kip voorgaren in magnetron, hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door ann82, 20 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    Binnenkort heb ik een familiebbq en daar worden o.a. ook veel kippenbouten gegeten. I.v.m de zwangerschap heb ik die liever eerst voorgegaard. Nu heb ik al gegoogled over het voorgaren van de bouten in de magnetron, maar er wordt nergens verteld hoe dat precies moet.
    Weten jullie misschien hoe dit gaat? Gaan de kippenbouten in de bouillon in een magnetronschaal, of kan ik ze gewoon 'droog' voorgaren? Ze zijn wel al gemarineerd.
    groetjes Ann

2. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zou ze zelf in een bak met magnetronfolie afdekken, dan stomen ze een beetje gaar... is dat wat? vind het zelf ook altijd wel prettig als de kip is voorgegaard... toch altijd een beetje eng he?

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

waarom doe je ze niet gewoon voorkoken in een pan ? is toch veel makkelijker

4. ann82

ann82 Actief lid

6 mei 2009
    392
    0
    0
    De kip is al gemarineerd, dan kookt alles eraf lijkt me?

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kun je niet bij de poelier van die voorgegaarde kippenpoten halen? Of van die gegrillde? Dan hoef je ze op de BBQ alleen nog op te warmen?

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik stoom ze altijd in de stoompan. Dan hoef je ze op de bbq alleen nog bruin en warm te bakken. De marinade gaat er wel een beetje af door de stoom.

Deel Deze Pagina