hier ook geen noodpakket.. zo'n warmtehouddeken lijkt me wel handig voor de rest heb ik altijd hier een grote voorraad qua blikjes,flessen enz.(heb zelfs altijd 3 bussen nutrilon op voorraad staan)
ik heb altijd flessen water in huis en in de schuur een campingset met gasfles om te koken, plus voorraad eten en kaarsen staan hier genoeg.. In mn auto heb ik in de winter wel altijd een dikke deken liggen, een fles water met 2 theelepels zout erin (proef je niet maar water bevriest niet) en een pak koeken.
Ik vond ook de radio (plus zaklamp en telefoonoplader in 1) wel handig; hij is opwindbaar dus geen gekut met batterijen (waar iemand het in dit topic over had) En het esbit brandertje om eten mee op te warmen. We hadden ooit een camping gaststel, maar die nam te veel ruimte in beslag en ligt bij mijn schoonmoeder. En dus de warmhouddekens. Een complete EHBO doos, een uitgebreid zakmes, een doosje watervaste (!) lucifers en waxinelichtjes hadden we ook niet in huis. Dus die waren ook welkom (maar de eerder genoemde producten vond ik belangrijker). Plus de watervaste ton waar ze in zitten natuurlijk.
Hoezo is het gelijk een zinloze discussie als er mensen zeggen creatief te kunnen zijn met de spullen die ze wel in huis hebben
Ja hier wel een noodpakket, en ook in de auto. Wij hebben zo'n 5 jaar geleden een hele nacht op de A50 vast gestaan, en toen had ik gewild dat ik kaarsen, water, radio etc. bij ons had. Nu hebben wij dat allemaal in de auto liggen. En ook de radio op batterijen Mijn man heeft trouwens een aggregaat, weet je hoe handig dat is als de stroom uitvalt?
Goed dat je het zegt. Ik bedacht me bij zoonlief toen ie nog volledige flesvoeding kreeg dat het wel heel vervelend zou zijn als we vast kwamen te zitten in het verkeer en te weinig flesvoeding/water bij ons zouden hebben. Dat moet ik inderdaad even regelen voor nummer 2.
Ik heb er nog geen 1, maar wil er wel 1 aanschaffen. Heb wel al een aantal dingen die op de lijst staan maar nog niet alles. Toch weer iets om over na te denken. Had het er toevallig afgelopen weekend ook over met m'n man, dat we eens moesten gaan kijken wat we allemaal in huis hebben, en wat nog aangeschaft moet worden.
Ik heb wel een groot deel van de dingen die op de lijst staan. Zal over de rest eens nadenken, lijkt me wel goed om in huis te hebben (of wat dingen in de auto zoals genoemd). Vorig jaar had ik 's avonds een paar uur geen electriciteit. Kon in het pikkedonker met mijn dochtertje op mijn arm op zoek naar aanstekers of lucifers en kaarsjes. Dat was al een hoop geklooi, laat staan als er een ramp is, dan heb je ook niet altijd de tijd of mogelijkheid om vamalles bij elkaar te sprokkelen.
Ik heb geen noodpakket in huis, heb dat altijd onzin gevonden. Maar nu de laatste tijd met al die rampen in Europa begin ik toch een beetje te twijfelen...(kan ook door de zwangerschapshormonen komen hoor ) Het komt ineens zo dichtbij, en wie garandeert dat er hier in de buurt niet wat gebeurt binnenkort? Een radio'tje hebben we nog wel ergens liggen, en lucifers+kaarsen ook maar daar houdt het bij op. Misschien toch binnenkort maar wat flessen water kopen, dat blijft lang goed en is niet zo duur. Je weet nooit...
Ik vind het helemaal geen gek idee om een zown pakket in huis te hebben, je weet het maar nooit! Het is altijd handig om zoiets in huis te hebben. Bij ons werd er 2/3 weken geleden opeens het water afgesloten (voor een aantal uren en het was warm hier!). Iedereen als een gek water inslaan! Ik had de een na laatste fles uit onze locale supermarkt. Ik heb er nu wat extra staan, mocht het nog een keer gebeuren, hebben we iig water voor de kleine! Kan echt wel handig zijn!
Ik vind het echt zó een slechte campagne. Ik kan mij er gewoon geen voorstelling bij maken, over wat voor rampen we het nu hebben dat je écht niet in staat bent om ergens anders naartoe te gaan en je een of meer dagen in je huis opgesloten zit, zonder stromend water of elektriciteit. En nee, ik heb dus ook geen noodpakket in huis. Ik zal wel naief zijn, maar goed.
Wij hebben geen noodpakket, maar om eerlijk te zijn heb ik er al wel een paar keer serieus over nagedacht. Nu hebben wij een hoop wel in huis. We kamperen, dus we hebben bijvoorbeeld wel gas, kooktoestel, zaklamp, batterijen. Kaarsen enzo hebben we ook wel. We hebben geen bronwater in huis, maar meestal wel een redelijke voorraad ander drinken. Niet handig om je tanden te poetsen, maar we zullen niet snel van de dorst omkomen. We hebben allebei een wekkerradio en daar kan zo'n batterij in die ook in de rookmelders zitten, dus daar zullen we ons dan ook wel mee redden. Alleen zou wat eten betreft een ramp aan het einde van de werkweek ons wel slechter uitkomen dan op zondag of maandag. We doen namelijk altijd op zaterdag de boodschappen. Als er dus aan het begin van de week iets gebeurt, dan redden we ons wel even. Gaat het op vrijdag mis, dan hebben we een probleem. Reacties als: "Dan ga ik dan wel naar een supermarkt." zijn denk ik niet reëel. Het gaat niet om een stroomstoring of een probleempje met de waterleding. Dat noodpakket is bedoeld voor rampen van de categorie flinke overstroming / ontploffing met giftige gassen en andere toestanden waardoor je je huis niet uit kunt. En zelfs al zou jij wel je huis uit kunnen... de supermarkt is dan waarschijnlijk dicht. Misschien toch nog maar eens wat pakken water en wat pasta, pastasaus en potgroenten in huis halen. 't Is net als met een verzekering: je hoopt dat je betaalt voor iets dat je nooit nodig hebt.
Maar zo´n overstroming, of een gaswolk, hoe lang zou dat nou duren voordat je er weer uit kunt? Ik heb altijd enkele liters drinken in huis (en als het echt een noodsituatie is, mogen mijn kinderen best een of twee dagen sap of frisdrank drinken ipv water als dat toevallig op zou zijn), en eten om een paar dagen door te komen. Radio kan een probleem zijn, als de stroom én mobiele zendmasten ook uitgevallen zouden zijn (dat zou kunnen bij een heel zware overstroming; bij een explosie met gaswolk zou ik dit wel héél toevallig vinden). En áls ik m'n huis weer uit kan, dan kan ik toch ook 50 km verderop naar de supermarkt?
Als er nu wat gebeurd heb ik zeker nog 10 a 12 liter gewoon drinken in huis dat drink je normaal ook, dus met een ramp zul je niet ineens alleen water drinken. Zo meteen met de baby in huis komen hier inderdaad ook weer extra flessen water in huis. Geen water is nl. iets wat zomaar kan gebueren en je bent onthand als je het niet hebt. dat colin klein ws 3 x geen water gehad ,leuk om dan verveolgens de dag erna post te krijgen met die dag (gister) en die dag (over 1 week) heeft u tussen 11.00- 18.00 geen water. Ik ben die ene dag naar mijn moeder gereden en de volgende had ik water in huis. hier schuren , auto's e.d vol met van alles en nog wat om wel te overleven. Dus ik ga niet een "officeel" noodpakket aanschaffen. Maar water, lucifers , kaarsen , warmhouddeken in verbanddoos(1 ja, voor degene die het het hardst nodig heeft.. de kleine kids), alufolie en winterovereralls tot -20 (waar ook je kleintje bij in kan), allebei werkschoene met stalen neuzen, stevig plastic in de schuur, babybad wat kan dienen als bootje met een overstroming. Houtkachel, skottelbrei en hout met en roostertje(evt. van de skottelbrei) kunnen voor eten zorgen. Altijd 2 a 3 broden in de vriezer, ik denk dat wij een heel iend komen.O ja en allebei hebben wij een zwitsers zakmes(zoals mcgyver) op zak (ik in tas).
nee wij hebben geen noodpakket en die komt er ook niet.... ik heb mijn voorraad kast altijd vol staan met eten drinken .. en ook water... ik ben gek op kaarsjes dus die heb ik ook zat speelgoed met baterijen voor evt radio... maar nu vraag ik me af.... mensen die z`n noodpakket hebben... vergeten jullie dan niet om elk jaar de producten te vervangen? want bv een fles water is vaak maar een jaar houdbaar..... zou wat zijn.. dobber je rond op je bootje met je noodpakket is alles over de datum..... zou best lullig zijn....