"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik klets ook wel mee. Gezellig.
    Moet wel nogeven terug lezen...

Nu 38 weken en 's avonds last van harde buiken en rugpijn. Nog niet echt pijnlijk dus het zal nog wel even duren. Vorige twee zwangerschappen liep ik overtijd dus dat zal nu ook wel zo zijn.

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Mamalol: Gezellig, ja, wij brengen gewoon weer even wat leven in de brouwerij hier! :D
    Ik merk dat alles zwaarder wordt, voornamelijk doordat ik er al eentje heb rondlopen (jij 2 zie ik, respect hoor!). Mijn zoontje is heel makkelijk en vermaakt zichzelf eigenlijk ook wel, dus het is niet zo dat ik hem de hele dag maar aan het bezighouden ben.. Maar je bent natuurlijk wel continu in de weer en aan het (ver)zorgen. Probeer wel lekker te gaan liggen 's middags, als hij ook naar bed gaat.
    Ben het stiekem enorm zat en kan niet wachten tot we ons meisje mogen vasthouden! Maar voor hetzelfde geldt duurt het nog 5 weken.. Hoe gaan we dat volhouden haha.. Nouja binnen nu en dan zijn we weer papa en mama en tot die tijd maar genieten van de rust. Denk ik :D

Verder hier maagzuur, lage bloeddruk + bijbehorende klachten en af en toe wat bekkenklachten. Maar over het algemeen mag ik toch niet echt klagen (al is dat soms heel lekker!), heb nooit ondersteboven boven de pot gehangen of wat dan ook. Denk dat de laatste loodjes voor bijna iedereen gewoon heftig zijn! Hier dus ook.

Hoe is het bij jou? Al voortekenen oid?

Appel: Leuk, wij zitten ook samen in het afteltopic :)

3. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Hoi! Mag ik hier ook meepraten? 38+2 zwanger van de 1e en van mij mag ze al komen hoor!

Het liefst zou ik de nachten overslaan, wat een drama met slapen zeg. Constant wakker en ontzettend last van m'n knieen en heupen.

De laatste loodjes wegen echt het zwaarst!

4. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gezellig appel; volgens mij kletsten wij ook samen toen we gingen voor een derde kindje. Weten jullie nu ook Of jullie nog een meid krijgen of toch een jongetje?

Xpoppetje het is ook zwaar als je al een of meerdere kindjes hebt rondlopen. Mijn jongste is net zo oud als die van jou.. oktober 2014.. kan zich ook wel goed vermaken. Was afgelopen dagen niet helemaal fit, veel hoesten, longetjes helemaal vol. Wel sneu en was er ook wat huilerig door. Vreet wel energie dan, omdat je zelf niet zoveel meer kan 😉 En de oudste wordt bijna 4 en merk je echt dat hij toe is aan school. Mja het hoort er allemaal bij..
    maar herken het wel dat dat het zwaarder maakt.

Gezellig maris! Spannend jullie eerste kindje. Heb je een goede zwangerschap tot nu toe??

Hier mag ik over algemeen ook niet klagen hoor. Maar idd, de laatste loodjes wegen het zwaarst en dan is klagen soms best lekker 😉 Hier veel harde buiken s avonds, maar helaas nog niks wat doorzet. Bloeddruk wel iets aan hoge kant, dus moet vk bellen als ik me noet goed voel. Harde buiken (pijnlijk) heb ik bij tweede zwangerschap wel twee weken gehad voor de bevalling, dus zegt niks.. naja wachten het wel af.,

5. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Dankje Mamalol! Tot nu toe loopt alles voorspoedig. Bloeddruk ed is goed maar die laatste weken kwaaltjes hakken er nu toch wel in. Vandaag op het aanrecht gestaan om de jaloezieën schoon te maken :'). Is niet echt handig en werd gelijk afgestrafd met harde buiken. Nu ook wat last van lage rugpijn en beetje menstruatie achtige pijn. Zou het dan...?

Hoe gaat het voor de rest met iedereen hier?

6. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Xpoppetje, ja klopt! Daar klets ik ook mee 😊

Mamalol, ja klopt idd ook haha. Wij krijgen nu een ventje, zo spannend.

Hier gaat het wel. Laatste loodjes wegen het zwaartst idd. Gelukkig slaap ik wel redelijk. Vervelend Maris dat je niet goed slaapt.
    Ik ben er klaar voor. 😊

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Ik ben er ook klaar voor en klaar mee! Vind de bewegingen in mijn buik echt allang niet meer schattig maar gewoon pijnlijk en bijna irritant. Erg hè..? Ik hoop stiekem zo erg dat het hier niet zo lang meer duurt.. Maar heb niet het idee dat ze zich snel gaat melden.

8. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Hier nog steeds rustig. En bij jullie? Gisteren wel controle gehad en de VK gaf al aan dat 70% bij de 1e overtijd loopt. Dus ik houd er maar rekening mee. Zondag ben ik 39 weken :).

Poppetje, ik kan me wel iets voorstellen in jouw verhaal. Vooral s nachts in bed is het 'vervelend' als er weer een feestje in mijn buik gehouden worden. Alhoewel ik rond de 30 weken in het zkh ben geweest met een ctg omdat ik minder leven voelde dus ik ben ook wel weer blij dat ik een levendige baby heb :)

9. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Hallo Dames!

Graag kom ik met jullie mee kletsen :)
    Hier vandaag 37+1 zwanger van ons eerste kindje!
    Een tijdje niet meer zo actief geweest op ZP. Maar begin nu aan het einde toch wel weer meer behoefte te hebben aan gesprekken met andere dames die ook op het eindje zijn:D

Hier sinds vandaag opeens last van mijn onderrug en ook steeds steekjes in mijn onderbuik en pijnlijke harde buiken.. Ik ga maar uit van voorwerk;)

Ben erg benieuwd wanneer we allemaal ons kleintje in onze armen mogen sluiten!:)

10. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klotp Maris, ga er maar vanuit dat je over tijd loopt. Ik weet hoe moeilijk dat is. Ik heb twee dochters gekregen overtijd 4 en 5 dagen en hoop bij deze derde zwangerschap toch dat hij eerder komt. Ik weet gewoon dat ik hier niet op moet hopen maar op een of andere manier is dat toch lastig.

Marissie, gezellig dat je mee komt kletsen. Ik heb ook al een paar dagen buikpijn en rugpijn. Hopelijk is dat niet voor niks en zorgt het voor wat voorwerk 😊

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Maris: Ja dat is ook zo.. Ik heb vorige week nog een avondje ctg gehad vanwege minder leven voelen! Nou, dat heeft ze ruimschoots ingehaald hoor!

Welkom Marissie (haha verwarrend), grappig dat je er nu behoefte aan hebt om te kletsen! Ik merk aan mezelf dat ik het vooral fijn vind om mijn eigen verhaal te doen en het idd prettig is om dat bij degenen te doen die het begrijpen.. Maar in sommige topics praten dan zoveel mensen mee dat ik het amper bij kan houden, heb er ook gewoon geen fut voor en vergeet toch steeds wie wat ook alweer gezegd heeft hahaha. Maar doe enorm m'n best :D

Appel: Hier ook wat gerommel in mijn buik, maar niet het idee dat er serieus iets gaande is. Meer m'n darmen denk ik! Ben ook heel benieuwd hoe of wat..

12. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Ik hoop het niet Appel! Mijn moeder en zus waren allebei op tijd bij de 1e. Weet iemand of dat ook op mij slaat of maakt dat echt helemaal niets uit? :p

Welkom Marissie, naamgenoot haha!

Zit hier ook pas sinds kort op hoor. Maakt echt niet uit als je wat mist lijkt mij. Die ctg's zijn maar niets idd, maargoed dat je wel hebt gebeld voor de zekerheid! Hoe ver ben jij eigenlijk Poppetje?

13. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Appel: zou idd fijn zijn als al deze pijntjes wel iets te beteken hebben.

Poppetje: ja in heel veel topics praten er al zoveel mensen en herken het dan wel wat je zegt dat je geen puf meer heb om mee te praten en op alles en iedereen te reageren. Hier praten er (nog) niet zoveel mensen mee dus dit moet lukken, haha! :p

En leuk een naamgenoot Maris! Hihi!:D
    Ben ook wel benieuwd of er een verband is met wanneer je eigen moeder beviel enzo..? Mijn moeder is bij ons ook allemaal met 38 weken bevallen dus dat zou leuk zijn, haha!:p

14. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Ik ben nu 37+4 :)

Over dat verband met je eigen moeder.. Mijn moeder is 2x 'te vroeg' bevallen, spontaan.. Mijn zoontje is gehaald met 39+2 (toen was mijn moeder beide keren al bevallen), dus hier gaat dat niet op. Al hoop ik stiekem ook nog steeds dat dat nu wel gaat geberen, haha!

15. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook niet voor je. Mijn moeder is beide keren ook eerder bevallen dan ik. Omstandigheden waren toen ook anders (anders eten, ze moest zoutloos, toch een beetje gerookt en 1 glas rode wijn zou goed zijn) ik weet natuurlijk niet hoe dit invloed heeft op eerdere bevalling maar speelt misschien wel mee.

16. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hoi dames! Ook hier op dat oh zo leuke wachtbankje.. ben wel toe aan de bevalling! Kleine wordt erg lang geschat (ben zelf ook 184 en ML tegen 2 mtr) kleine ligt al ingedaald maar met benen continu drukken tegen mijn ribben..

Vannacht uurtje wakker geweest had ongi achtige kramp.. was er continu niet in vlagen.. hierna weer in slaap.gevallen en vanmorgen was t weer over..

Mijn oudste is met geplande ks geboren (stuit, zw-vergiftiging) en heb dus geen idee hoe een wee voelt en hoe t zou kunnen beginnen ;) spannend allemaal..

Succes allemaal met de laatste lootjes!

17. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hier noet zo lang hoeven meekletsen gelukkig. Vanmiddag na een vlotte bevalling een zoon gekregen. Ben zo blij dat ie er is!

Iedereen heel veel succes met de laatste loodjes!

18. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Gefeliciteerd met jullie zoon!! Nu lekker gaan genieten!!:D

19. Marrissie

Marrissie Bekend lid

19 sep 2012
    889
    208
    43
    Vrouw
    Welkom Famke! :)

Spannend jullie 2e kindje! Vooral als de 1e is ingeleid weet je nu niet wat je te wachten staat. Ik kan je daar ook niet mee helpen, hier zwanger van ons eerste kindje:p

Blijkbaar is het wel al aan het rommelen bij je, maar zet het nog niet echt door. Ben benieuwd wanneer het doorzet!:)

20. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Dank!

Ja het rommeld indd.. net ff poosje gedoucht en dan zakt het weer af.. dus nog niet het echte werk (helaas) ben benieuwd wanneer t doorzet.. zou zo nog 2 wkn kunnen duren.. maar dat hoop ik toch echt niet!:$

Deel Deze Pagina