"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd !

2. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    juneau: al ontsluiting ? Of is je kindje eral ?

3. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik ben ook benieuwd!

4. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Bedankt voor de felicitaties! :) En de rest succes. Ik hoop dat je bevallen bent Juneau!

5. MissAline

MissAline Lid

20 sep 2015
    48
    32
    18
    Vrouw
    Huishoudelijk medewerkster in de thuiszorg
    Raalte
    Hello ladies.
    Hier vandaag 36 weken + 5 dagen.
    Sinds dinsdag een aantal indalingsweeën per dag...
    Alsof ze er met een breinaald van beneden in zitten te porren 😋 * AU *
    Heb sinds dinsdag ook geen puf om maar iets te doen...
    Donderdag avond bij t dorpsfeest hier om 22.00uur (na 2 1/2uur aanwezig te zijn geweest) ook maar naar huis gegaan... Harde buiken en bandenpijn. Voel me zo aanstellerig...
    Ik hoop stiekem dat hij eerder komt!!

6. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Hier nog steeds stil. Ben maar bezig met andere dingen want beebs komt echt nog lang niet.

7. Juneau

Juneau Bekend lid

18 jan 2016
    608
    0
    16
    Vanochtend is ons dochtertje Kenza geboren om 10:15u! Ze weegt 4176gr en is 52cm lang. Ze is helemaal goedgekeurd gelukkig, alleen moeten wij iets langer in het ziekenhuis blijven ter extra controles omdat zij op het laatst in het vruchtwater had gepoept.

Het was echt een ontzettend zware bevalling, had hele intense ontsluitingsweeen, had telkens het gevoel flauw te vallen. Begonnen rond 1700u gisteren met 2cm en uiteindelijk rond 0800 vanochtend had ik volledige ontsluiting. Persen was wel pijnlijk, maar duurde slechts 35 minuten dus dat was positief!

Ben nu even aan het bijkomen van de intense bevalling en aan het genieten van ons meisje!

8. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met jullie meisje Kenza!
    Wat een flinke meid!

Geniet van alle kleine dingen deze dagen!

9. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Van harte gefeliciteerd juneau!! toch binnen 25 uur bevallen he!! Geniet ze saampjes

10. Betsy

Betsy Niet meer actief

Juneau, Gefeliciteerd met jullie dochter!

11. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Gefeliciteerd juneau!! Fijn dat het achter de rug is. Klinkt als een heftige bevalling inderdaad. Het is goed om dit goed te verwerken. Vooral over vertellen :)

En geniet!

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Gefeliciteerd Juneau!!!

Ook ons meisje is er! Aletta is vanavond om kwart over 7 geboren. De hele ochtend had ik voorweeen. Uiteindelijk mijn moeder gebeld om de jongens op te halen rond een uur of 2. Ik wilde me rustig over kunnen geven aan de weeën. Vk gebeld rond half 5. Die was er redelijk snel, toen had ik 5cm ontsluiting dus mocht naar ziekenhuis. Rond half 6 hier. Om half 7 helaas nog steeds 5 cm, maar superheftige weeën, dus ben gaan douchen. Na half uur persdrang, dus ik helemaal in paniek. Geroepen om ruggenprik, maar vk moest dan eerst weten hoeveel ontsluiting ik had. Duurde 10 minuten voor ik rustig genoeg kon blijven voor inwendig onderzoek . Maar daarna mocht ik direct persen. 10 minuten later was ze er. Ben dus volkomen overdonderd, maar intensblij. Haar temperatuur is wat hoog, maar we hopen dat deze straks goed is en we naar huis mogen.

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O wat fijn femkes!! Gefeliciteerd!! Vervelend dat je zo in paniek was! Het kan je zo overvallen he. En fijn dat ze er is :D Gaat alles goed? Mooie naam hoor! Hoe is het met jou?

14. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je meisje, eindelijk is ze er. :p:p

15. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Gefeliciteerd je geduld is beloond!

16. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Gefeliciteerd Juneau en femkes. Geniet van jullie meisje!

17. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Femkes!
    En hebben de jongens al kennis gemaakt met hun zusje ?

18. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Gefeliciteerd Juneau! Wat heftig allemaal zeg. Geniet nu maar lekker van je meisje. :) Was je vriend er op tijd bij?

@Femkes: Ook jij gefeliciteerd met jullie dochter (Aletta Jacobs? Eerste vrouwelijke arts :p) Lijkt ze op het eerste oog gezond? Want las ergens dat je je daar nog zorgen over maakte. Geniet van de nieuwste aanwinst!

Ik ben nog in het ziekenhuis. Ga om 11.00 met ontslag. Man en kraamverzorgster komen hierheen. Heerlijk om de afgelopen dagen bij te kunnen slapen en verwend te worden, maar straks weer lekker tussen mijn eigen spulletjes. En genieten van de kraamweek thuis. :)

19. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Zucht. Weer niets.

20. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Aletta is inderdaad geïnspireerd door Aletta Jacobs. Ik vind haar verhaal nog altijd inspirerend. Maar het was ook gewoon de naam die goed bij de jongens past (duidelijk en herkenbaar Nederlands, tegelijkertijd redelijk goed te doen in het Engels en Frans en niet teveel voorkomend) en de naam waar wij beiden en onze oudste zoon enthousiast van werden. Dus uiteindelijk de perfecte naam voor ons.

De jongens zitten nog even bij oma. Ze gaan daar even opruimen en komen dan deze kant op. Het is hier nog lekker rustig, ivm drukte bij de Kraamzorg komt ze pas vanmiddag. Ik vind dat wel prima, we zijn lekker rustig aan het opstarten. Ze heeft een prima nacht gemaakt, dus ik voel me best goed.

Er was tijdens de zwangerschap bezorgdheid ivm haar groei. Die zorg was al weg, ze is voor haar termijn niet heel groot, maar ze is heerlijk gevuld, stukje steviger dan haar broers (die wel wat zwaarder, maar ook wat langer waren). Verder heeft ze een softmarker voor downsyndroom (in ons geval een plekje in het hart), maar volgens mij heeft ze geen down. Ik denk dat het even gaat duren voor ik volledig ontspan hierin, maar zowel verloskundige als verpleegkundige als kraamverzorgster die ons gisteravond even opstartte vinden haar er goed uitzien. Ik moet even aan haar wennen, ze ziet er echt wat anders uit dan de jongens, duidelijk wat ronder, maar vind haar sowieso het mooiste meisje ter wereld!

Deel Deze Pagina