"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje321

Nijntje321 Actief lid

1 aug 2016
    181
    64
    28
    Ik doe dat met handschoenen aan en het is alleen maar wat onkruid eruit halen maar dat was ook al geen optie meer. Na 2x bukken kreeg ik weer enorme harden buiken. :( Hoop dat die bevalling snel door gaat zetten, ben er klaar mee. Alles zit in de weg.

2. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Mamiek: wel balen dat je ouders dat niet hadden aangegeven. Is toch wel net zo handig. Je zult maar bellen en ze zeggen tot over 2,5 uur! Je zou spontaan in te stress schieten. Hoe is de VK gegaan?

Lellebel: veel kraamuren maar wel nodig, hopelijk krijg je ze wel. Wij nemen 49 uur af. Maar gaat nog wel wat af ivm poliklinische bevalling maar hou genoeg over. Bij mijn oudste nog 2 extra dagen gehad ivm uitgestelde Kraamzorg (eerste week verschillende opnames gehad met de kleine man ivm randprematuur probleempjes) hoe is bij jou de controle gegaan?

Mcella: verstandig om handschoenen te dragen maar vervelend dat het niet meer lukt. Kan me voorstellen dat je het zat bent. Alles zit op een gegeven moment in de weg en alleen het weer opstaan is een opdracht op zich.

Bioluun: ik ben bang dat ze inderdaad niet willen strippen. Al las ik op een website van een ander verloskundige praktijk dat strippen met 39 weken de kans sterk vergroot dat je niet langer dan 41 welen doorloopt. Ik wil het toch vragen, we gaan het zien ;)

Hele rare vraag misschien haha, maar ik voelde net over m'n buik. De hele buik is koud behalve m'n navel. Die was echt enorm warm, meer mensen last van? vond het wel grappig.

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Kaasschaaf ik heb dat ook! Navel inderdaad maar soms ook andere vlekjes op m'n buik. Volgens mij zijn dat de plekken die het meest opgerekt worden op dat moment. Dan trek je toch de haarvaten naar het oppervlak lijkt me.

En ja, logisch dat er veel mensen voor de 41 weken bevallen als je met 39 weken stript. Ben benieuwd naar de statistiek daarachter?
    Mijn zus beweerde ook dat zij echt ging bevallen omdat ze de vorige dat voetmassage gehad had. Ja, of omdat je 41,4 weken zwanger was!

Ach, wie weet.

Mcella oja dat kan natuurlijk ook nog: handschoenen. Dat heb ik vl maar even niet verteld ;)

Ik krijg ook 49 uur. Was de vorige keer al blij dat haar dagen erop zaten. Fijn dat er gepoetst wordt en dat er iemand extra meehelpt met de kinderen, maar op een gegeven moment wil ik het zelf weer doen. Nu had ik ook niet zo'n klik met de kraamverzorgster.

4. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Bioluun: klinkt wel logisch van dat oprekken. Was me nog niet eerder opgevallen :)

Overal op internet lees je toch dat het wetenschappelijk is aangetoond dat strippen pas effect heeft na 41 weken zwangerschap. Het idee erachter is dat het net dat laatste duwtje geeft om de bevalling door te zetten. Als het lichaam er niet klaar voor is zet er niks door lees je dan. Maar als je lichaam er dus met 39 weken klaar voor is moet het theoretisch gezien ook doorzetten toch? Bij de vorige hebben ze me ook gestript met 37 weken en toen zette het ook door (ivm hoge bloeddruk dus niet zomaar).
    Bij ons op de praktijk strippen ze pas na 41 weken dus ik ga er vanuit dat ze niks doen maar vind het vreemd dat dit per praktijk zo verschilt. Je zou toch als beroepsprofessional dezelfde protocollen moeten nalopen lijkt me dan.

5. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    #1585 mamiek, 2 aug 2016
    Laatst bewerkt: 2 aug 2016
    zo heb straks weer flink wat bij te lezen! leuk! doe ik zo ff,
    eerst ff kort verslagje en eten, want dat had ik nog niet gedaan,

en jawol, we hebben pizza en kebab besteld! :) YUMMM!M!!!!

bij de vk was alles goed! kom net weer thuis.
    geen bijzonderheden haha, het is echt letterlijk afwachten en uitzitten tot de kleine zich meld,

mijn vk is geen voorstander van inleiden etc, zoveel mogelijk de natuur zijn werk laten doen zegt ze. de kleine kan prima tm 42 weken blijven zitten hoor. aldus de vk, strippen nog niet aan de orde, maar goed ben officieel pas 15 aug uitgerekend dus nog 2 weken te gaan tot an 40 weken... we zullen zien

nou ik heb alle vertrouwen in haar en haar medewerkers (3 dames) dus, daar gaan we maar van uit :)

ik ben zelf ook een voorstander om de natuur zijn werking te laten doen, kijk als het niet meer vertrouwd is dan is het wat anders..
    tot nu toe is het dus uitzitten en ben er nog maals op gewezen dat ik niet zo veel moest doen! haha dus... vertel dat maar ff aan een dame die geen zittende kont heeft!

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik kom net thuis, was er iets eerder en mocht gelijk naar binnen.

ik dacht dat ik alle verloskundigen nou wel gezien had maar ik miste er eentje en die had ik net dus.
    en jawelll ik hoefde geen traantje te laten..geen uitleg te geven, ze vroeg hoe het ging en ik zei nou eerlijk gezegd nog even rot als vorige week, ik ben helemaal op. (ik zat me alweer voor te bereiden op een preekje lekker rustig aan doen) maar nope..in plaats daarvan zei ze zullen we anders kijken of ik kan strippen?

nouuuuu ik dacht dat ik het niet goed hoorde. maar natuurlijk!!! graag zelfs! ze begon al te lachen en zei ik merk echt aan je dat je er helemaal doorheen zit en er goed klaar mee bent.

we deden eerst bloeddruk en gewicht (alweer 2 kilo in 1 week erbij!) daarna naar het hartje geluisterd en gevoeld hoe hij lag en toen ging ze strippen. jeetje wat was ik blij zeg.

de kans van slagen is niet heel groot want mn baarmoedermond was maar voor 3/4 verstreken maar ze heeft haar best gedaan. mocht het niks doen dan mag ik vrijdag a.s weer terug komen en gaat ze nog een keer strippen.

ik voel me nu zo opgelucht, al weet ik natuurlijk niet of het wat uithaalt maar het feit dat ik niet weer te horen kreeg lekker rustig aan doen scheelt al enorm! en ook dat ik vrijdag weer terug mag voor nog een poging. ze belde eerst met haar collega voordat ze ging strippen want ze zei wel eerlijk van jo kijk ik wil je wel strippen maar stel dat mn collega met ik noem maar wat 5 bevallingen zit, dan ben ik bang dat je niet de zorg en aandacht krijgt die je nodig hebt. collega nam maar niet op en na drie keer bellen zei ze ach weet je wat ga maar liggen we gaan het gewoon doen. achteraf bleek dat de collega bezig was met een bevalling.

vrijdag heb ik deze vkundige weer en met haar heb ik wel een klik (niet omdat zij wel wilde strippen)

nu maar afwachten!

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Kaasschaaf dat klinkt wek logisch ja. Als je lichaam op de rand van het zwembad staat dan is een duwtje altijd genoeg. Sta je nog drie meter van de kant, dan kan het alleen maar meer pijn doen :)

Mamiek ik ben er ook van overtuigd dat een natuurlijk begonnen bevalling het 'fijnste' is. Dat geholpen bevallingen vervelender zijn. Maar ja, denk daar maar eens aan als je het wachten zat bent. Of zoveel pijn hebt als jij.

Lellebel wat fijn dat je zo'n fijne vk treft! Met mensenkennis zo te lezen! Ik hoop dat het wat doet. Jouw lichaam had toch al wat werk verricht dan? Niet voor niks die voorweeen.

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bioluun: ik hoop het ook echt! zat net ook te denken van ok als het vandaag niks doet mag ik vrijdag terug. vrijdag..5 aug...mn uitgerekende datum nou klinkt prima als hij dan geboren wordt. en toen schoot het me te binnen..neeeeee niet vrijdag geboren worden..dan wordt mijn oom begraven! niet dat ik erbij kan zijn want hij woont niet hier maar jeetje zou ik dan mn vader moeten bellen... papa!! gefeliciteerd je bent weer opa geworden, terwijl hij net zijn broertje begraven heeft. wat dubbel zeg!

9. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Mamiek: fijn dat de controles goed waren! Nu in wachtstand tot de natuur gaat doorzetten. En lekker gegeten las ik, haha

Lellebel: wat fijn dat je zo'n klik hebt met de Vk. Is toch wel belangrijk, ben benieuwd of het strippen doorzet voor je. En hopelijk vermijd je vrijdag. Nogal dubbel inderdaad...

10. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Harlene gefeliciteerd!

Kaasschaaf ook ik heb een warme navel terwijl de rest van mn buik koud is.

Lellebel fijn dat je een goede vk had! Hopelijk geeft het wel je het laatste zetje en heb je nog voor vrijdag de kleine in je armen.

Mamiek rustig aan doen dus. Is ook niet echt voor mij weg gelegd. Ik ben ook altijd bezig. 😉

Zo pfff was mn een dagje wel. Was echt niet vooruit te branden na de lunch. Heb vanmiddag een uurtje op bed gelegen. Buik heeft ook gerommeld het lijkt soms alsof die kleine dat beneden met een handje aan het rommelen is. Best pijnlijk. Ook net wat steken gehad in mn doos. Gaat weer lkkr...

11. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaa ik voel wat krampjes. (Hoe blij kan je zijn hahaha) niet echt pijnlijk..eerder een beetje vervelend met gemene steken. Vooralsnog durf ik nergens op te hopen. Het zijn nog echt krampjes, geen weeën

12. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Woepwoep lellebel! Succes vannacht! Stel je die kleine morgenvroeg aan ons voor ;)

13. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Goed bezig Lellebel! Wellicht succes vannacht :) ;)

14. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Ohhhhh spannend !
    Ik kan weer niet in slaap komen na een vreselijk trap rit waar bij mijn man mij halverwege moest overnemen ben ik nu nog een het bij komen van de pijn! Pfuu

Ik ben benieuwd hoe het met lellebel Gaat,
    Vk ging goed las ik, fijn zeg!

15. Kiera

Kiera Fanatiek lid

19 dec 2011
    1.125
    0
    36
    NULL
    Zuid Holland
    Hopelijk zet het door Lellebel!! Zo ja zet hem op!

16. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Maar Indd wat een verschil in verloskundigen
    Ik las hier ook nog dat iemand plaatste dat ze eigenlijk op 1 lijn moesten zitten...
    Ik wil niemand bang maken,
    Maar wisten jullie wel dat het geboortesterfte in Nederland het grootst is? Van Europa .
    Juist door al die verschillende werkvormen, verschillende visies etc?
    Te veel eigen keuze, waardoor er te weinig onderling contact is tussen een vk een gyn en kraamvrouw.. Welke misschien totaal niet op elkaar in gewerkt zijn, te veel meningen etc

In Duitsland verklaren ze mij voir gek dat ik thuis wil bevallen wat dat hoort niet, moet toch naar een kliniek ?
    Met een vast team? Daar waar iedereen al jaren samen werkt en iedereen elkaars werkwijze weet ? Dat is toch normaal

Als we meer tijd hadden gehad had ik me daar ook meer in willen verdiepen.. Maar ja we moesten zo nodig hoog zwanger verhuizen 😂😳 laat nu alles voor wat het is ...

Maar als ik dit allemaal zo lees dan denk ik indd , jeetje er zit indd erg veel verschil in denk en werkwijze van een vk .

17. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Pfffff....onrustig begin van de nacht hier. Pijnlijke harde buiken, diarree, flinke zuurbranden en voel me erg onrustig. Weet niet goed wat dit nu weer is. Ben ook echt klaarwakker terwijl ik best moe was. Word een lange nacht denk ik...

18. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Spannend dames!!!

Wij hebben weer een nacht met een zoontje die boos en in paniek is. Al maanden heeft hij dat. Nu enkele weken niet gehad en sinds gisteren is het weer kassa. Vermoeiend. En begint meestal rond dit tijdstip.

19. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een hele snelle bevalling is vannacht om 04.03 mijn prachtig zoontje M.ason A.very geboren. Het is een flinke jongen van 3790 gram en 52 cm. We maken het beiden goed en zijn net thuis.

Verhaal en fotootje volgt nog

20. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Wauw!!! Van harte gefeliciteerd. Het toeval wil dat m'n zoontje ook zo heet! De eerste naam dan :). Geniet er van!

Deel Deze Pagina