"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld mij hier nu ook maar eens! Vandaag precies 39 weken. En heb totaal nog geen tekenen van de bevalling. Wel al 3 maaaanden last van harde buiken dus dat is niks nieuws. Ik vind het heel erg spannend!! Dit is mijn eerste.

Gefeliciteerd alle bevallen mama's!!

2. krissy85

krissy85 Lid

20 aug 2012
    59
    0
    6
    verzorgende in verpleeghuis
    alkmaar
    Heel spannend ja Sammie1. Ben echt zo benieuwd wat het geslacht is. Vandaag alweer 40 weken en 1 dag. Had ik niet verwacht eigenlijk! Nu wel al een uur lang harde buiken met een btj kramp en heel erg pijn in mijn rug. Zal het dan eindelijk door gaan zetten? Eerst maar is even rustig zitten heb namenlijk weer te veel gedaan vandaag 😐 zien we wel of het wegzakt of doorzet.

3. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Pff hier veel last van lage rugpijn en menstruatiepijn,kan me niet herinneren dat ik dat rond deze periode had bij de eerste. Veel harde buiken weer,stond er al mee op vanochtend.

4. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Heeft het gister nog doorgezet krissy85?

Vannacht werd ik wakker van kramp in mijn buik maar helaas maar een paar keer en toen zakte het weer af en viel ik uiteindelijk weer in slaap.

Ben morgen uitgerekend, ben erg benieuwd wanneer de kleine zich aandient.

5. krissy85

krissy85 Lid

20 aug 2012
    59
    0
    6
    alkmaar
    Nee helaas hier nog steeds geen baby! Vanmorgen bij de vk geweest en ze heeft geprobeerd om me te strippen. Had 1cm ontsluiting en baarmoedermond is al helemaal verstreken. Alleen het strippen lukte toch niet. Helaas, vk denkt dat het echt wel deze week gaat komen. Laten we het hopen! Heb nu wel meer last van me buik, misschien was een klein voorzetje wel nodig. Zijn er meer meiden waarbij het strippen niet lukte maar de bevalling wel doorzette snel daarna?

6. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hier precies hetzelfde... Ben er vanmiddag voor naar de vk geweest, ze heeft getoucheerd maar heb maar 1 cm en de rest zit nog potdicht. Schijnt bij ieder volgend kind heftiger te worden wat we nu hebben..
    Ik ben er ook helemaal klaar mee, het is zo vermoeiend.

7. BBoom

BBoom Actief lid

24 jul 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Jup hier nog een met voorweeën! Was vannacht weer feest en nu begint het ook weer. En dan net niet pijnlijk genoeg om te gaan timen.

Vandaag bij de verloskundige was wel fijn; ze gaan volgende week kijken en als ik wil eventueel strippen. Maar als ik eind volgende week nog niet bevallen ben gaan ze al dingen regelen (afspraak gynaecoloog, ctg, echo) zodat ik iig niet veel langer als 41 weken loop. Ik trek het nu nog best wel even maar dat geeft toch rust!

Schrik sowieso welleens van wat je hier op 't forum hoort over verloskundigen. Dat mensen zich niet serieus genomen voelen. Lijkt me erg lastig! Wat zijn jullie ervaringen?

8. BBoom

BBoom Actief lid

24 jul 2015
    134
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ow en krissy; bij m'n eerste twee keer gestript en twee keer helemaal niks, geen krampjes of pijntje of wat dan ook. Wel had ik met 40.6 genoeg net ontsluiting om de vliezen te breken en toen ging het wel heel snel! Als ze je kunnen strippen kunnen ze dat meestal ook als je overtijd loopt. Dus misschien kun je dat vragen als de volgende keer strippen wel lukt? Ik vond het wel fijn want 3 uur later was mijn zoontje er! Alleen zou ik het deze keer wel in het geboortecentrum laten doen en niet thuis want anders ben ik bang dat we het ziekenhuis niet halen haha!

9. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Fijn BBOOM, dat ze volgende week al stappen willen ondernemen. Dat geeft toch wel een uitzicht ipv dat je nog tot 42 weken mag voor je een keer wordt ingeleid.

Hier is het voorwerk ook begonnen haha. Vannacht dan wel gewoon in 1 ruk doorgeslapen! Bizar, want dat is al lang geleden. Maar dan wordt je dus wakker met een hele harde buik, en dat je enorm nodig naar de wc moet. Ook niet zo prettig :D

Ik mag morgen weer naar de gyn..

10. Miekemuis

Miekemuis Nieuw lid

4 mei 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames, ik wil mij ook graag aansluiten bij dit groepje. Ik ben nu 38,3 weken zwanger van een meisje. We hebben in 2013 al een dochtertje gekregen met een bevalling van 4,5 uur. Ben dus erg benieuwd hoe snel het nu zal gaan. We hopen dat als alles goed gaat ik thuis in bad kan bevallen.
    Gisteren bij de verloskundige geweest en toen heeft ze een inwendig onderzoek gedaan. Baarmoeder lag nog heel hoog en totaal geen ontsluiting. Ze wilde eigenlijk gaan strippen, dus dikke teleurstelling. Het hoofdje lag zelfs nog zo hoog dat ik moet gaan liggen als m'n vliezen zouden breken... Balen dus

Nu maar verder met wachten

11. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miekemuis waarom wilde ze je gaan strippen? Ik ben nu 39 + 2 maar bij mij hebben ze het daar met geen woord over gehad en nog geen 1 x inwendig onderzocht.

12. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Bij mij doen ze ook niet eerder wat dan 41 weken (protocol van het ziekenhuis) en dan mag ik kiezen wat ik wil, wachten, strippen of inleiden.
    Moet dinsdag weer op controle ben dan 40+6 hoop wel dat ze niet te precies kijken naar die ene dag.

13. Miekemuis

Miekemuis Nieuw lid

4 mei 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het strippen was op mijn verzoek. Ik heb last van pittige bekkeninstabiliteit. Dus ik kan weinig meer en hoe langer ze blijft zitten hoe langer het herstel zal duren. Ik
    Loop gewoon bij een verloskundigepraktijk en daar strippen ze al vanaf 38 wk. Het verbaasde mij ook maar ik heb nu wel de instelling, baat het niet dan schaat het niet. Ik ben het goed zat. Dinsdag de volgende afspraak en dan gaan ze weer kijken of het strippen dan wel lukt. Ik kan niet wachten!

14. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krissy:
    Bij mij wilde ze strippen met 39 weken maar is niet gedaan omdat het hoofdje nog niet ingedaald was.
    Wel al 2 cm ontsluiting.
    Of het door het voelen komt weet ik niet maar die nacht zijn mijn vliezen gebroken en is mijn bevalling begonnen.

15. krissy85

krissy85 Lid

20 aug 2012
    59
    0
    6
    alkmaar
    Moekkie, heb vandaag weer gebeld naar vk om te vragen of ik nog even tussendoor mag komen deze week ipv dinsdag pas. Mag nu vrijdag nog langs komen en gaan ze nogmaals proberen te strippen. Ben dan 40,5 dus hoop dat het dan wel lukt. Word zo gek van die oefen weeën, beginnen alsmeer pijn te doen. Bij mij heeft het woelen van gisteren dus nog niks gedaan!

16. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Hallo mama`s en mama`s in spe,

Vandaag 37 weken dus mag nu officieel mee kletsen. Lees al wel een tijdje mee. Kan niet wachten tot we ons mannetje kunnen ontmoeten. Ben ook blij de 37 nu gehaald te hebben en als het komt ik ook lekker thuis mag bevallen.

Mijn dochter is met 39.6 geboren dus zullen moeten afwachten en zien.

Afgelopen woensdag en zondag wel veel oefen weeën en indalings weeën gehad. En vandaag bij controle te horen gekregen dat hij netjes is ingedaald. Dus wij zijn er klaar voor

Succes dames die al met de laatste pufjes bezig zijn.

17. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hier een toch wel heftig dagje achter de rug.
    Vannacht voelde ik de baby helemaal niet, en ik had extreme jeuk (symtoom van cholestase). Gelukkig werd ie vanmorgen wel wakker.
    Vanmiddag had ik controle bij de gyn en alles zag er goed uit.

Maar wat is dit wel zenwuslopend zeg. Pff, ik zal blij zijn als de baby veilig en wel naast mij ligt.

18. Noah1

Noah1 Lid

27 aug 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik klets graag mee, kan hier ook ieder moment gebeuren! Wat kan wachten toch lang duren....

19. Ingtwiede

Ingtwiede Actief lid

18 jul 2013
    299
    52
    28
    Idd noah1, voel me lichamelijk echt top de laatste dagen maar dat wachten is echt killing.
    Wordt ook chagrijnig van alle berichtjes hoe ik me voel en of er al wat gaande is, maarja als ze niet berichten vind ik het ook niet leuk want dan denken ze niet aan me.

20. Noah1

Noah1 Lid

27 aug 2013
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja Ingtwiede precies, die berichtjes zijn goedbedoeld natuurlijk maar soms vind ik het ook wel irritant..
    Ik ben lichamelijk wel ver op eigenlijk haha, maar ja we gaan gewoon door... Zal wel moeten met een peuterpubertje! Hoe ver ben je nu?
    Succes de laatste loodjes, hopelijk hoef je niet te lang meer te wachten!

Deel Deze Pagina