"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Spannend mizz bunny!

Ach wij hebben hier net nog de hele badkamer gerenoveerd.. haha dikke bende, maar wel hele mooie badkamer voor terug gekregen!.. gelukkig hulp gehad van de moeders bij het huis schoonmaken.. nu hoef ik het alleen maar bij te houden erg fijn!

Verder kan ik weinig door mijn rug/bekken klachten dus heb me er maar bij neer gelegd:D heb liever dat de baby komt dan me druk te maken over van alles en nog wat hahaha

2. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Nou dames, druk aan t bevallen?? :D zo stil hier ;)

3. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Goedemiddag dames.
    Bij deze wil ik laten weten dat wij vanmorgen na een heftige bevalling weer papa en mama zijn geworden van Viktor.
    Hij is 52 cm lang en weegt 4370 gram. Wat zwaarder dan verwacht... Een kilo ongeveer...
    Nu aansterken en vooral genieten.

4. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Gefeliciteerd!!

Hier heeft het strippen helaas nog weinig uit gehaald. Gister wel onregelmatige krampen maar alles is nu weer rustig helaas. Wel wat slijm bloedverlies maar dat schijnt normaal te zijn. We wachten weer rustig af..

5. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

16 mei 2015
    295
    0
    16
    Vrouw
    Ter Apel
    Gefeliciteerd Mizz Bunny. Wat fijn voor jullie. Nu maar weer aansterken en lekker genieten😊

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Gefeliciteerd Mizz Bunny!

Meh jammer Maris! Hopelijk zet t snel wel door :)

7. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Gefeliciteerd!

8. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Gefeliciteerd bunny! Hopelijk kun je ondanks de bevalling al wel genieten van jullie kindje :)
    Veel.geluk!

9. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Dames ik ben t zo zat.. bah! Ik loop al dagen met me ongi achtige kramp.. meer niet.. en mijn buik is zo vol en straks / staat onder spanning. Verloskundige zei t afgelopen week ook nog met controle "wow volle buik zeg"

En iedereen die maar appt en vraagt hoever ik ben.. ouders die amper stap van huid durven.. voel me gewoon schuldig...

En nu kan ik mijn bed niet eens uitkomen van de rugpijn... pff

As woensdag pas controle en er is gezegd als de kleine er dan niet is gaan we maar 's denken aan inleiden maar kon dan best nog paar dagen wachten.. maar ik wil niet meer.. kan ik dat aangeven??

Sorry ff een zeur berichtje :)

10. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    Gefeliciteerd bunny! Famke hopelijk begint het voor jou ook snel.
    Hier heeft ons mannetje zich uiteindelijk nog spontaan aangediend op 41+1! Ik ging ingeleid worden bij 41+2 dus dat was wel fijn.
    Vrij vlotte bevalling uiteindelijk van 1 cm naar 10 cm in +-12 uur.
    Terwijl de gyn dacht dat het een lange en heel pijnlijke inleiding zou worden.
    Hij is nu al een weekje oud, wat gaat de tijd snel.
    Flink kereltje van 52.5cm en 3.660 kg :D Alles er op en er aan.

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Ik heb zo geen zin meer in zwanger zijn, haha! Morgen is de uitgerekende datum en tot nu toe voel ik me echt niet alsof ik op knappen sta.. Ja, ik herken wel enorm wat jij zegt Famke.. Dat het allemaal strak staat en gevoelig/zeurderig aanvoelt, maar dat was het ook wel.
    Heb vandaag wel af en toe harde buiken gehad, maar niks met regelmaat ofzo.

Heb mijn zoontje vanmiddag naar mijn ouders gebracht, die blijft daar een nachtje logeren. Morgenochtend heb ik mijn afspraak weer en dan wil ik gestript worden, hopelijk kan dat ivm de ontsluiting! Vond het niet zo'n prettig idee met m'n zoontje erbij..
    Stiekem hoop ik gewoon dat het vannacht lekker gaat doorzetten, maar goed, dat hoop ik al weken. Alleen nu ik de uitgerekende datum ga aantikken vind ik het wel echt mooi geweest!

Hier word ik ook helemaal gestoord van alle appjes en belletjes en wederom herken ik jouw gevoel enorm, Famke.. Ik zei gisteravond nog tegen mijn moeder dat ik me schuldig voel tegenover de mensen die in spanning zitten en continu paraat moeten staan. Alsof wij er wat aan kunnen doen haha, nee dus.. Maar toch. Ik wil niet lastig zijn :D

12. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    352
    123
    43
    Even snel een berichtje! Op 20 november 19:21 zijn wij ouders geworden van Féline Esmee! Bevalling duurde maar 7,5 uur maar was wel erg zwaar. Ze is met de vacuum pomp gehaald uiteindelijk.

Ik ga nu proberen te slapen en succes nog allemaal dames! Nog even volhouden!

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Hoeraaa, gefeliciteerd Maris! Ben blij voor jullie!

14. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Jaa super leuk Maris! Gefeliciteerd 😄 heerlijk genieten nu!!

15. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    En t is wat poppetje ;) wel grappig dat we vergelijkbare zwangerschappen hebben.. en hoe we ons daar bij voelen ;)

Mijn schoonouders staan paraat.. (mijn ouders wonen in ander dorp.. nog geen 10 min rijden maar verkeerde kant op ten opzichte van ziekenhuis dus niet echt praktisch..) maar elke stap die ze zetten word ik geappt zijn nu niet thuis telefoon mee.. en het is super lief maar het begint beetje irritant te worden.. nu moesten ze hele weekend in de buurt blijven voor ons terwijl der niks is gebeurt.. vind ik dan ook weer zo sneu.. 😐

16. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Bij deze mijn bevallinsverhaal:

Vrijdag tegen 15:00 uur heeft de leerling verloskundige mijn gestript. Had op dat moment 2 cm ontsluiting en baarmoederhals was volledig verstreken. Dit zorgde voor wat menstruatiepijn maar verder niet echt. Ben tegen 22:00uur gaan slapen en dacht dat het niets zou gaan doen.

02:30 uur wakker geworden door buikkramp. Even liggen aankijken en kreeg het idee dat er wat regelmaat in zat. Om 03:00 uur mijn man wakker gemaakt om het te laten timen. Had weeën om de 6 tot 8 minuten die ongeveer 45 sec duurden en ben even onder de douche gaan staan.

04:00 uur weeën kwamen om de 2 tot 3 minuten en houden een minuut aan. Verloskundige gebeld en die kwam eraan. Heeft meteen getoucheerd en bleek 4 cm te hebben en moesten ons aankleden, spullen pakken en naar het ziekenhuis.

05:00 uur aangekomen in ziekenhuis. Weeën blijven regelmatig komen, zijn pittig maar komen minder snel op elkaar. Iom verloskundige ben ik lekker in bad gaan liggen wat heerlijk ontspande en ik de weeën goed kon opvangen. Enige nadeel was dat ik voornamelijk beenweeen had.

06:15 uur verloskundige merkt dat de weeën afzwakken en wil graag de vliezen gaan breken dus moet uit bad.
    Op bed getoucheerd en bleek 7cm te hebben en vliezen zijn gebroken waarna de beenweeen weer toenemen.

Tegen 08:00 uur heb ik een goede 9 cm ontsluiting. Echter zakt de kleine niet goed om druk uit te oefenen op de baarmoederhals om de laatste cm weg te krijgen.
    Verloskundige probeert tijdens de weeën de laatste cm weg te masseren wat niet lukt. Vervolgens moet ik iets meepersen om meer druk uit te oefenen wat erg zwaar en vooral pijnlijk was en helaas niet goed werkt.

Tegen 8:45 uur op de baarkruk plaatsgenomen en actief gaan persen om de kleine eruit te krijgen. Verloskundige heeft met moeite een knip gezet, spieren waren erg sterk, leek wel alsof ze met een botte schaar bezig was. Uiteindelijk heeft de verloskundige flink aan het hoofdje en schouders moeten trekken terwijl ik perste om de kleine eruit te krijgen omdat hij vastzat.

8:51 uur is Viktor geboren. Woog 4370 gram en was 52 cm. Verloskundige was verbijsterd omdat hij een kilo meer woog dan ze hadden geschat. Gaf aan ook te begrijpen waarom het persen zo moeilijk ging omdat dit eigenlijk niet paste.

Viktor zijn hoofdje was erg gestuwd en heeft veel vruchtwater binnen gekregen. Was en is dus nog erg misselijk en heeft hoofdpijn. Zelf een erg pijnlijk onderkantje en ruim 1 liter bloed verloren.

Borstvoeding gaat goed.
    Grappigste moment, het breken van de vliezen. Ik had zoveel vruchtwater dat het wel leek of er een zwembad leeg liep. De hele voorraad matjes was binnen no time op, hoorde het gewoon op de vloer druppen.

Ook het gezicht van de verloskundige toen ze ons mannetje zag was een foto waard, de verbouwereerdheid toen ze zag hoe groot hij was.

17. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.792
    293
    83
    Wilde hier even laten weten dat ik net gestript ben! Was een beetje bang dat er nog geen ontsluiting was, omdat alles nog zo rustig is hier.. Maar had al 2-3 cm en het ging heel makkelijk zei ze. Ze verwacht dat het wel gaat doorzetten, maar dat kan natuurlijk niemand mij garanderen.. Mocht het niet doorzetten dan moet ik vrijdag terug voor een ctg en ik word uiterlijk maandag ingeleid! Zo fijn, het einde is in zicht! Pfjieww..

Ik ga nu eerst even lekker slapen, ben al vanaf 2.15u vannacht wakker.. En daarna op mijn gemakje het bevallingsverhaal van Mizz Bunny lezen :D

18. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Oh poppetje ben jaloers! :D hopelijk zet t door!!

Ik moet nog ff wachten tot woensdag hoe en wat.. maar wil eigenlijk niet over de 41 wkn lopen.. kleine wordt groot geschat en groeit natuurlijk wel door.. t moet der ook uit :$ en had al allerlei ramp scenario's in mijn hoofd over te weinig vruchtwater enzo.. nouja woensdag maar ff overleggen.. al hoe wel t nog steeds elk moment kan beginnen natuurlijk.. ;)

Lekker slapen! Ik ga vanmiddag ff.. dochter heeft vanaf 3 uur tussen ons in geslapen.. ze was helemaal in paniek en steeds zo onrustig in der slaap.. zal wel leeftijd zijn icm de drukke periode..

19. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Nou dames, ik ben in t ziekenhuis, lig aan ctg.. uurtje terug zijn mijn vliezen gebroken.. man wat een vloedgolf :$ en blijft maar door stromen haha niet verwacht!

Later meer :D

20. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Spannend Famke! Succes!

Deel Deze Pagina