Drinken( van de borstgevende moeder)

Discussion in 'Borstvoeding' started by Nathalie1973, May 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Heb een beetje gekke vraag mischien,maar hoeveel drinken jullie zo op een dag?

Ik zit ruim aan de 3 liter per dag denk ik wel,na iedere voeding pak ik een groot glas water.

Ik moet alleen zo weinig plassen :rolleyes:

Vanmorgen om 11.00 uur mijn 1e plas gedaan(met de nacht meegerekend)en daarna niet meer geweest,terwijl ik voorheen zo'n zwakke blaas had en wel om de haverklap naar de wc ging.

Hebben jullie dat ook dat je zo weinig hoeft te plassen?
    Drink ik dan toch te weinig mischien?

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ik heb toevallig pas moeten meten ivm mijn blaascapaciteit, en ik drink echt weinig. Ik heb geluk als ik aan 1,5 liter per dag kom....Ik plas een liter uit ongeveer.

Je drinkt te weinig als je dorst hebt, daarom krijg je dorst. Waarom denk je dat je te weinig drinkt? goede graadmeter is de kleur van je urine, hoe donkerder hoe geconcentreerder en dat is een teken dat je meer zou mogen drinken. Als je urine vrij helder is, of licht-geel zou ik me absoluut geen zorgen maken.

3. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Nee urine is zeker niet lichtgeel.
    Is een vrij geconcenteerde plas

4. appeltje

appeltje Niet meer actief

Je zou toch zeggen dat 3 liter ruim voldoende is. Maar als je ook zo weinig plast. Ik weet wel dat je op warme dagen minder plast omdat je dan ook transpireert. Ik zou het even in de gaten houden.

Ik merk dat ik op vrije dagen ook te weinig drink.... op mijn werk heb ik toch standaard een flesje water op mijn bureau staan. Ik ben nu begonnen met flesjes water neerzetten. Eentje beneden, naast mijn bed en 1 in de tas. Word dan vaker herinnerd aan drinken.

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    ja, maar met 3 liter hoeft dat niet nodig te zijn....

ik vind het wel raar dat je met 3 liter nog donkere plas hebt trouwens.....maar je hoeft ook niet zo vaak he?

het is trouwens niet zo dat je uit het water je melk maakt hoor, dat komt uit je bloed namelijk. En daar doet water niet heel veel.

Even aanzien en dan een dokter bellen of zo?

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

Feb 28, 2007
    5,732
    0
    0
    Flevoland
    Heb er verder geen last van ofzo,maar het viel me echt op.

Ben nog niet geweest,dus 1 keer geplast vandaag.

Nouuuh ja het zal wel.................

7. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hier ook normaal vaak naar wc (veel blaasproblemen gehad, dus drink sowieso veel) maar sinds ik borstvoeding geef is dat ook minder. Ook drink ik ook wel zo'n 3 liter per dag. Plas ook wat donkerder dan normaal. Volgens mijn kraamverzorgster neemt je lichaam toch meer vocht op, dus kan dat de reden zijn. Zolang je geen klachten hebt, zou ik me er niet druk om maken (doe ik niet in elk geval 8) )

8. Pooh69

Pooh69 VIP lid

Mar 31, 2007
    6,935
    0
    0
    @ Nathalie ik drink ook zo'n 3 liter per dag en plas bijna niet, terwijl ik voordat ik bv gaf ook heeeeel vaak naar de wc moest! Maar ik denk maar zo...sam plast wel voor mij. Die heeft elke voeding ene hele grote plasluier ;)

Share This Page