Mijn zoon is bijna 7 maanden en ik wil afbouwen met de bv. Hoe moet ik dit doen? Hij drinkt overdag nog 6 a 7x en 's nachts ook nog 1x. Ik las dat je per week/aantal dagen 1 voeding moet laten vallen. Hoe hoeveel fv moet ik hem dan geven en hoe kom ik dan uiteindelijk op 4 flessen?
Stel de kleine drinkt 5 x per dag dan de 1e dag 1 fles en dan 4x aan de borst laten drinken. Volgende dag 2 flesjes en 3x aan de borst laten drinken etc etc. Als het goed is werkt het zo. Maar goed ik heb nog nooit afgebouwd heb het ook maar is ergens gelezen. Sterkte ermee meiden!
Vivian, ik las juist dat je het niet zo snel moet doen ivm kans op borstontsteking. En aangezien 1 borst al niet zo goed voelt zal ik dit maar doen.
Aahh ok. Maar ja zoals ik al zei ik heb het ook maar gelezen. Dan wellicht iets rustiger in de afbouw?
per week een voeding eraf en nooit 2 voedingen achter elkaar.... maar... bedenk wel dat je kindje er ook aan moet wennen. Hier wilde ik nu afbouwen naar ochtend en avondvoeding, maar daar is meneer het mooi niet mee eens.. de late avondvoeding blijft hij na een fles vaak huilen tot hij ook nog de borst krijgt... dus geef nu die voeding ook weer de borst.... sommige kindjes hebben echt ruim de tijd nodig om aan de fles te wennen.
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar houd er rekening mee dat hij er echt aan moet wennen. Niet alleen zijn gestel, ook de gewoonte aan de borst te willen drinken zit er met 7 maanden wel goed in. Ik heb mijn dochter in de beginperiode een paar keer een flesje afgekolfde melk gegeven, verder heeft ze altijd live gedronken. Nu had ik afgelopen vrijdagavond gekolfd omdat ik met een vriendin een paar uurtjes weg was en ze weleens in de avond wakker wordt voor een voeding. Mijn man heeft alles geprobeerd, maar de fles wilde ze niet, terwijl ze overduidelijk honger had. Hij heeft haar een half uur moeten bedaren en daarna dronk ze de melk schoon op: uit een bekertje! Ze bleef overigens onrustig tot ik thuis was.