Thuis bevallen gehorig huis?

Discussie in 'De bevalling' gestart door H0pe, 26 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Hoii,

Het is voor ons nog heeeel ver weg en zijn er nog helemaal niet mee bezig, maar ik vroeg het me vandaag eens af hoe ik dat zou doen.
    Ik heb 2 bevallingen in het ziekenhuis gehad ivm complicaties. Nou heb ik altijd al graag eens gewoon thuis willen bevallen. Misschien dat het nog een keer mag lukken maarrrrrrr..
    We zijn net verhuist naar een hoekwoning en het is ontzettend gehorig. Ik weet zeker dat als ik lig te bevallen, en al helemaal midden in de nacht, dat de buren me zullen horen :(
    Weet niet of ik daar zo blij van word?!
    Wat zouden jullie doen?

2. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Ik zou me er gewoon totaal niet mee bezig houden.
    Pech als ze het horen. Het is niet dat je zoiets elk weekend doet.
    En je ervoor schamen of zo is ook echt totaal niet nodig hoor.
    Ik zou geen harde muziek opzetten, dat is wel "lawaai".

Misschien zou ik er met de buren al vantevoren een keertje een grapje over maken in het voorbij gaan. Zoiets van: jullie zitten binnenkort lekker eerste rang en dan een big smile! Zoiets...

Of als je echt iets wil doen vantevoren zou je een kaartje in de bus kunnen doen met als grapje een paar oordopjes, met de uitnodiging dat je ze graag op kraamvisite uitnodigt als het eenmaal voorbij is.

3. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Maak jij veel lawaai dan? Ik woonde in een gehorig appartement en dacht dit ook.,wilde daarom in het ziekenhuis bevallen. Maar m'n bevalling ging zo snel dat ik thuis beviel. Ik maakte sowieso amper geluid maar later nog even nagevraagd:,ene buurman had niks door gehad en de andere was een weekend weg zo bleek. Onze huilbaby daarentegen hebben ze wel heel veel gehoord (dat vond ik erger)

Ik zou me er niet druk om maken: achteraf valt dat altijd mee. En anders geef je ze naderhand een bos bloemen :)

4. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Toen ik zwanger was van mijn derde zaten wij in een super gehorige flat (wij wisten precies wanneer de buren naar het toilet gingen en wat ze keken op tv, en andersom ook) dat soort dingen. Wou graag thuisbevallen, maar vanwege deze reden heb ik het niet gedaan.

Maar als je het echt graag wilt moet je het zeker doen. Persoonlijk vind ik de tip die hierboven genoemd word, van de oordopjes cadeau geven, een hele goede kan zo'n grapje echt wel waarderen :p haha.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben 2x 's avonds laat en midden in de nacht thuis bevallen in een toch best wel gehorig huis, maar de buren hebben niets gemerkt. Nu maak ik ook niet veel geluid tijdens het bevallen, dus dat werkt ook wel mee natuurlijk :p

6. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    niet gillen of schreeuwen zou al veel schelen voor de buren. daarbij is het jouw huis jouw bevalling tegen die tijd dat is dan maar pech voor de buren dat er wat meer geluid bij jullie vandaan komt. ze zullen tegen die tijd vast wel weten dat je zwanger bent en geeft anders bij ze aan rond welke periode je bent uitgerekend kunnen ze er rekening mee houden.

7. H0pe

H0pe Bekend lid

29 nov 2016
    617
    10
    18
    Haha het is niet zo dat ik echt zit te gillen en schreeuwen! Maar de vorige bevallingen waren wel heel heftig en duurden enorm lang maar goed dat waren ook inleidingen. Ik neem aan dat als je thuis en op eigen tempo kan bevallen dat dat heel wat ontspannender verloopt. Maar ik hoop niet dat ik dan steeds aan de buren denk, van " oh straks horen ze me, geen geluid maken"..
    Dat idee van die oordopjes vind ik wel leuk haha die hou ik in gedachten!!

8. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik ben 2 wk terug bevallen, thuis en ook heel erg gehorig..
    Heb er ook heel even door getwijfeld maar verklaarde mezelf voor gek.. Ga niet in t ziekenhuis bevallen omdat mn buren me misschien horen. Ze komen er vast wel overheen als ze iets horen. Misschien zijn ze nieteens thuis... of slapen ze...
    Geloof dat ik weinig herrie heb gemaakt en ben er ook totaal niet mee bezig geweest op het moment zelf.

Juist blij dat ik thuis ben bevallen, vond het echt geweldig! Heerlijk ontspannen. Zonde om het te missen vanwege de buren.

9. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Gewoon met een beetje humor in staan! ;)

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier helaas ook een vrij gehorig huis
    Wel gewoon thuis bevallen. Buren hadden de vk/huisarts eel meerdere keren naar binnen zien gaab.
    Wisten dus wel dat ik bezig was
    Dochter was om 20:38 geboren. En ze hadden helemaal niets gehoord.
    Toen mijn man de volgende ochtend rond 9:00 de hond uitliet en de buurvrouw tegen kwam vroeg ze zelfs nog of het al geboren was. ;)

Al heb ik ook geen geluid gemaakt tijdens de bevalling.

Heb me trouwens niet druk gemaakt om de buren. Heb tot aan de volledige ontsluiting lekker beneden op de bank gelegen.
    Wel zodat ze me niet konden zien vanaf buiten. :p

11. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    hier 5 keer thuis bevallen. Vanmorgen nog. Heb daar dus echt nooit over na gedacht. Als jij je goed kunt onspannen. Zul je ook niet zo hard gillen. En je buren horen dat echt niet al zou het wel zo zijn. En wat dan nog. Als het goed is die je het niet iedere week.

Deel Deze Pagina