Omdat wij ons momenteel oriënteren op een andere auto, ben ik heel benieuwd wat jullie ongeveer per maand kwijt zijn aan de auto, eventueel met aanschafkosten meegerekend uitgesmeerd over een x aantal jaren, en hoeveel je ervan gebruikmaakt. Onze huidige auto kostte in de aanschaf 2500 euro en maandelijks betalen we 75 euro voor verzekering en wegenbelasting. Daarnaast het onderhoud (incl. APK) dat bij een oudere auto wat duurder is, zo'n 1000 euro per jaar. We hebben 'm vijf jaar gereden dus dat komt op een gemiddeld maandbedrag van 200 euro exclusief brandstof. Vind ik persoonlijk erg veel, want we rijden eigenlijk alleen maar korte ritjes in de stad (boodschappen e.d.) en heel af en toe voor een familiebezoek of weekendje weg. Vandaar mijn vraag, ik ben heel benieuwd wat jullie auto gemiddeld kost (om stil te staan) en hoeveel je hem dan gebruikt. Eigenlijk heb ik tegen mijn man gezegd dat ik nog liever geen auto heb dan zo'n gigantische kostenpost, maar hij is het daar als rechtgeaarde man niet mee eens.
Voor de wegenbelasting kan je het beste kijken naar een lichte personen auto die op benzine rijd. Verder zijn de c1, aygo, alto en peugot 107 bijv qua benzine en wegenbelasting zuinig. Als je zelf niet goed bent in sleutelen kan je het beste gaan voor een tweedehands met weinig km.
Ford c-max Wegenbelasting 60 per maand Verbruik 1:13 Verzekering all risk 31 Wij rijden niet heel erg veel, z'n 15.000 km gok ik dit jaar
We hebben nu even 3 auto's Bedrijfsbus van m'n man. Geen idee wat dat kost. Mijn opel corsa. Kostte 2000 euro. 26 euro was plus verzekering. 180 wegenbelasting uit m'n hoofd. Rijdt 1 op 22. Rijd ongeveer 15.000 per jaar. Deze auto gaat weg. Hij is te klein. Nieuwe auto. Jeep grand cherokee. Rijdt veel te duur. Verzekering 42 euro per maand Wegenbelasting ook geen idee. Al met al veel te duur. Alleen m'n man is helemaal verliefd en happy. Dus ik laat het maar zo. Onze baby kan er straks veilig in en we hebben ruimte genoeg. Je hoort mij niet
Fiat punto evo 2010 Wegenbelasting 88 per maand (diesel) Verzekering 32 all risk Ik rij heel erg veel. Minstens 50.000 per jaar. Ik rij voornamelijk snelweg en dan is hij onwijs zuinig (1:30 is niet vreemd).
Haha, dat is dus ook een beetje mijn situatie. Veel te duur, maar hij wil het zo graag. Ik hoef echt niet aan te komen met een Aygo of 107 (hoewel bedankt voor de tip, Rietje).
Privé auto. Was vijf jaar oud bij aanschaf en kostte toen 37.500 Wegenbelasting en verzekering geen idee eerlijk gezegd Tanken elke twee weken 100, 120 euro. Gebruik elke dag. Zeg er wl bij dat wij niet een standaard auto rijden. Best een zuiperd en dikke motor erin
Volkswagen Golf Aanschaf 350,- Kosten afgelopen jaar 750,- Verbruikt 1 op 17 Maandelijkse kosten 43 verzekering plus 34 wegenbelasting. Mijn man rijdt door heel NL dus deze auto levert geld op iedere maand
Volvo V50 Diesel 112 euro belasting pm 40 verzekering Diesel kosten pm 50 1 op 20 Aanschaf 5500 Pet jaar 24000 km. Peugeot 206 Benzine 33 belasting 45 verzekering Benzine pm 80 1 op 11 Aanschaf 9 jaar geleden 10.600 Per jaar nu 6000 km. Voorheen 35000. 206 heb ik 9 jaar geleden gekocht met 40.000 op teller en er staat nu 213.000 op.
Vw Jetta uit 2011 gekocht voor 15.000 euro. December 2014 gekocht. Kosten tot nu toe z'n 1000 euro 1 op 16 Wegenbelasting 48 euro per maand Verzekering all risk 40 euro per maand Benzine gemiddeld 100 euro per maand Rijden 10.000 km gemiddeld per jaar. De auto is hier echt een hobby. We gaan binnenkort een vw passat station kopen deze zal rond de 18.000 euro kosten, misschien iets meer of minder. Krijgen tussen de 12 en 13 terug voor de jetta. De maandelijkse kosten zullen allemaal wat hoger zijn. Hier ook een man die houd van mooie auto's. Ik heb wel eens een Toyota aygo geopperd maar daar begint meneer niet aan
Auto 1 is lease auto van m'n werk. Geen idee. Uiteraard de bijtelling maar verder dus geen kosten voor. Auto 2 30 eu verzekering 40 eu wegenbelasting 100 à 150 P maand benzine
Ach hij wou eerst een Amerikaanse truck. Dus dit is al een hele verbetering hahahaha. Hij rijd op gas, dus in verhouding rijdt hij ongeveer 1 op 14. Dus dat valt nog mee. Maar dit rijd nu eenmaal wel duurder helaas. Nouja he. Man blij. Ik blij (?) Haha
I10 45 verzekering 28 wegenbelasting Aanschaf 5900 Onderhoud per jaar ongeveer 700 (inclusief nieuwe banden) 20.000km per jaar Aygo 38 verzekering 27 wegenbelasting Aanschaf 10000 Ondehoude oer jaar inclusief banden ongeveer 500 15000km per jaar
Auto : ford galaxy Wegenbelasting 129 per maand Verzekering 100 per maand Kosten zo'n 1000 per jaar Aanschaf dacht 4000 Rijden erg veel met deze auto Brandstof lpg zo'n 60 tot 100 per maand ligt eraan waar we heen rijden .. Maar meestal tank ik 60 per maand en rijdt elke dag met de auto
Wij hadden een Ford focus wagon. Aanschaf: 3500 Wegenbelasting: 40 per maand Verzekering 45 per maand Brandstof: 150 per maand Overhoud: 2000 per jaar We hebben hem niet meer, omdat we een nieuw huis wilden kopen en daarvoor extra hard wilden sparen. Het viel mee en het viel tegen. Alles fietsen gaat op zich prima, maar soms ben ik het gewoon beu. De boodschappen laten we nu bezorgen. Maar toch komt er op termijn wel weer een (kleine, goedkope) auto terug.
Wegenbelasting is afhankelijk van waar je woont ook. Verzekering en wegenbelasting kan je gewoon op internet uit rekenen. Ik rij nl ook een ford galaxcy. Zoals 2/3 Posts hier boven maar betaal 77 euro wegen belasting per maand, andere regio en benzine. Betaal 31 verz. Per maand 10+ schade vrije jaren, tank voor ong. 80 /100 euro per maand. Onderhoud is variabel, mijn man doet bijna alles. Dus misschien 100/200 per jaar aan APK en onderdelen.
Wat tanken jullie weinig ik rijd er met een aygo elke week volle tank zo een 550 km rn dat kost ongeveer 48 per week
Wij hebben twee auto's Een kleine auto voor mijn man. Nieuw gekocht 19.000 Onderhoud is ongeveer 1500 per jaar. Hij tankt zeker voor zo'n 300 a 400 euro per maand. Verzekering 25 euro per maand. Wegenbelasting 88 euro (diesel) Is een zuinige auto 1 op 25 ongeveer. Ik rij een 7 persoonsauto. Aanschaf 8000 Ik tank voor 150 a 200 euro per maand. Verzekering 40 euro per maand. Wegenbelasting 85 euro per maand. Ik rij meestal 1 op 9. Eigenlijk gaat best veel geld op in het autorijden. Mijn man zit veel in de auto, meestal 300 km per dag. Vandaag het dure onderhoud en de hoge kosten voor het tanken.