Tja als ze niks doen tegen fraude is het niet goed als ze het wel aanpakken is het ook niet goed. Zolang je niks verkeerds doet en je netjes aan de regels houd is er volgens mij niks aan de hand en heb je nergens last van. Heb verbaasd de verontwaardigde reacties gelezen
Ach ja ... Als je willens en wetens fraude pleegt moet je ook niet mekkeren als je gepakt wordt. Zoals blaine zegt: als je de regels volgt is er niets aan de hand. OOK bij ww-uitkeringen gelden regels en als je je daar niet aan houdt wordt je gestraft. Het is natuurlijk niet zo dat wanneer je premies betaald als werkende, je dus dan maar rechten hebt zonder plichten.
Als je de boel oplicht mogen ze je van mijn kei hard pakken. Je krijgt geld en daar moet wat voor gedaan worden . Zolang je je dus aan regels houdt is er niks aan de hand
Er zijn ook mensen die naast hun uitkering werken en het uwv NIET het juiste bedrag er af trekt en gewoon maanden lang lekker teveel doorbetaalt! Vervolgens krijgen die mensen wel een dikke boete op de mat terwijl ze zich er NIET van bewust waren dat er een fout gemaakt werd. Ik heb het hier niet over mezelf maar een collega van mij die nu een mooie boete van 1800 mag gaan betalen terwijl ze een loontje heeft van 500 per maand. Niet iedereen is bewust fraude aan het plegen . Geloof dat het uwv ook een smerig spelletje aan het spelen is in sommige gevallen!
Tsja als je in de ww zit dan moet je solliciteren, welgeteld 1 hele sollicitatie in de week Als je dit al niet kan tsja.... logisch dat ze gaan korten of boetes geven.
Het gaat mij om de verborgen agenda. Mensen die fraude plegen, dus niet waar dingen fout lopen, mogen ze van mij een boete geven en de ww uit gooien. Maar die verborgen agenda, daar hou ik niet van. Mensen om de tuin leiden enz.
Maar je ziet toch dat wat het UWV betaald dan niet klopt? Dan zeg je daar toch wat van? Kijk, fouten worden overal gemaakt, ook bij het UWV lijkt mij. Maar zeggen dat er een smerig spelletje wordt gespeeld? Nee, dat geloof ik niet.
Dit dus.volkomen met je eens. Het kan soms gaan om 5 u per maand wat je niet kunt weten. Bij mijn nichtje ook zo gebeurd. Daarentegen heb ik ook ooit 3000 euro teruggekregen omdat ik elke maand een tientje te weinig had gekregen..
Als het gaat om mensen die er geen recht op hebben en de boel belazeren zeg ik: goed bezig. Mogen ze wel meer achteraan zitten.
Verdienen? Het gaat om teveel of onterecht betaalde ww, dat is niet verdienen, maar kosten besparen. Vervelend als het je persoonlijk treft, maar onterecht gekregen salaris moet je ook terugbetalen dus tja....
Ik heb in de ww gelopen en gewerkt. Ik werd dan gekort op mijn uitkering. Ik moest mijn uren door geven en UWV regelde de rest. Ik kreeg blijkbaar elke keer 1,88 te veel pu uitbetaald door uwv. ( maar als uwv verder alles regelt weet je dit gewoon ECHT niet! ) Ik moest dit terug betalen ( logisch!!) maar kreeg er ook een boete van 1000 euro over heen. Heb toen rechtsbijstand ingeschakeld en deze hebben het gelukkig voor elkaar gekregen ( na een hoop dreigementen ) dat ik die boete niet hoefde te betalen het was tenslotte fout van het uwv en niet van mij want ik gaf netjes elke keer door wat ik werkte!
Mmm... ik vind het maar een raar artikel, weet niet echt wat nu precies de stelling is... Targets halen Niet in alle gevallen wordt gekort. (Ex-)medewerkers verklaren tegenover de Stentor onafhankelijk van elkaar dat UWV stuurt op zogenoemde 'schadelastbeperking'. "Je wordt afgerekend op je targets. Je moet een bepaald aantal mensen plaatsen, vacatures binnen halen, mensen een boete opleggen en mensen korten op de uitkering", zegt een medewerker. Iemand anders: "Als je 200 mensen aan werk helpt, scheelt dat uitkeringen. Maar je kunt het zelfde financieel resultaat behalen als je mensen boetes oplegt of kort op de uitkering. Hier wordt op gestuurd door het management." Medewerkers zitten daarom dag in dag uit te grasduinen in bestanden. "Ze volgen mensen intensief om te kijken of mensen fouten maken. Als ze iets vergeten, wordt er direct een sanctie opgelegd." Let wel, wanneer iemand moedwillig fraudeert is het een ander verhaal. Maar als ik dit zo lees wordt er dus met een vergrootglas gekeken of er iemand gepakt kan worden op een fout zodat er weer een boete opgelegd kan worden...en dat vind ik dan ook weer niet kunnen. Voelt dan hetzelfde als wanneer je een boete krijgt omdat je 2 km te hard op de snelweg gereden hebt...
Dit bedoel ik dus! Dat is toch te gek voor woorden?? Heeft mijn collega nu dus ook. En die heeft geen rechtsbijstand verzekering.. Ben je ook lekker genaaid door het uwv!