Het jaarlijkse zwembad topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 14 mei 2024.

  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.912
    16.270
    113
    Nee hoor, wij hebben een trampoline op het gras en daardoor zit er dus best wat ruimte tussen de trampoline en het gras, als gras geen zonlicht krijgt gaat het dood.:o:
     
    Zxcvb vindt dit leuk.
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.675
    3.052
    113
    Vrouw
    Ja hoor, dat komt goed!
    Hij zit niet helemaal vol, die denk een kilo of 250.

    Maar bedankt voor het navragen. ❤️
     
  3. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.199
    599
    113
    Utrecht
    Dat vraag ik mij ook af of de constructie zo'n gewicht wel kan/mag dragen.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    22.103
    15.434
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier hetzelfde.
    Vorig jaar is er heel weinig gebruik van gemaakt en vind ik het een enorme sta in de weg in onze toch wat kleine tuin.
    Als die neer wordt gezet dan mag mijn man het doen.
    We kijken eerst de voorspellingen maar eens aan voor wat er gaat komen aan mooie dagen maar ik denk dat die ingepakt blijft ( als het aan mij ligt) of de jongste moet het echt heel graag willen.
     
  5. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.498
    2.325
    113
    Jongens ik ben jaloers op jullie ...mijn oudste twee zouden ook heel graag een heel groot opzet zwembad in de tuin willen maar ik durf het nog niet aan met twee kinderen die nog geen adiploma hebben
     
  6. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.496
    1.728
    113
    Brabant
    Ze zegt max 250 liter.

    Dat zijn 3 volwassenen Dat zal toch moeten kunnen denk.ik:)
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.976
    13.208
    113
    Vrouw
    Die van ons is volgens mij 1,35m diep. Er zat een trapje bij met kind beveiliging, dus kinderen zonder zwemdiploma kunnen echt niet zomaar in het zwembad vallen en of terecht komen.
    Maar alsnog begrijpelijk als je liever een paar jaar wacht.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.665
    7.441
    113
    Vrouw
    Maar heb je nu een bad of nog niks?
    Je hoeft toch niet meteen aan een groot bad te beginnen?
    Je kan toch ook eerst de komende jaren een kleiner bad nemen?
    Hier staat een 3 x 2 meter van 80 cm hoog.. m'n kinderen willen graag een groter en dieper bad maar dat past hier helaas niet.
     
  9. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.932
    7.873
    113
    Amsterdam
    Maar waarom niet wij hebben al een zwembad staan sinds de oudste 1,5 is. Nooit gehad dat ze er zelf in gingen ofzo. En de jongste gaat heeft nog steeds geen zwemdiploma en hij staat er gewoon hoor. Niet super groot maar een 4/2.
     
  10. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.295
    26.674
    113
    Vrouw
    De tafeltennistafel is opgezet.
    Daarnaast geen plek meer. Kinderen hebben er nog niet om gevraagd. Ik vind het ook veel gedoe. Dus ik weet niet of het nog gaat gebeuren.

    Eigenlijk is het gedoe me alleen waard als het echt een lange hete zomer wordt.
    En als het een lange hete zomer wordt dan vind ik het een te grote verspilling van drinkwater .... dus als het aan mij ligt blijven we deze zomer gewoon lekker tafeltennissen.

    Kan zijn dat ik nog overruled wordt door de mannen.
     
    Zxcvb en Chayammy vinden dit leuk.
  11. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.539
    3.233
    113
    Vrouw
    Wij willen dit jaar voor het eerst een groter zwembad opzetten. Hebben een 3x2 gekocht. Ik heb alleen geen idee wat we nog meer nodig hebben. Ik wil het liefste niet met chloor gaan klooien dus ben wel benieuwd naar mensen met een zoutwaterbad ipv gewoon chloor.
    Ik hoor graag ervaringen!
     
  12. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.666
    564
    113
    Afgelopen jaar hebben wij voor het eerst een zwembad opgezet, met dezelfde insteek als jij. Geen chloor gedoe maar zout. Het zoutsysteem geeft aan als er zout bij moet. Dat hebben we volgensmij niet eens hoeven doen, of maar 1x.
    Het is uitstekend bevallen. Ph enzo was in het begin niet helemaal perfect maar omdat het water kraakhelder bleef hebben we niet meer getest. Gewoon de pomp lekker veel laten draaien (extra als ze (met) veel erin zaten) en na elke zwemdag schepnetten. Een enkele keer als het ook bijgevuld moest of erg vuil was pakte ik zo'n bodemstofzuiger die op de tuinslang gaat.
    Verder af en toe nieuw filter in de pomp (of afspoelen en hergebruiken) en zoutsysteem metaaltje even afspoelen/ontkalken.

    Als afdekking hebben we noppenfolie en een groot bouwzeil die er met klemmen op gaat. Zo'n kant en klare afdekzeil waait er zo af.
     
    Zuul vindt dit leuk.
  13. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk hoor! Hier heeft het bad om die reden afgelopen 2 jaren niet opgestaan.. nu heeft oudste A & B dus durf ik het wel aan. Dochter is ook weer een jaartje ouder en past nu in het zwemvestje van de oudste destijds. We gaan haar sowieso niet alleen in de tuin laten en wanneer we geen gebruik maken van het bad, sluiten we het af met een zeil + overkapping.
     
  14. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.434
    17.394
    113
    Vrouw
    Sommige kinderen zijn snel en heel vindingrijk + wanneer je zelf geen zin of tijd hebt om er continu bij te zijn wanneer ze buiten spelen, dan begrijp ik dat wel.
     
  15. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.637
    2.520
    113
    Ons eeerste bad hebben we opgezet toen de jongste drie jaar was, afmeting 3 x 2 x 0.65. Daarin kon de jongste goed staan, dat maakte het voor mij minder eng dan een diep bad. Uiteraard mocht hij er alleen in met bandjes en toezicht.
     
  16. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.637
    2.520
    113
    Wij hebben het zwembad in een hoek van de tuin staan, op een stukje hoogpolig kunstgras van 3 x 4 meter. In de rest van de tuin hebben we echt gras. Als het zwembad er niet op staat dan zie je amper het verschil tussen het kunstgras en het echte gras. En bijkomend voordeel is dat er geen modder rondom het bad komt en je niet tussen de poten hoeft te maaien.

    We hebben het bad nu in de winter laten staan, maar eerdere jaren dus niet, en dan stond de kleine trampoline op het kunstgras in de winter.
     
  17. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.496
    1.728
    113
    Brabant
    Nou...
    Met onze jongste(2) is het echt geen optie vrees ik
    Die is zo razendsnel.
    Ik ben nog even aan het denken wat de opties zijn.

    Ennu..
    4x2 is voor veel.mensen wel ecbt een groot zwembad he
     
  18. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.932
    7.873
    113
    Amsterdam
    Zijn die van mij ook hoor, maar wat dat betreft hielden ze zich keurig aan de afgesproken regels. Er zijn maar 2 kleinere maten qua zwembaden;)
     
  19. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.559
    16.140
    113
    Vrouw
    Hoog zwembad waar ze niet zelf inkomen ?
    Onze oudste zoon was altijd nogal ondernemend dus ik was al vanaf kind 1 gewoon dat ik er altijd bij moest zijn :roflmao:.
    Ik zette het dus ook niet extreem vroeg op
    Gewoon tijdens de zomer en verder was het spelen met emmers en potjes.
     
  20. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.496
    1.728
    113
    Brabant
    Ja denk dat we hem alleen in onze eigen vakantie opzetten.
    Vorig jaar was hij 1.5 en klom hij zonder hulp in ons zwembad(85 cm, hoger dan hij zelf was)

    En nu heeft hij door dat hij constructies kan bouwen om ergens bij te kunnen(en nog leuker, je loopfiets op de tafel te zetten en dan te racen . Nee mag natuurlijk niet.. maar oei oei oei)
     

Deel Deze Pagina