Spannend klavertje! Sommige weeen duurden bij mij in t begin ook 58 sec.. pas toen mn vliezen werden gebroken werden ze een stuk langer. Succes ermee! Mijn bevallingsverhaal wil ik best een keer neerzetten, zal ik dat gewoon hier doen?
Ja leuk schoentje ! Ik lees ook graag bevallingsverhalen. Ben nog in twijfel, na het opruimen van de keuken kwamen ze om de 3 min maar duurde maar 40 - 50 sec en hoefde maar licht te puffen. Maar zo begon het ook bij de rest dus ik weet het gewoon niet. Ik ga maar even douchen en mijn bed in. Maak mij nog het meest zorgen over de oppas die dan evt midden in de nacht moet komen 😨
Is er niemand die standby staat vannacht dan??? Desnoods even de buren of zo mocht het echt niet anders gaan.
Ja we kunnen aan beide kanten wel aanbellen.. maar ik ga mijn ouders niet waarschuwen want het lijkt tot nu toe vals alarm / voor weeën.. Zitten mijn ouders de hele nacht op terwijl ik lig te pitten 😉 Douchen heeft niks uitgehaald, ergens ben ik opgelucht want ik voel me nog helemaal niet klaar 😨
Wonen je ouders wel in de buurt mocht het toch nodig zijn vannacht? Ik denk dat ik ook wel zou schrikken als het nu zou beginnen.. Al hoop ik er elke dag op, ik ga er toch vanuit dat ik de 40 weken wel vol ga maken.
Ja he? Aan de ene kant kan het niet snel genoeg gaan en aan de andere kant als het dan ineens dichtbij komt is het weer doodeng 😊 Oudste kwam uit bed met oorpijn, dat was de druppel die de weeën deed wegjagen hihi Ik ga nu lekker mijn bed in en dan zien we het wel. Kleine heeft nu de hik 😊
Spannend hoor Klavertje! Misschien toch wel een begin? Ik kan even niet slapen, moest naar de wc en had honger dus zit nu op de bank beneden. Wel heerlijk stil als iedereen slaapt
Heerlijk he zeilbootje? Zijn van die unieke rust momenten. Hier niks gebeurd vannacht, behalve dat ik lag te woelen en draaien van onrust... vandaag een dag alleen dus wie weet. Ga iig nu echt de laatste dingen klaarzetten 😊
Zo ik heb even op mijn laptop ingelogd, zodat ik wat makkelijker mijn bevallingsverhaal kan typen. Jullie weten al dat het een aantal dagen rommelde met wat voorweeën. Zaterdagmiddag is de verloskundige gekomen en toen had ik 3cm ontsluiting. Tevens ook gestript. De rest van de middag/avond bleef het rommelen, maar ik wist niet of het door ging zetten. Om 12uur werd ik wakker van een naar mijn idee toch wel wee. Ik twijfelde nog en ging even naar het toilet. Terug in mijn bed gekropen weer een wee. Ik begon ze te timen en ze kwamen al vrij regelmatig om de 4 a 5 minuten. Vriend wakker gemaakt en we moesten meteen bellen als het begonnen was (omdat het bij mijn dochter op het laatst ook erg snel ging). Verloskundig kwam langs en ze heeft een dik uur meegekeken naar mijn weeën. Rond kwart over 2 besloten we op ons gemak naar het ziekenhuis te gaan, toen had ik ongeveer 4cm ontsluiting. Ik ben nog lopend naar binnen gegaan, vond de weeën nog prima op te vangen (heb een yoga gevolgd en was super rustig met het opvangen ) en aangekomen in de kraamsuite werd er een warm bad voor me aangezet. Daar heb ik vanaf 3uur nog in gezeten, tot dat ik het te warm vond. Na het bad nog even wat door de kamer heen gelopen terwijl de verloskundige alles klaar legde. Ze had al aangekondigd na het bad even inwendig te kijken en dan eventueel de vliezen te breken. De weeën waren namelijk nog niet lang genoeg volgens haar. Ik bleek 5cm ontsluiting te hebben waarmee ik al blij was dus ze besloot de vliezen te breken. Echter moest ze iemand uit het ziekenhuis optrommelen om even te helpen de baby wat naar beneden te duwen want hij was wat naar boven geschoven. Ze braken mijn vliezen en ik zag aan de blik van mijn verloskundige al dat het niet goed was. Hij had in het vruchtwater gepoept. Ik baalde, want ik wilde graag met haar de bevalling doen. De verloskundige die al meegeholpen had met de vliezen breken zou het gaan overnemen en ze begonnen mij aan het ctg te leggen. (het was nu rond kwart voor 4) Toen kwam de eerste wee na het breken van de vliezen. WOOOW. ik dacht heavy! Dit was een enorm verschil met daarvoor. De opbouw die er eerst inzat was totaal verdwenen en dit was echt heftig ineens. Ik probeerde me op de wee te concentreren en in alle rust de wee op te vangen. Maar ik was overrompeld. De ctg wilde niet, dus moesten ze een plakkertje op het hoofdje inbrengen (weer inwendig). Dat liet los, dus weer een poging. Ik kreeg de weeën niet meer goed onder controle en schrok daar van. Ik vroeg pijnstilling maar moest eerst 30min aan het ctg voor het kindje. Toen keerde de rust weer wat terug in mijn hoofd (NIET LIJF!) en kon ik ze redelijk opvangen. Ik moest ze echt wegpuffen, kon ze niet meer weg ademen zoals voorheen. Na een aantal weeën goed opgevangen te hebben dipte de kleine met de hartslag. Ik moest op een zij liggen en kreeg een zuurstofkapje. Er kwamen allemaal mensen de kamer op. Het leek nog wel goed te gaan, alleen soms een dip in de hartslag. Ik voelde een wee aankomen die zo heftig was dat mijn buik begon te schudden. Dit herkende ik nog van mijn dochtertje dus ik zei meteen ik moet persen! (bij mijn dochter geloofde ze mij toen niet omdat ik kort daarvoor nog maar 6cm had, dus ze moesten haasten om alle spullen klaar te gaan leggen!) Ik dacht nog O MY GOD ik moet nog 5cm! En dan met deze hevigheid.. en persweeën opvangen, dat kan ik niet. Het zuurstofkapje werkte ook niet echt mee want ik kon niet goed volgen wat er gebeurde. Na nog een perswee op te vangen riep ik HIJ KOMT IK MOET POEPEN EN PERSEN! De verloskundige zei dat ik zo mocht beginnen want had 10 cm (het was inmiddels 4.12u) ik mocht op mijn rug gaan liggen en meepersen bij de volgende wee. Na twee keer persen werd mijn zoon geboren. Al met al een hele snelle heftige, maar fijne bevalling gehad. Vanaf de 5cm en het breken van de vliezen heb ik niet veel meer mee gekregen van het hele gebeuren (alsof je lichaam je daarvoor beschermt). Het ging ook enorm snel want binnen een half uur na het breken van de vliezen werd mijn zoontje al geboren! De uitdrijving ging ook heel snel dus ik was echt overrompeld. Gelukkig kijk ik inmiddels nu alweer terug op een fijne bevalling en zou ik er zo weer voor tekenen! Ohja na de bevalling wilde de placenta niet heel snel eruit. Dat vond ik wel even vervelend, maar goed je kindje ligt op je borst dus dat maakt veel goed. Na 50 min (ze hadden de OK al voor de zekerheid gebeld) kwam dan toch de placenta los, maar wel na 2 spuiten en het aanleggen van een infuus). Die rot naweeën zat ik niet meer op te wachten, maar goed. Daarna moesten ze me nog hechten want ik was uitgescheurd (waarschijnlijk zelfde plek dan mijn dochter). Ik heb er toen ook niet veel last van gehad dus dat zal wel goed komen. Zo dat was mijn verhaal, zoals beloofd. Nu gaan we lekker genieten van ons gezinnetje. Ik wil alle dames hier bedanken en heel veel succes wensen! Het was een leuk topic
Hallo dames, ik lees al een tijdje mee maar vond het nog te vroeg om te reageren. Vandaag dan de dag dat ik toch reageer aangezien ik net bij de vk vandaan kom. Heb al 2 dagen last van hoofdpijn, krampen, misselijkheid en zie sterretjes, dus moest net op spoedcontrole komen. Urine was gelukkig goed, ijzer ook. Bloeddruk was veel hoger als normaal, dus kreeg een inwendig onderzoek. Blijk ik al 2cm ontsluiting te hebben. 😱 Ze heeft me gestript. Moet nu 2uur op mijn linkerzij liggen, hij moet dan 10x bewogen hebben. Zo niet dan moet ik vanmiddag naar het zkh voor ctg scan en check up. Dus afwachten! Nog steeds krampen nu... 🙈 Het is ons eerste kindje dus heb echt geen idee wat me nu te wachten staat, ben zo benieuwd! Vind het zo spannend!! Liefs! X
Wat spannend DNM ! Hoop dat hij inmiddels van zich heeft laten horen (voelen). Ik heb net een uur gefietst (au!) Wie weet 😉
Zit nu op 7x dus gaat goed met m! 😊 Ben benieuwd wat me te wachten staat.. Om 3uur moet ik de vk weer bellen. 🙈 Zal t dan echt beginnen allemaal nu?
Ook hier een stille meelezer. Ik word a.s. maandag ingeleid als de baby zich niet voor die tijd aanmeld. Tot nu toe nog absoluut niet het idee dat er wat rommelt daarbinnen en dat had ik bij mijn zoon wel al 3 weken voor de bevalling. Ben zo benieuwd of het nog spontaan gaat beginnen. Van mijn zoon ben ik bevallen met precies 39 weken en ik ging er vanuit (door ervaringen die ik hier gelezen had) dat de 2e eerder zou komen. Vinden jullie ook dat de dagen nu zo langzaam voorbij kruipen? Of ligt dat aan mij omdat ik er echt op zit te wachten? Tot vorige week is mijn zwangerschap namelijk echt voorbij gevlogen!
Welkom DNM en Nan! Fijn dat hij goed beweegt. Ik ben vanmorgen ook gestript, heb jij ook zo'n zwaar gevoel van onderen? Nan: Ik hoopte er ook echt op, maar mijn eerste kwam met 38w en deze ben ik nu toch alweer 5 dagen overtijd. Waarom word je ingeleid? En inderdaad vind ik het ook langzaam gaan. Klavertje, een uur fietsen? Hoe krijg je het voor elkaar!! Knap hoor!
Uiteindelijk 12x in 2 uur gevoelt. Ik lig nu in bed. Net de vk weer gebelt na die 2 uur liggen. Harde buiken, nog steeds hoofdpijn en 'drukkend' gevoel van onderen. Bedoel je dat met zwaar gevoel, zeilbootje? Ben benieuwd wat er zometeen uitkomt. 🙈 Vk komt straks langs om te checken. Dus ik probeer nu ff wat te gaan slapen, je weet nooit wat er nog gebeuren gaat vandaag/vannacht. Jij al enige verandering na het strippen zeilbootje? Liefs! X
Nee alleen dat drukkende gevoel en kramp, verder nog niks helaas. Nu afwachten of het uit zichzelf begint of anders donderdag weer een keer strippen! Ben benieuwd wat jouw vk zegt.
Ik word ingeleid ivm medicijnen (morfine) die ik de hele zwangerschap gebruik. Nu deze week gestopt om zo min mogelijk aan de baby mee te geven bij de geboorte maar langer dan een week red ik echt niet zonder. Ben nu totaal afhankelijk van iedereen in mijn omgeving om nog enigsinds normaal te kunnen functioneren.