schoenen uit aub.

Discussion in 'De lounge' started by echtniet27, Sep 12, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

schoenen uit aub.

1. ja, schoenen altijd uit.

2. ja,maar alleen als gasten naar boven willen.

3. Nee.Mogen gasten aanhouden in huis.

4. Liever uit maar durf het niet te vragen.

5. Anders.

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Ik vraag me af of visite bij jullie wel of niet zijn schoenen in de gang moeten uitdoen?

Ik vind het zelf wel schoner vooral als ik denk aan kruipende kinderen. En wij zijn de 1e verdieping en zolder aan het verbouwen en ik weet zeker dat veel vrienden/familie het eindresultaat willen zien.

Maar kun je dat vragen aan mensen? Ik voel me er bezwaard bij om het te vragen.

Daarom vroeg ik me af hoe dat bij jullie gaat?

Schoenen uit of niet?

Groetjes.

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kan altijd maar zou het niet aan iedereen vragen..

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hier niet, maar bij mijn zusje wel. Maar die heeft wel "leen" spaanse pantoffels voor het bezoek haha :p

4. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik durf dat niet te vragen, maar eigenlijk vind ik het maar smerig, net wat je zegt, je kind kruipt er wel rond. En zeker met dat regenachtige weer baal ik er van als je gelijk weer moet dweilen. Zelf doen we altijd de schoenen uit als we binnen komen. Dus: ik zou graag willen maar ik durf het eigenlijk niet zo goed te vragen.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Hier houdt iedereen gewoon z'n schoenen aan. Ken eigenlijk niemand waar de schoenen uitgetrokken moeten worden. Zou het ook raar vinden als ik bij iemand op visite zou gaan en ik zou ze uit moeten doen.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij dragen in huis geen schoenen maar vragen niemand om ze uit te doen. Kinderen kunnen daar prima tegen

7. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik vind het ook wel fijn ja als mensen hun schoenen uittrekken.
    Ik heb daarom altijd een paar sloffen staan die ik subtiel naar voren schuif als ze binnen stappen.
    Ik zeg het ook hoor vind het vies als mensen met hun schoenen aan op me kleed lopen.

8. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
    Neehoor, hier hoeft dat niet. Dan pak ik de stofzuiger en dweil wel een keer extra

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

Oct 20, 2010
    6,081
    25
    48
    Hier gaan de schoenen (van gasten) niet uit, tenzij ze het automatisch zelf doen. Ik vind het eigenlijk nog veel viezer als iedereen maar in zijn zweetkakkers door onze woonkamer loopt. En ik heb zelf altijd koude voeten dus blote voeten/sokken is niet altijd prettig. Zelf hebben we altijd slippers of pantoffels aan, nooit niks!
    As het gesneeuwd heeft gaan de schoenen wel uit, dan kan je je huis toch niet schoonhouden m.i. En een dweil op de vloer in de gang :)

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Als er mensen zijn met naaldhakken vraag ik ze die uit te doen. Ik heb een houten vloer er zitten zo krassen op door hakken. En als het regent of sneeuwt vraag ik het ook.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Nou, ik doe dat niet, er lopen hier toch steeds kinderen in en uit dus er ligt al snel zand, gewoon af en toe de bezem erdoor en 's avonds zuigen. Kinderen moet je niet te schoon willen laten zijn ;)

Maar als je dat echt graag wil, gewoon vragen. Heb je wel risico dat je in de zweetvoetengeur zit...

Weet niet hoe lang je gang is, maar je zou ook een borstelmat buiten voor de deur kunnen leggen, een kokosmat na de deur en een schoonloopmat in de rest van de gang.

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Zelf vind ik het gast onvriendelijk tenzij het al bekende mensen zijn die vaak langskomen. Bijv zus/broer en of ouders of bijv goede vrienden. Van hun kun je het wel vragen. Van andere zou ik zeggen houdt ze lekker aan. Vind het zelf niet fijn als ik verplicht mijn schoenen uit moet doen maar doe het wel uit respect.

Zou gewoon vast bezoek netjes vragen of ze zo vriendelijk willen zijn de nieuwe huisregels te accepteren en ze zullen vast niet Ergvinden en het went snel.

13. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik loop thuis het liefst op mijn sokken of slippers. Maar wij dragen in ons huis ook gewoon schoenen. Ook boven. Ik zuig toch elke dag. Zou het aan de meeste mensen wel vragen als wij het zelf ook zouden doen, maar bijv. niet aan mijn oma.

14. wheelie

wheelie Bekend lid

Apr 11, 2013
    782
    0
    0
    nee hier hoeft dat niet. vind het ook raar als ik aan andere vraag hun schoenen uit te doen en ikzelf met me rolstoel naar binnen rij (die natuurlijk ook buiten rij). bij andere zal ik het ook niet doen. heeft natuurlijk weinig zin aangezien ik niet buiten loop.

15. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Het zou eigenlijk niet bij me opkomen. Zelf doe ik het voor comfort maar visite hoeft dat niet te doen.

16. Moenie

Moenie Actief lid

Apr 3, 2012
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de begane grond vind ik het geen probleem als de schoenen niet uitgaan. Zodra ze naar boven gaan, vraag ik het wel. Ik vind het gewoon niet zo'n fris idee dat daar met schoenen wordt gelopen.
    Maar ik voel me altijd wel een beetje bezwaard om het te vragen.

17. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier vraag ik wel altijd of mensen hun schoenen uit willen doen ( meeste bezoek doet dat ook uit zichzelf). We vragen het niet alleen omdat we het schoon vinden maar ook omdat we ontzettend dure tapijten in huis hebben liggen.. Leen pantoffels is wel een goed idee! Of slippertjes ofzo... Zou niet weten waarom mensen dan niet even hun schoenen uit willen doen! Gewoon normaal vragen dus.. En erbij zeggen wat de reden is dat je graag wilt dat ze hun schoenen uitdoen

18. tuc

tuc Niet meer actief

ik ken wel iemand bij wie dat moet, maar vind het zelf altijd ontzettend vervelend, op een verjaardag zit je daar met zn allen op je sokjes...voel mij altijd enorm opgelaten.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben onze schoenen altijd wel uit, maar vragen het nooit aan een ander.
    Vind de zweetkakken eigenlijk viezer, haha. Kinderen kunnen prima tegen vieze schoenen hoor.
    Zolang ze niet door bedorven ratten resten die de builenpest hadden zijn gelopen.

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

Als het gewoon droog weer is vraag ik het niet. Maar het is wel eens voorgekomen dat ik net gedweild had, het buiten echt vreselijk zeikweer was en er een vriend van mijn man langs kwam. Ik heb hem toen wel vriendelijk verzocht even zijn schoenen uit te doen op de mat. Ik had geen zin in gelijk weer een vieze vloer. Hij vond het helemaal prima.

Overigens zou ik er echt geen problemen mee hebben als iemand mij zou vragen mijn schoenen uit te doen. In sommige culturen is het zelfs de normaalste zaak van de wereld dat je niet met je schoenen naar binnen gaat.

Share This Page