weer een vraag! vragen, vragen, vragen... als je ovuleert, wat geeft de ovu-test dan aan? gister had ik een smiley. dus binnen 24/48 uur ovu. vandaag een '0' in het scherm. zakt de piek weer voordat ovu komt? of is ovu al geweest? sorry hoor voor al die vragen! ik ben gewoon zo benieuwd en hier is zoveel kennis van experts! waarvoor veel respect en dank liefs, klingel.
Je eisprong is 24-48 uur na de start van de LH-piek (smiley). Het kan zijn dat je piek alweer voorbij is als je eitje springt, maar het kan ook dat ie nog positief aangeeft op het moment van de eisprong (LH-piek kan tot 72 uur duren, vandaar). Kortom, de ovutesten geven je een indicatie van wanneer je eisprong is, maar vertellen je niet precies wanneer ie is/geweest is....
Ik sluit me bij Miepie aan. Even wat voorbeeldjes van de test die jij ook hebt gebruikt, Klingel. Ter illustratie dat de verandering best snel gaan. Gisteren, een smiley, alleen rond 17.45 uur getest. Helaas de dag ervoor niet getest, geen idee of die positief of negatief zou zijn geweest. http://www.mijnalbum.nl/Foto-AVXUOPUM.jpg De volgende dag, ochtend, en 's avonds om 22.30 uur http://www.mijnalbum.nl/Foto-UXTJUVHY.jpg
helder antwoord miepie: dank! molly, ik zie op jouw voorbeeldjes inderdaad dat het snel kan gaan! maar, als je ei springt 24/48 uur na je piek (smiley) dan heb je dus nog wel een uur of 24 na die 0... naja, we'll see! gister geklust, das goed dus. maarja, vanavond werken dus dat wordt in het holst van de nacht of morgenochtend vroeg ik vind het wel een aparte gewaarwording hoor, zo doelgericht en tijdsgebonden klussen...
24-48 uur na het begin van je LH piek, het kan dus zijn dat ik de dag ervoor ook een positieve test had, maar ik heb toen niet getest.
Inderdaad is het begin van de piek belangrijk; als je die te pakken hebt springt je ei 24-48 uur daarna. Om de piek niet te missen moet je dus eigenlijk twee keer per dag testen.....
ja inderdaad, je moet vooral het begin van de piek meekrijgen, als je de laatste 2 uur van de piek meet, dan heb je misschien nog maar een paar uurtjes voor je ei springt! misschien wel slim, om op de 2 dagen dat je het verwacht, sochtends en savonds test.. dure boel met clearblue, maar ik vind het toch erg prettig spul.
je kunt natuurlijk ook de matcare dipsticks of de sensitest dipsticks gebruiken op die dagen. Of de Persona teststaafjes, die kunnen in de CB digi ovutest en die doen het het best met ochtendurine.
hi molly! kunnen personastaafjes in de CB digi? das handig! ik denk dat we er dit x te laat bij waren.. die LH piek was al 2 dagen gelee en gister pas geklust.. naja.. we zullen zien... geduld is een schone zaak! succes allemaal! en veel plezier vooral!
hoi meiden, Denken jullie er wel aan dat een ovulatietest de LH uit je urine meet en dat de uitslag van de test wat vertraagd kan zijn. Dat is ook het bezwaar van artsen etc. tegen deze testen. maar ben het wel met jullie eens hoor, hartstikke handig! Meten is weten!
DAMES ik heb ook even een vraag.. ik gebruik zo'n strip van matcare (ovulatietest).. als het linker streepje lichter is dan de ander is de test nog negatief maar betekend het dan dat je eisprong nog moet komen of dat hij al is geweest?
Dank je Isa...ik weet het, heb zelf altijd op de dag van mijn + test al mijn eisprong. Gelukkig wordt de dagen ervoor het streepje al steeds iets donkerder, dus zie ik 'm wel aankomen
ja ik ook....en als het streepje van aardig donker de volgende dag opeens naar heel licht gaat dan weet ik genoeg.
Ja want stel dat je de ene dag 's ochtends meet en de dag erna pas 's avonds, dan zou het kunnen dat je je ei mist!
ja dat is inderdaad een gevaar. daarom test ik wel elke dag om 1800 uur, maar ja je kan natuurlijk ook om 1900 de vorige dag je LH piek hebben gehad en dan is ie om 1800 volgende dag nog wel positief in de test maar misschien voor nog maar heeeeel even.. das mijn zorg een beetje!