"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ah dames wat irritant zeg! Hopelijk kunnen jullie overdag beetje de rust vinden.. mijn dochter was gister ontzettend lui.. moest geloof ik ff bij komen van druk weekend.. heb heerlijk met der mee gedaan ;)

Ik geloof dat mijn bekken/heup onderdelen behoorlijk verweekt zijn.. elke stap die ik zet kraakt en rammelt en knakt het.. doet behoorlijk pijn.. en mijn rug pijn wordt erger.. tevens wat krampen onder in de buik.. maar verder rustig.. ben zo nieuwsgierig naar onze uk.. 😊

2. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Zit net aan t berichtje van Zara te denken...en vraag me nu af of ik wel genoeg kraamverband in huis heb.. heb 2 pakket uit mijn kraampakket.. vorige x amper gebruikt omdat ik vrijwel niet vloeide na ks.. en kon toen op aanraden van kraamzorg kotex gebruiken (zolang er maar geen plastic in zit??) Hoeveel hebben jullie in huis?

Enne ik heb een noties in mijn telefoon aangemaakt met afvinkhokjes.. elke x als ik nog iets bedenk zet ik t daar neer en in de winkel heb ik die er bij en kan ik dus afvinken als ik t gehaald heb! :D

3. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Ik heb twee pakken liggen en ga er voor nu even vanuit dat dat voldoende is. Anders is het ook zo bij gehaald toch.. Ik heb het de vorige keer veelvuldig gebruikt, maar lag de eerste week in het ziekenhuis. Volgens mij had ik toen ruim voldoende aan die 2 pakken en ben later gewoon maandverband gaan gebruiken, dat zat iets fijner :D

4. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Ik heb idd ook 2 pakken van het kraampakket. Als ik meer nodig heb haal ik gewoon bij. :) de kraamhulp zei idd zonder plaatic, gewoon de goedkoopste die ze hebben.

Wat betreft die lijstjes.. die heb ik ook als ik niet zwanger ben xD maar gebruik het nu ook idd incl een lijstje voor mijn vriend met wie hij moet bellen en appen als de baby er is!

5. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Haha eens met bovenstaande.. Haal ook later nog bij, is zo in huis hoor! Zal nog wel meer bijgehaald moeten worden denk ik..
    En die lijstjes doe ik inderdaad ook, echt voor van alles.. Boodschappen, maar ook de babyuitzet, uitnodigingen voor de geboortekaartjes, verlanglijstjes, benodigdheden voor de vluchttas, etc :D

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ik hou van van lijstjes hahaha

Maar dan haal ik eerst niks.. mijn man heeft indd de vorige keer maandverband gehaald.. dus zou ie nu zo weer doen :)

Verder ben ik geloof ik aardig klaar! Vluchttas staat klaar, alle baby spullen ook, schoonmaak middelen zat, geboorte kaartje uitgezocht en adres stickers uitgeprint! En verder komt t wel goed.. de moeders staan eerste dagen ook wel paraat voor wat er maar nodig is ;)

7. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Hier is ook alles bijna klaar. Ik moet alleen nog kaartjes vinden voor bij de geboortekaartjes. We doen er aparte uitnodigingen in voor het kraamfeest. Ik ben weer zo'n pietje precies dat het exact hetzelfde moet zijn als het geboortekaartje en weer niet te groot.. Haha lastig.

Oh en een naam hebben we nog steeds niet, ook niet onbelangrijk haha.

Wat zit er allemaal in jullie koffertje? Ik heb nu twee setjes voor de baby, pyjama voor mezelf, slippers, tpiletspullen, camera en oplader en verder heb ik echt geen idee wat mee te nemen..

8. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Mijn vluchtkoffer;

2 setjes kleding voor baby
    Wrapper voor in de maxi cosi
    Eerste knuffeltje

Voor mezelf;
    Pyjama
    Voedingsbh
    Onderbroeken
    Schone kleding (om in naar huis te gaan)
    Warme sokken
    Toiletspullen
    Zoogcompressen

Voor manlief:

Shirt, boxer en sokken
    Toilet spullen

Extra;

Camera
    Paspoorten + trouwboekje (ziekenhuis is in andere gemeente + 20min rijden dus met beetje geluk kan mijn man onze baby eerst nog aangeven voor we naar huis gaan)
    Ereader
    Pakje kaarten (vorige x op zaterdag opgenomen en zondag bevallen dus hebben we mooi wat spelletjes kunnen doen hahaha)
    Wat lekkers/snoep/koek voornamelijk voor ML ;)
    Opladers (camera + telefoon)

En zijn we wat vergeten dan haalt mijn man t wel of vragen we 1 vd ouders ofzo.. maar geloof dat ik t belangrijkste wel heb!

9. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Namen hebben we! Waren we gelukkig snel uit 😊

En kraamfeest doen we niet.. naaste familie komt zo snel mogelijk langs.. en rest zien we wel hoe we dat plannen.. mijn man wordt in december 30 en dat willen we als de omstandigheden t toe laat wat uitgebreider vieren als normaal.. denk dat we dat voor de vrienden wel koppelen aan de "poppeslok" hihi ben Fries.. letterlijk betekend t "babyslokje" of wel een borrel/proosten op de baby! Een oude friese gewoonte 😊

10. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ongeveer het zelfde in m'n vluchtkoffertje. Alleen niks voor manlief haha. Wel wat te eten en druivensuiker voor wat energie.

Ik ben zojuist gestript door de vk. Had 2cm uitsluiting. Benieuwd of het wat doet, voel nog niks...

11. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ohh spannend appel! Duimen!

12. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Spannend! De dag is nog niet om :p

13. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Wat is t hier stil :p

14. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Niks aan de hand hoor. Ja het rommelt wel wat maar dat komt denk ik meer omdat ik gezellig ben geweest met mn vriend :p

15. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hahah.. die theorie wou ik vanavond ook maar ff toe passen :D moet wel zeggen dat mijn libido al weken ver te zoeken is.. en laatste x was t ook pijnlijk dus t trekt niet echt meer... ;)

16. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Hier een onwijs megadrukke baby in mijn buik, ze is al zo'n 3 uur lang aan het feesten! Ben bang dat ze het voorlopig nog veel te gezellig heeft bij mama..

17. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Daar kan ik echt niet aan denken nu MarisB pfff haha

Hier ook een drukke baby, heb wat vage rugkrampen maar niks constants of pijnlijker. Baarmoeder zal wel flink geirriteerd zijn van het strippen vanmiddag. Proberen maar wat te slapen.

18. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    #2918 MarisB89, 16 nov 2016
    Laatst bewerkt: 16 nov 2016
    Goedemorgen allemaal. Ik heb eindelijk een keer lekker geslapen. Van 22:00 tot net. Helaas wel in het logeerbed want vriend is grieperig aan het worden :( . Ik heb geen zin om constant wakker te worden van zijn gesnurk haha.

Hoe is de nacht bij jullie verlopen? Appel wat gemerkt van het strippen?

Volgens mij ben ik zojuist de slijmprop verloren. Oo de wc tijdens het plassen een flinke dot (ieuw) met echt een ieniemienie druppeltje bloed erin. Zou dat het kunnen zijn of moet er echt meer bloed bij zitten?

19. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Klinkt wel als je slijmprop maris! Als je sterke maag hebt kun je der ook wel op Googlen.. staan genoeg online haha ernstig eigelijk dat mensen dat posten:p

En qua slapen.. mijn schoonzusje sliep laatste weken ook mega slecht tot aantal nachten voor de bevalling, toen sliep ze super.. dus wie weet of dat ook een teken is??

Hopelijk valt t met je vriend allemaal mee! Lijkt me niet handig als jij gaat bevallen en dat hij ziek is ;)

20. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Net gedaan Famke. Idd niet zo smakelijk xD maar volgens mij was het hem wel!

Hmm misschien toch een voorteken! Ik hoop ook zo dat het niet doorzet. Gelukkig is hij vroeg klaar met werken dus ik stuur hem lekker naar bed na een verse smoothie en vanavond kippensoep op het menu!

Hoe is het met jou verder Famke?

Deel Deze Pagina