Mijn zoontje krijgt, ivm ernstige reflux, gekolfde melk. Dit meng ik met JBPM. In overleg met de laktatiekundige ben ik begonnen met 1x per dag weer de borst geven. Vooraf geef ik dan een papje met JBPM. Hij wil het alleen ab-so-luut niet nemen. Ik heb het warm gegeven, koud, met water aangemaakt of met borstvoedingsmelk maar hij weigert. De enige manier waarop ik het erin kan krijgen is met water of melk en een klein scheutje roosvicee maar kan dit kwaad? Of is er iemand die misschien een andere mogelijkheid weet?
Nee hoor, ik gaf ook al vrij snel een klein beetje diksap om het medicijntje tegen reflux erin te krijgen. Ze heeft hier nooit last van gehad.
Als dat echt de enige manier is dat hij het neemt zou ik idd mengen met een klein beetje roosvisee/diksap. Of zelf een stukje fruit nemen, en sap van maken. Het gaat hem waarschijnlijk om de smaak (is het heel vies ofzo?) want blijkbaar als het zoet (roosvisee) is neemt hij het wel. Succes. Wat moet het trouwens heerlijk zijn om hem weer lekker aan de borst te kunnen nemen .
Ik weet niet waar het hem om gaat want boerstvoeding is toch ook zoet. Ik proef trouwens zelf ook dingen die hij krijgt en moet zeggen, er zit kraak nog smaak aan het papje en met de roosvicee is het te doen. Zou vers fruitsap beter zijn? En welk fruitsap kan ik dan nemen?
Ooh ja en hem weer aan de borst hebben is voor beiden genieten. Hij vervalt alleen helaas in een oude slecht gewoonte en dat is in slaap vallen en tutteren aan de borst waardoor hij te weinig binnen krijgt en al snel weer wil drinken. We (lk en vk) zijn daar lang mee bezig geweest voordat ik over ging op 100% kolven en we kregen het niet veranderd. Maar ach, dan maar wat vaker drinken hoor. We genieten er gewoon van en dat is ook belangrijk.
Uhm tja, dan ik heb ook geen idee waarom hij het nu niet neemt. En met die roosvicee wel. Ik dacht dat het misschien bitter zou zijn ofzo . Ik weet niet of vers sap beter is als roosvicee. En ach, het is natuurlijk maar een klein beetje, en je mannetje is ermee geholpen. Wat is beter, spugen, of een beetje roosvicee geven. Lijkt me snel gekozen. Als hij zelf tenminste geen last heeft van de roosvicee, krampjes, eczeem, oid.
Hier hetzelfde papjes drama. Ik ga vandaag een elektrische kolf aanschaffen... Papje krijg ik er overigens wel in, maar dan met een schepje kunstvoeding erbij. Bv erbij werkte hier ook niet. Maar voordat het erin zit: grrrr wat een ellende. Ik weet niet of roosvicee kwaad kan, dat zijn dingen die ik te allen tijde zou overleggen met een deskundige eerlijk gezegd.
Hmmm Wat gebeurt er als je hem 1 voeding geen jhbpm geeft? Dus voor die live voeding? Het doordrinken aan de borst kan ook een kwestie van wennen zijn. De 2 meiden die ik hier aan de borst heb gehad tutterden in het begin ook en kwamn daardoor ook vaak, de jongste (bijna 4 maanden oud) meldt zich oerdag ook nog vaak om de 2 uur. Dus dat zegt op zich niet zoveel. Ze regelen mooi zelf hoeveel ze willen drinken.
Ik ben de borstvoeding langzaam aan het opbouwen naar 2-3x per dag. Alleen met de warmte komt hij wat vaker na elkaar. Moet ik hem dan elke keer JBPM geven ook als er bijv. maar een anderhalf uur tussen zit?
Hey dees, Ik heb geen ervaring met dat johannes-nog-wat-gedoe, maar Tessa krijgt 1x per dag lactulose en dat is ook best dik. Wat ik doe is een flesspeen nemen en die in haar mondje en daarin de lactulose geven. Ze zuigt en slikt het dan zo naar binnen. Ik denk dat johannesenz... nog iets dikker is dus dan zou ik wel een speen nemen met een flink gat, desnoods zelf groter maken. Je kan dit doen door een naald in een vlammetje op te warmen en zo het gat groter maken. Succes
Het is teveel om alleen in een speen te geven dus ik doe het in een fles met speen met een groter gat en dat gaat prima. De ene keer neemt hij het wel en de andere keer proeft hij het en wil het niet meer. Hij krijgt nu niet elke voeding JBPM (na overleg met de lk) en het gaat best goed.
Ik geef Dewi een hapje van het (vies stinkende en raar smakende) papje en druk dan haar fopspeen in haar mondje Dan wil ze wel slikken hoor! hahah