"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Bedankt. Het heerst inderdaad, dochter begon afgelopen maandag en vannacht was ik aan de beurt. Wat kan je je dan ellendig voelen.

Doet het bij jullie ook af en toe zo pijn onderin de buik? Het voelt af en toe alsof ie echt met z'n hoofdje druk daar beneden of flink zit te wroeten.

2. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Famke, ik denk dat het indalingsweeën zijn. Heel herkenbaar heb ik ook al een paar dagen/weken. Laatste dagen vee meer.

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    39 weken precies.. vind t wel weer een mijlpaal ;) bij mijn dochter op deze dag opgenomen met beginnende zw vergiftiging.. en nu waggel ik nog vrolijk rond :p wel rot nacht gehad.. veel wakker en erg last van rug en heupen.. nou ja denk maar zo, het duurt niet lang meer.. Enne kleine hoeft om mij vandaag of morgen ook niet te komen haha.. 11 november vind ik gewoon niet handig 🙈 en ik wil nu morgen ook wel ff naar de intocht van sinterklaas met mijn dochter! :D zondag maar.. is qua vrij voor manlief ook t voordeligste haha

Oh en misschien nog iets stoms.. maar ik vind boodschappen enzo doen nu best spannend, ben echt als de dood dat mijn vliezen in de winkel breekt 😅 lijkt me zo gênant! :D

4. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Welkom Zara! Weer wat opgeknapt?? Niks aan ziek zijn.. :(

En heb indd van tijd tot tijd echt stekende pijn onderin.. vooral als kleine erg druk is zal dus indd de druk van de kleine zijn.. vooral als er ff gerekt en gestrekt wordt.. mag de kleine wel overslaan wat mij betreft 😉

5. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Ja dat is echt typisch he Famke. Vervelend gevoel.

Beterschap Zara. Ziek zijn is echt niks. Ik was zelf snotverkouden toen ik mijn laatste week moest werken voor het verlof. Was niks aan.

Ik heb sinds gisteravond best last van voor weeën. Daarbij spelen mijn darmen ook wat op dus ik twijfel soms wat het nou is, hahaha. Kleine is ook lekker druk dus ook echt slecht geslapen.

6. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik voel me gelukkig al iets beter dan gisteren. Nog niet fit dus dochter gaat vandaag lekker naar opa en oma zodat ik nog wat kan slapen en rusten. Merk wel dat ik gisteren niet veel heb gegeten, voel me nog wel erg slap.
    ik hoop wel dat ik er vanavond nog even uit kan met haar, ze heeft zo'n mooie lampion gemaakt op de psz.

Stom he, bij iedere krampje of gerommel denk je dat het begint. Voor hetzelfde geld duurt het nog drie weken! Haha

7. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Snap ik haha. Toch is de kans dat je bevalling begint met gebroken vliezen 1 op 10. Mij vliezen hebben ze tijdens bevalling op het laatste moment gebroken. Ook hoor je vaak dat het eruit druppelt en niet met zo'n 'plons' als in films.

8. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Haha ja I know, maar toch zit t wel ergens in je hoofd "stel dat.." ;) :D

Mijn moeder zei t gister ook nog.. pas bij de 4e zwangerschap braken de vliezen eerst.. die verloor wel dikke plons maar bij vriendin ging t ook in scheuten die had hoge scheur..

9. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Dat heb ik ook! Lijkt me erg irritant als mijn vliezen breken in de winkel. De baby is nog niet ingedaald, dus als ze breken is het wel een plons...😁
    Vandaag ben ik precies 38 weken en de kleine mag van mij komen. Ik ben al vanaf week 6 ziek thuis ivm extreme misselijkheid en overgeven en helaas hoor ik bij die uitzonderingen waarbij het aan het einde van de zwangerschap weer erger wordt 😒

10. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Oh bah wat vervelend zeg!! Duimen dat de kleine indd snel komt!! Zie dat je t bij je eerste zwangerschap ook had.. was t na de bevalling direct over? Collegaatje had t en zodra ze bevallen was, had ze nergens meer last van..

11. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Och wat vervelend Jj. Kan me de eerste 16 weken nog wel herinneren en dan had jij het nog een tandje erger en nog zo lang ook. Vreselijk :(

Gisteren weer controle gehad. Alles was helemaal ok! Morgen 40 weken dus afspraak gemaakt om volgende week te gaan strippen. Als het dan niet doorzet afspraak in het ziekenhuis voor een ctg/echo en afspraak maken voor inleiding. Hoop natuurlijk dat het niet zo ver komt en dat ze lekker vandaag of morgen geboren wordt. Heb nu wel weer wat voor weeën en m'n darmen zijn zich ook aardig aan het legen :'). Maargoed, bij alles denk ik nu zou het dan eindelijk beginnen hahaha.

12. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    De vorige keer was het inderdaad direct over na de bevalling. Daarom maakt het mij ondertussen niet meer uit wat voor een bevalling ik krijg (de vorige was een zware met kunstverlossing en ok bezoek voor placenta en hechten). Ik wil me nu vooral eindelijk weer eens beter gaan voelen.

Hopen dat het strippen gaat helpen maris. Ik wist trouwens niet je met veertig weken een afspraak kunt maken om het over inleiden te hebben. Ik dacht dat ze je veel langer lieten doorlopen.

13. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Die afspraak in het ziekenhuis is met 41,5 week. Inleiden zal met 42 weken gebeuren :)

Ik ben morgen al 40 weken en strippen werkt ook pas met 41 weken. Vandaar.

14. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben met 40 + 3 gestript en die zelfde avond bevallen. Heeft wel zin maar je lichcaam moet er wel klaar voor mijn.

Hier vanaf 41 weken kun je kiezen voor inleiden. Ook meteen controle in ziekenhuis.

15. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Ooh spannend ook voor jullie allemaal..
    Hier ondertussen al 41 weken en alle 2 gezond. Donderdag nog aan de monitor gelegen etc. Alles leek goed, was wel meer activiteit te zien op de monitor ivg vorige keer maar niks hevig of regelmatigs :D
    En ik had nu toch al 1 cm, de gyn zei vorige week maandag dat er echt niets vordering was, nu maandag zei ze nog dat er wel al wat verandering was maar geen opening of verstreken bmh ofzo....
    En donderdag was er dus toch al 1 cm, is niks maar ik maak toch vordering.
    Morgen nog is monitor, hopelijk nog wat vooruitgang gemaakt tegen dan of weeën? :D

Anders wordt ik maandagavond ingeleid..
    Dinsdag is onze jongen er dus eindelijk, fioew.

Allemaal nog even volhouden, toi toi toi ;)

16. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hier nu al 2 dgn rustig in t lijf.. ook kleine is minder actief.. maar wel aanwezig :)

Vanmiddag heerlijk naar intocht geweest.. echt genoten! Dochter was helemaal onder de indruk.. super leuk!

Wel veel gelopen en dat vind mijn lijf echt niet leuk meer.. krijg ene been bijna niet meer voor de ander.. zo ff lekker douchen en dan languit tv kijken in bed ;)

17. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Aha Appel. Dat is wat de vk mij vertelde :)

Leuk hoor Fam!

Hier is het wel wat aan het rommelen vandaag. Moeten de voor/oefen weeën doorzetten naar echte weeën of kunnen de echte ook zomaar uit het niks beginnen? Vroeg ik mij ineens af :p

18. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Soms zetten ze door MarisB soms niet. Vaak bij tweede of meerdere kindjes heb je meer last van voorweeën/oefenweeën.

Voorweeën hebben geen duidelijke opbouw en piek zoals een echte wee. Ook zakken voorweeën af bij een warme kruik of warm bad. Echte weeën zetten juist door door warmte.

19. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Ja gisteravond even warm gedoucht en in bed was het gelijk over. Jammer, haha! Vandaag is mijn uitgerekende dag! :)

20. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Gister avond en nu ook weer behoorlijk last van harde buiken en voor weeën.. gister elke 3/4 min een harde buik welke ongv 30 sec duurde..

En nu lage buikkrampen welke overgaat in harde buik en weer afzakt.. as nacht een super maan.. worden er bij volle manen niet extra veel kids geboren? :D maar duimen haha

Deel Deze Pagina