"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames,

Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kindje, ruim 38 weken. Vanaf deze week voelde ik me niet zo lekker en dacht ik eerst nog dat het een voorteken van de bevalling zou kunnen zijn. Voor alsnog geen bevalling, maar merk wel dat ik er nu anders in sta.

Ik denk iedere avond als ik ga slapen: "vannacht zou het zomaar kunnen gebeuren". Het zou van mij ook mogen hoor, heb alles klaar en de rust om te bevallen is er ook. Merk dat ik dan iedere ochtend ook wel wakker wordt met een kleine teleurstelling zo van hmmmm vannacht dus niet,op naar de volgende nacht. Leef nu dus van dag tot dag. En je weet niet wanneer het gaat gebeuren en dat maakt me soms wat onzeker. Ik probeer het los te laten, het moet ook niet nu gebeuren, als hij liever nog rwee of drie weken wil blijven zitten, dan prima, maar het gegeven dat het vanaf nu wel KAN gebeuren maakt me dat ik zo denk.

Zijn er meer dames die zich zo voelen? En hoe ver zijn jullie..? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Hebben jullie al voorweeen? Of andere tekenen...

2. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Zo voel ik me ook vanaf 37 weken. en ik wil je niet ontmoedigen hoor. Maar mijn kleintje zit nog lekker. Ik vraag me nog steeds af of ze nog wilt :D

Ik voel nog niets. ook heb ik nog niets gevoeld dus ik ben heel benieuwd wat haar bedoeling is :p

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Sinds gister 37 weken en ik vind het ook heel apart, maar minder dan ik had verwacht (denk niet echt het besef). De vorige zwangerschap wist ik al vrij lang dat ik met 37-38 weken ingeleid zou worden (werd uiteindelijk 37), dus deze fase is nieuw voor mij.

Ik heb soms wel pijnlijke harde buiken maar niet heel veel. Ik hoop echt niet overtijd te lopen want dat lijkt mij wel vervelend!

Verder voel ik me ook nog gewoon fit! Gister nog een flink stuk gelopen zonder problemen. Ik ben wel sneller moe maarja.. Dat lijkt me niet heel gek. Ik probeer ook wel de rust te pakken, juist omdat het ieder moment kan beginnen en je dan wel je energie kan gebruiken ;)

Hoe gaan de laatste controles bij de vk nu? Daar heb ik geen weet van. Wat gaan ze dan doen?

4. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Over de 40 weken gaan is zeker niet onrealistisch, maar het lijkt me ook niet erg fijn nee.

Ik heb gevraagd wat ze die laatste controles nog doen. In principe bij ons tot 39 weken geen inwendig onderzoek als dat niet nodig is. Ze willen niet onnodig prikkelen (soms geeft dat namelijk voorweeen terwijl de bevalling dan alsnog op zich laat wachten en dat is niet fijn). Mijn vk heeft wel gezegd dat ik kon aangeven als ik met 39wk al gestript wilde worden.daarvoor moet er natuurlijk wel al wat ontsluiting zijn. Ik denk dat ik dit wel zou willen. Komende woensdag mag ik op controle, ben dan 38 en 5 dagen. Ik weet niet of ze t strippen dan al wil doen en anders de week erna.

Verder doen ze gewoon de standaard controles, hartje luisteren (hier ook altijd een echo), gewicht van mama wegen en de bloeddruk. Ik ben benieuwd. Bij mn 1e ben ik met 38.5 week ingeleid ivm hoge bloeddruk. Ik heb dus ook geeeeeeen idee hoe een natuurlijke bevalling op gang komt.

Het blijft afwachten dames...!

5. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ah goed om te weten schoentje! Wat dat betreft zitten we een beetje in hetzelfde schuitje. Ik ben ook heel benieuwd wanneer het hier op gang kan komen! Vorige week eindelijk de bevestiging gehad dat de kleine niet meer in stuit ligt (daar was ik tot die tijd vooral mee bezig) maar hij was nog niet ingedaald. Ik had de vorige zwangerschap met 37 weken 1cm ontsluiting maar dat schijnt niks te zeggen. Voor eventueel strippen is dat dan wel weer gunstig.

6. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ja klopt Bureau, hebben ze nu ook nog niet gekeken naar ontsluiting?
    Spannend is het. Ben heel benieuwd hoe en wanneer het begint ;) succes met de laatste loodjes

7. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Hier ook ruim 37 weken en zo langzamerhand dringt het door dat het zomaar ieder moment kan gebeuren! Gevoelsmatig gaat het nog wel even duren. Helemaal geen voorweeen nog of wat dan ook en voel me ook nog goed! Heb een heel relaxte zwangerschap, weinig klachten.
    Ik leef er dus nog niet zo naar toe. Heb ook net pas een weekje verlof, misschien scheelt dat ook. Nog even twee weken uitrusten en rommelen zou ik best lekker vinden :)

8. mamavang

mamavang Lid

6 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me precies zo! Ben nu 39 weken en 2 dagen en vind het nu zo spannend worden. Wil aan de ene kant heel graag en aan de andere kant vind ik het doodeng om weer te bevallen. Afgelopen nacht heftigere voorweeën gehad en de hele dag al wat krampjes, dus t zou zo maar kunnen ;) Van mijn eerste ben ik met 39.6 bevallen, dus misschien deze keer ook op tijd??!

9. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Morgen ben ik 38 weken. Ik ben zo benieuwd wanneer het gaat beginnen. Met mijn vorige was ik met 39 weken bevallen. En met de eerste ingeleid. Wil niet langer dan 40 weken doorlopen, komt het over een weekje vind ik het prima..

10. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik ben niet zwanger, maar haha, ik weet nog precies hoe dat bij mij ging.

36 weken :ik ga gewoon uit van 42 weken. Kan het alleen maar meevallen.
    36,6 weken: wow, vanaf morgen 'mag' ik bevallen. Maar het duurt vast nog heel lang!
    37,0: goh, ik mag bevallen. Ok. We zien wel.
    37,1: .... Nog niks....
    37,1: ..... Zucht! Hoe lang duurt dit nog

😆😆😆😆

11. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Ja liefsvanmama zo is dat bij mij ook een beetje gegaan. Al moet ik zeggen dat er ook momenten zijn geweest dat ik er eerder al klaar mee was, maar dat was meestal 1 dag ofzo even een dipje. Heb ook nog een peutertje van 1.5jr rondlopen, soms best vermoeiend ;)

@mamavang, ik duim voor je dat deze ook 'op tijd' komt! Spannend na al wat voorweeen he! Ik had ze vorige week een aantal uren,ook vrij regelmatig maar ze werden niet pijnlijker...

@firstbaby voor jou hopelijk ook niet al te lang meer doorlopen. Je kunt er toch geen peil op trekken wanneer ze zich melden...

@poesta, knap dat je zo lang hebt doorgewerkt! Ik zat met 34 weken thuis, vond het in t begin heeeerlijk! Lekker leuke dingen met mn dochtertje doen, voelde me ook nog erg fit toen. Maar van thuis zitten werd ik toch wat hangeriger, en laatste weken heeeel moe dus ben ik dat hangen wel een beetje beu. Geniet nog van je verlof!

12. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Pff zo herkenbaar dit! Ik ben nu 38+5 en omdat dochterlief met 38+4 werd geboren zat ik er echt op te rekenen dat het nu weer zo zou gaan. Terwijl ik natuurlijk ook wel weet dat het niet zo hoeft te gaan.
    Dochter is nu 15 mnd en merk ook dat het best zwaar is om nog dingen met haar te ondernemen. Die buik zit behoorlijk in de weg. Kortom, laat maar komen!! Trouwens, ik denk ook elke ochtend 'helaas' als er weer niks is gebeurd. Heb nu al 2 weken regelmatig voorweeen en dacht echt dat het snel zou komen, maar niet dus.

13. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Hier 39+2 en hoop nog steeds op een spontaan beginnende bevalling. Ben ingeleid bij onze dochter met 41+5. Vanavond controle bij de vk.

14. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook ruim 38 weken en er klaar voor! Ben bij de eerste 40+3 bevallen en bij de tweede 40+1, dus ik denk dat ik een dag of 10 moet...;)

15. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

6 aug 2013
    869
    1
    18
    Spannend dames! Afwachten is het enige wat we kunnen doen.
    Hier voorlopig hoop ik geen bevalling. Mijn dochtertje is nog steeds ziek en zelf inmiddels ook de buikgriep te pakken. Blehhh wil nu echt niet bevallen heb er geen kracht voor.

16. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Heel herkenbaar....en elke dag verder wordt de kans weer groter.
    Wordt er nu wel een beetje zenuwachtig van !

17. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    @Schoentje: nee nog niet gekeken naar ontsluiting. Was destijds wel omdat ik ingeleid moest worden.

@Mamavang. Wat spannend die voorweeën..! Hopelijk ga je niet over de 40 weken :)

@Firstbaby, ook spannend bij jou! Schiet ook al op qua tijd :)

@Zeilbootje: lastig zeg, al 2 weken voorweeeën, best slopend dan denk ik! Wel vervelend dat je nu langer loopt dan de vorige keer, ik kan me wel goed indenken dat je je er toch een beetje op instelt dat het dezelfde dag of eerder was gekomen.

@San: laat je weten hoe het bij de vk ging? :)

Donderdag vk, ben benieuwd. Ik hoop/denk dat de kleine wel wat ingedaald is nu. Vanmorgen 2.5km gelopen om wat boodschappen te halen (overbodige vluchttasdingetjes hahaha, ik had maar 2 elastiekjes maarja wat nou als ze allebei knappen.. Nu dus een hele lading gehaald :')). Toch wel pittig zo'n wandeling nu. Ik had het idee wat indaling te voelen (steken). De rest van de dag heb ik niks meer gedaan. Ik probeer er toch wel voor te zorgen dat ik elke moment genoeg energie heb, want je weet het nooit. Houden jullie daar ook rekening mee? Stel dat het vanavond begint, dan ben ik blij dat ik deze middag heb gerust.

Hoe hadden de dames het bij een vorige spontane bevalling? Voelde je het aankomen? Ik kan me nu bijvoorbeeld echt totaal niet indenken dat ik nu zou gaan bevallen. Naar mijn idee moet je zoiets aanvoelen, maar misschien ben ik wel gek :p

18. mamavang

mamavang Lid

6 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Bureau, ik heb bij mijn eerste wel wat voortekenen gehad. Twee dagen van tevoren had ik ineens geen trek meer, geen puf om ook maar wat te doen en plotseling ook geen afscheiding meer (waar ik dus de hele zwangerschap veel last van had gehad). In de avond toen wat lichte voorweeën naar mijn rug toe en s' nachts begon het langzaamaan op gang te komen. Nu heb ik juist weer allerlei andere 'klachten'. Het is vandaag flink aan het rommelen met ongi krampjes enzo dus hoop zo dat ze nog voor het weekend komt :)

19. mamavang

mamavang Lid

6 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik nu ook wel ,ookal wil ik mezelf niet gek maken! Maar merk dat ik toch wel onrustiger slaap enzo, jij ook? Kan er niks aan doen haha

20. mamavang

mamavang Lid

6 mrt 2016
    19
    0
    0
    NULL
    NULL

Dank je! Ik hoop het ook! Vandaag is er veel gerommel dus ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan!

Deel Deze Pagina