Het jij een 'noodpakket' in huis?

Discussie in 'De lounge' gestart door natjes, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb jij een noodpakket in huis?

1. Nee

2. Ja

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nee hoor... in mijn ogenm beetje erg overbodig ennuh eemn ramp, we hebben nog auto's met radio's?

en hoezo zonder water kunnen we niet leven???

fles mkn voor een kindj van 6 mnd absoluut water nodig?
    in een noodsituatie overleeft het kindje doodsimpele halfvolle/volle melk ook prima.
    vbroeger bestond er geen poedermelk.... in zo'n situatie is drinken belangrijker en mocht je geen melk hebben dan zijn er nog andere dingen.

wij hebben enetijdje geleden een aantal keer achterelkaar vies water gehad, steeds naar de winkel gegaan of naar mijn ouders maar als de winkel niet zou hebben en mam en pap ook slecht water en me schoonpa ook, dan maar gewone melk.

nee hoor, komt allemaal goed

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    en long long time ago
    heb ik hier een overstromiong meegemaakt althans ons huis niet maar dat van mijn oom en tante met de kids, mijn oom is toen nog 1 of 2 dgn in dat huis gebleven en daarna is hij ook naar ons gekomen.
    familie helpt elkaar normaliter.
    en ook toen waren er geen noodpakketten.
    en voordat de auto van mam en pap gaat verzuipen moet het wel heel hoog staan.
    en een waterramp tot aan tweede verdieping... mee vraag me af of dit wel realistisch is voor nl.
    Bij de dijkdoorbreuk 15 jaar geleden {onegveer} stond het ongeveer 40 cm hoog.

3. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    als jij geld in je ton doet bv 100 euro kun je alvast wat mee vooruit komen. Bij elke ramp gaan mensen gek doen om spullen, zelfs als er een black out is worden mensen al gek, is niet verkeerd om een beetje voorbereid te wezen, je kunt ook overdrijven maar dit zijn dingen die je standaard al in huis hoort te hebben eigenlijk als gezin zijnde , alleen doe je ze dan in een watervaste ton..

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    vertel dat maar tegen de mensen die in 1953 dagen op hun daken hebben gezeten.
    En melk bederft als de stroom eraf ligt.

Hier geen noodpakket, zou er eigenlijk wel een willen. Van de week maar is over hebben thuis. Just in case. Ws heb je het nooit nodig, maar stel dat...

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Je denkt toch niet dat als er een ramp gebeurd dat dan iedereen netjes in de rij gaat staan om producten te kopen ;)

kijk eens naar die ramp katrina in america, daar overvielen mensen ook de supermarkten en andere winkels ..

Als er hier een ramp zou bestaan en men heeft honger of dorst dan gaan ze echt niet in de rij staan ;)

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou inderdaad! Ik ben verre van bang of panisch aangelegd, maar toch vind ik een aantal mensen een beetje naïef. Het is helemaal niet uitgesloten dat zo'n ramp zoals die in 1953 is gebeurd niet nog een keer gebeurt. Natuurlijk is zo'n noodpakket er niet alleen in het leven geroepen als het water tot je enkels staat of de stroom een paar dagen uitvalt. En de dingen die in zo'n noodpakket zitten, zijn naar mijn mening de standaard dingen die je in huis moet hebben. Als je die al in huis hebt, prima toch? Maar wij bleken het overgrote deel niet te hebben.

En verder; ja we kunnen niet leven zonder water. En natuurlijk schaar je daar ook ander drinkbaar vocht onder, dat lijkt me nogal logisch. Maar inderdaad, melk bederft. En ik serveer mijn kind ook niet liever dagenlang cola of ander frisdrank. Water is gewoon een basisvoorziening waarmee je oa flesvoeding kunt maken (indien nodig, want nogmaals, gewone melk bederft en wij hebben hooguit 2 liter in huis), maar waarmee je ook ander voedsel kunt bereiden.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

je kan misschien wel wat onderhandelen met mensen onderling om iets van hun te kopen? en het gaat niet om een megaramp, bijvoorbeeld dagenlang stroomstoringen en niet kunnen pinnen in winkels e.d. wij hebben een tijd geleden storing gehad met de rabo (is al wel jaren geleden) en toen konden wij dus niet bij ons geld een paar dagen, dus is zoiezo altijd verstandig.. elektronisch geld is heel kwetsbaar..

8. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    #148 Crazycat, 19 aug 2010
    Laatst bewerkt: 19 aug 2010
    hahahaha neeeeeeeeeee
    heb ik niet
    ik heb altijd batterijen ..
    water , en mijn maglite.. ( zaklamp die we gebruiken in de beveiliging ) in me huis liggen
    ik vindt het goed..

in de kast liggen minimaal 10 aanstekers .. en kaarsen
    geen punt dus :p

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik het wel alle spullen die er in het noodpakket zitten in huis. Laatst tijdens een stroomstoring er achter gekomen dat ik slecht voorbereid was en daardoor gaan nadenken.

Deel Deze Pagina