QUOTE=lshoneybee1983;14022274]ja dat snap ik je kan ook niet over afrika als 1 continent praten, zuid afrika is weer heel anders als oost afrika en ben met je eens dat elk kind te veel is en er is heel veel scheef in deze wereld, maar vind het jammer dat door deze beeldvorming er altijd over afrika wordt gesproken alsof het daar alleen kommer en kwel is alsof daar niks goed gebeurd.[/QUOTE] Ik vind het gewoon belachelijk als iemand een heel continent in ogenschouw neemt om te oordelen of de nood in 1 bepaalde provincie of gebied wel erg genoeg is om nederlands nieuws te halen. Alsof leed van 1 mens/kind goed wordt gepraat met de welzijn van de ander. Overigens denk ik hetzelfde als ik iemand hoor zeggen 'daar in Afrika is het ..... (vul maar in)' geen een oordeel kan een heel continent dekken.
Ik kijk ook al een tijdje geen journaals meer en hoorde vandaag dat steeds meer mensen gaan afhaken. Altijd negatief en negatief. Mijn klasgenote verwoorde het vandaag: Ik doe de tv aan 's ochtends en boem zie meteen 10 lijken liggen weer... Leuk begin van je dag! ik kijk geen journaal meer dus zei ze en ja zo is het ook. Crisis, oorlog, bezuinigingen, moord en doodslag en die rot euro etc.