rokende man en sperma

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Sas7, Jun 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Hallo,

Hoe zouden jullie het volgende aanpakken. Ikzelf heb pco en de clomid heeft zijn werk niet gedaan. Ik heb pas een leo behandeling gehad en ben nu weer met clomid begonnen. Verder leef ik gezond, ben ik bezig met afvallen om de behandelingen maar zo goed mogelijk in een mooi resultaat te laten eindigen. Nou vind ik net een krantenartikeltje van een canadesche wetenschapper die tests op muizen gedaan heeft waardoor blijkt dat als de man rookt dat het dna in de zaadcel al wordt aangetast waardoor het kind later allerlei ziektes kan krijgen. Bij de zaadtest kwam eruit dat het zaad gewoon goed was. 7 miljoen waarvan 60 procent goed. Daar was hij super trots op. Maar nu ik dat krantenbericht lees heb ik zo iets, hoe kan ik hem wijs maken dat het toch beter is dat hij stopt met roken. Want als hij er zelf niet achter staat, dan houdt ie het ook nooit vol natuurlijk. Hoe zouden jullie dat aanpakken?

2. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Laat hem het artikel lezen... het is iets van jullie samen, en je moet er samen moeite voor doen en dingen voor laten.

Maareh... 7 miljoen, klopt dat... of is het een typfoutje?

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik wil je niet ongerust maken, maar volgens mij is 20 miljoen per ml goed zaad en daaronder niet. Mijn vriend rookte eerst ook. Toen hadden we een score van 2 miljoen. Daarna stopte hij met roken en anderhalve maand daarna was het al negen miljoen. Het is dus wel degelijk van invloed.

Volgens mij heeft roken alleen invloed op het bevruchtend vermogen en niet op het dna van de zaadcel. Daar heb ik nog nooit van gehoord.

4. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Prinses heeft gelijk: 'normaal' is een telling tussen 20 en 50 mln per ml. Zie info elders op deze site: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=8160

Roken kan de hoeveelheid zaadcellen verminderen en kan tevens van invloed zijn op het bevruchtend vermogen van de zaadcel. Zie: http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... iewAll=1#2

Ik heb echter nooit gelezen/gehoord dat je een ongezond kind kunt krijgen als je man rookt vóór de bevruchting. Wel als je zelf rookt tijdens de zwangerschap, of als je 'meerookt'.

Misschien dat je je man ervan kunt overtuigen dat het beter is te stoppen als hij de info leest? Succes hiermee en ook met zwanger worden!

5. Marisha

Marisha Fanatiek lid

Jul 15, 2006
    2,728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ook mijn mannetje kan moeilijk stoppen met roken (ikzelf ben al meer dan 4 maanden gestopt). Hij is nu wel al geminderd met roken.

De gyn heeft ons ook gezegd dat de kwaliteit verminderd als je rookt. De onderzoeken bij ons vielen wel mee (19,5 miljoen en licht verminderde beweeglijkheid) maar de gyn had ook gezegd dat als mijn mannetje zou stoppen (of toch minstens heel veel verminderen) dat we dan boven de grens van 20 miljoen zouden geraken en qua beweeglijkheid ook beter zouden scoren.

Ik had nochtans nog nooit gehoord dat je meer kans had op ziektes indien je rookt op het moment van conceptie... :(

Zo zie je maar dat roken nergens goed voor is :D

Ik zal mijn mannetje ook moeten overtuigen om te stoppen...

6. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties.
    @marisha, ik wist ook niet beter dan dat het slecht zou zijn, maar dat het dna aangetast wordt is ook nieuw voor mij maar ook voor de wetenschap. Daar ging het artikel juist over, dat men dit uitgezocht heeft.
    Maar als ik jullie reacties zo lees vraag ik me wel af waarom de gyn tegen mn mannetje gezegt heeft dat 7 miljoen goed zaad is. Het zou dus meer moeten zijn. Ga ik toch nog eens met de gyn over hebben.

7. Mamainspe

Mamainspe Bekend lid

May 1, 2006
    663
    0
    0
    Hoi hoi!
    Hier ook een rokende vriend,
    maar aan zijn zaad was niks te zien,
    22 miljoen! waarvan 98%levend!

8. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Mijn mannetje rookt niet, heeft 91 miljoen....

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook een zwaar rokende vriend....

Zaad was niet zo goed.... was iets te goed...ik geloof iets van 43, stond er in het tabelletje... het was iets té haha

Maar het is toch algemeen bekend dat roken slecht voor je is?

10. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Wel raar dat zo'n arts dan zegt dat 7 miljoen goed is. Zou hij bedoelen dat 7 miljoen optimaal beweegt?

Die 91 miljoen bij mijn mannetje is inclusief de minder beweeglijke zaadcellen.

Moeten elkaar nou niet helemaal gaan bangpraten... ;)

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,092
    0
    0
    Hoi meiden,

Blijkt dus dat ik het niet goed gehoord had. Hij had 17 miljoen. En dat is wel goed. Ik had dat eentje niet gehoord. Ik heb hem gisteravond het artikeltje laten lezen en nog een stukje over sperma hier van de site, en dat heeft hem toch tot nadenken gezet. Dus wie weet. Het moet toch zijn eigen keuze zijn.

12. Katrien Duck

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Goed zo, als hij stopt kan het alleen beter worden!

Share This Page