilde ze om 04.30 uur op. Wel te troosten met speentje.
    Maar het is nog erg wisselwassig hier, terwijl ze toch al bijna 15 weken is (wel bijna 3 weken te vroeg geboren).
    Is dit bij andere ook zo?

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie heeft dus za op zo een nachtelijke voeding gehad om 5 uur, nachten daarna heeft ze gelukkig weer door geslapen van 23 tot 7.

20. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hoi Zonnetje,
    Heeft Sophie dat wel vaker dat ze een keer een nachtvoeding krijgt en dan weer een paar dagen doorslaapt of was dat de eerste keer?
    Groeten,
    Maaike

Deel Deze Pagina