"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Haha, een voetreflexoloog dat door de verzekering wordt vergoed? Okej dan! Tja, baat het niet, dan schaad het niet in dit geval.

Biolunn, idd, grappig je hier te treffen:) Je hebt het al 2 keer overleefd (klinkt crue), dus nu ook. Maar ik snap je wel, herken het gevoel. Had het plots op vakantie, paar weken geleden... Maar wat als... Zo stom! Ik heb 2 snelle bevallingen achter de rug. Eerste wel met totaal reptuur.

Kaasschaaf, ik hoop dat het effect heeft, dat strippen. Wel fijn eigenlijk dat je volgende week woensdag/donderdag ingeleid gaat worden. Zoveel over de 40 weken ben je dan niet. Is er een reden waarom ze dat doen?

Vanavond rondleiding door het ziekenhuis waar ik ga bevallen, ben benieuwd. Op dit moment weer erg last van voorweeen, ik ben er nou al klaar mee! Wetende dat het nog weken kan duren...
    Vandaag manlief in Duitsland geweest. Hij is tot eind september vrij gesteld van werk, maar is dus al wel op zoek naar ander werk. Ik ben blij dat hij nu gewoon thuis is en ik vrijwel zeker ben dat hij in de buurt is. Hoef ik daar niet over te stressen.

2. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Ja bijzonder he koningsgezin! Het valt onder alternatieve geneeswijzen en word vergoed, dan is de keus nog makkelijker gemaakt.

De verloskundige vertelde me dat er net een groot onderzoek was afgesloten waar uit was gekomen dat het geen enkel verschil maakt om in te leiden met 41 weken of 42 weken. Ik mag dus zelf kiezen, of met 41 weken inleiden of wachten tot 42 weken. Nu heb ik in de omgeving 2 personen meegemaakt die beiden hun kindje zijn verloren na 41 weken (verminderde functie placenta)en heb ik best een enorme angst daarvoor gecreëerd. Daarbij komt dat ik eigenlijk nog maar 2 uurtjes per nacht goed slaap, en dus best flink vermoeid. Ik ga dan liever voor inleiden met 41 weken. Maar uiteraard hoop ik dat de kleine zich gewoon daarvoor zelf gaat melden.

Succes vanavond met de rondleiding!

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd of het wat doet!

Hier weer een rustig dagje... wel wat meer harde buiken maar verder niks. Op naar de nacht! Krijg wel de kriebels omdat het nu echt snel gaat gebeuren!

4. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Blijft toch een rare dag he, kaasschaaf en leen! (Nog meer vandaag uitgeteld?)

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd dat jullie de 40 weken hebben mogen volmaken! Reden voor een taartje toch? Ik vond de uitgerekende datum vorige keer ook echt een ding en was die dag ook echt beetje saggo. Heb toen een keer gehoord dat je het dus ook anders kan zien. 40 weken voldragen! Dat is ook heel bijzonder!

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Kijk dat vind ik een goed idee vogeltje! Zo eens langs de bakker :D

Vanmorgen had ik een rare, halve harde buik met ongelooflijk veel druk naar beneden. Net of hij echt weer z'n best deed om m'n vliezen te breken. Heel vervelend, apart gevoel.
    Iemand enig idee of spontaan vliezen breken minder kans heeft nu twee keer eerder door de vk mn vliezen gebroken zijn? Misschien maak ik te sterke vliezen?

7. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Zo alles even terug gelezen,

Ten eerste welkom aan alle nieuwe mee praters! Gezellig!

Ik lees dat er veel gaande is maar bij niemand nog wat doorzet
    Blijft allemaal spannend

Ik heb de laatste twee dagen best wel intensive dagen gehad mbt zwangerschap
    Niet lekker voelen, veel krampen, harde buiken en niet meer kunnen lopen
    Mijn schaamstreek doet ook mega veel pijn en heb ook het gevoel dat de kleine van onderen alles kapot drukt

Gisteren avond nog bij de vk geweest
    Alles was verder Goed
    Lage bloeddruk , ligging etc
    Ze gaf ook aan dat alles waarschijnlijk erg week js
    Daarom ook de hevige bekkeninstabiliteit / met de daarbij horende klachten .
    Het is gewoon uitzitten ... Of liggen en staan en zitten en klein stapjes maken en liggen en staan ... Haha

Aan de ene kant denk ik nu "komt u maar kleine"
    Aan de andere kant denk ik "ik wil zelf beter uitgerust zijn ..."

Het is ook nooit goed he? Hahaa
    Ik heb eerder gezegd 18.8 mijn man blijft zeggen 16.8.16 (zijn verjaardag) ben benieuwd !

Ik zag ook alweer een paar 40- ers er bij zitten,
    Gefeliciteerd ! Langer dan 2 wkn zal het niet meer duren :)

8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Kan me heel goed voorstellen Bioluun, kaasschaaf en leven dat het een rare dag is.. Denk dat ik me morgen ook zo vreemd zal voelen. Zo lang leef je uit naar die datum en dan gebeurt er niks!
    Moet morgen naar de gyn, hoop dat ze even zou willen voelen of er al iets verweekt is en of ik al ontsluiting heb. Voor m'n gevoel zit alles nog potdicht haha!

Geen andere dames waarbij het inmiddels heeft doorgezet?

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier zit ze ook nog steeds lekker warm in mijn buik 😁 Vanmiddag weer controle. Sinds vanmorgen wel een heel zwaar gevoel van onderen, baby zal nu vast goed ingedaald zijn.

Ik zie net dat ik mezelf op 12 augustus 2013 ingeschreven heb op deze site, leuke datum om 3 jaar later op te bevallen 😁

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het zijn op het moment allemaal zittenblijvertjes. Ze wachten het zonnetje weer af!
    Mamiek: naar hoor dat het zo zwaar is voor je. Vooral omdat je nu je rust niet kan pakken.
    bioluun: geen idee hoe dat zit met vliezen. Ze zijn bij mij met 8 cm doorgeprikt vorige keer. Volgens mij kan het ook in zn voordeel werken als je vliezen nog niet gebroken zijn. Er ontstaat dan meer druk om de baby eruit te persen.

Dat zware gevoel herken ik. Net of de baby al eruit gaat vallen. Ga nu ook echt waggelen :)

morgennacht trouwens ook leuk om te bevallen want dan is er een meteorietregen!

11. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

7 apr 2015
    905
    202
    43

Lees met jullie mee... Haha, ik moet nog ff wachter maar gewoon heel benieuwd. Maar op je vraag of ze spontaan kunnen breken nadat ze de keer ervoor door de VK zijn gebroken: Jaaa!!
    Bij m'n tweede ben ik op 39+4 gestript, ik verloor de twee dagen erna de slijmprop en 39+6 braken m'n vliezen spontaan. Met 40+0 bevallen.
    Veel succes !!! 👍🏻☺️

12. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hier veel voorwerk gaande maar zonder resultaat. Veel pijn en druk beneden. Vooral met staan en lopen. Harde buiken doen ook goed pijn helaas. Maar bij de controle was ik geen steek verder gekomen. Ks staat ingepland. Misschien bedenkt de kleine zich nog de komende dagen...

13. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Leen ik sluit me bij je aan. Ook hier veel vervelend voorwerk maar net bij de controle bleek er nog niks gebeurd te zijn... Baal echt flink. Had echt al minstens een verweekte bmm te hebben (dacht eigenlijk zelfs al aan een cm...) bah! Ze kon dan ook niet strippen.
    De vk gaf aan niet verbaasd te zijn aangezien ik beide keren lang gedragen heb. Ze wilde me dan ook niet eerder dan dinsdag weer zien. Dan zaten ze vol, dus nu mag ik woensdag pas weer komen. En voor donderdag (41+1) maken ze een afspraak bij de gyn.

Baal nu wel...

Nog even gevraagd hoe het met de vliezen zit: kans is natuurlijk altijd al klein dat je vliezen eerst breken. Is ook eigenlijk niet de bedoeling, zoals vogeltje ook al zei. Maar als je twee keer niet spontaan gebroken vliezen heb is de kans echt minimaal dat het nu wel gebeurt. Dan laat die molton ook maar zitten dan. :)

14. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113

Haha ik las ook al weken mee voordat ik mee ging praten :D

15. Love1990

Balen Bioluun, had voor je gehoopt dat het voorwerk minimaal iets gedaan had 😔

Hier de controle net gehad, aankomende dinsdag een strippoging gepland. Vk deed het liever niet voor de 39 weken. Bloeddruk was iets aan de hoge kant, maar nog niet te hoog.

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Vandaag 39 weken, dus ik denk dat ik ook mee mag doen ☺

Vk gaf maandag aan ook pas vanaf minimaal 39 weken strippen te proberen en bij voorkeur pas vanaf 40weken. Daarvoor heeft meestal geen zin volgens haar. Ik heb pas volgende week woensdag weer controle. Dan ben ik uitgerekend, maar verwacht ook voor die tijd geen actie. Jongens waren 40+3 en 40+5 dus waarschijnlijk zal het deze keer vergelijkbaar worden. Mijn beste vriendin hoopt op de 21ste, dat is precies een maand na haar zoontje. Makkelijk onthouden ☺

Verder heb ik juist vandaag maar wel een matje in bed gelegd. Ik heb juist 2 keer spontaan gebroken vliezen gehad, dus acht die kans weer aanwezig. Maar omdat de kleine nog niet is ingedaald denk ik wel dat de kans iets kleiner is, er staat dan toch minder druk op denk ik.

17. Love1990

Hier strippen ze ook pas na 40 weken, het liefst 41 weken. Maar omdat ik al weken slecht slaap en elke dag uren last van voorweeen heb willen ze me volgende week proberen te strippen. Ben dan 39w4d.

Bij mijn dochter zijn ook eerst de vliezen gebroken met 39w2d en een dag later bevallen, ik hen zo'n gevoel dat de vliezen deze keer weer gaan breken voor dat de weeën echt beginnen.

18. Bumpie

Bumpie Bekend lid

28 dec 2015
    864
    523
    93
    Nou mag eindelijk mee praten! Hier nog niet van toepassing maar men stript hier na 39 weken.

19. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Welkom nieuwkomers! Leuk weer nieuwe zwangeren om te volgen.:)

Bioluun: een hele rare dag ja, uitgerekende datum. Voelt echt heel raar. Wat balen dat je bij de Vk controle te horen hebt gekregen dat er niks is gebeurd, valt dan echt zo tegen! Vooral als je juist zoveel klachten heb. Extra tegenvaller.

Mamiek: vervelend dat je je niet fit voelt, hopelijk voel je je snel beter.

Love: goed dat je bloeddruk niet te hoog was. Zijn echt dingen die dan zo nutteloos zijn de laatste weken. Een hoge bloeddruk is dan het laatste wat je wilt.

Nou, ik heb een voetenreflex gehad, haha. Laten we zeggen...heeeeeeel bijzonder :D
    Ze heeft m'n voeten en onderbenen gemasseerd en drukpunten opgezocht. Ook op de handen en in de nek. Als het er voor maandag nog niet is mag ik zelfs gratis terugkomen voor een behandeling (omdat het dan niet heeft gewerkt). Dus ben toch wel heel benieuwd. Ik voel nog niks bijzonders dan anders. Maar joh, wie weet. ;)
    Wel de hele dag al verlies van dikke proppen slijm. Hopelijk is het down under toch wat bezig.

20. Love1990

Gelukkig niet. vorige week moest ik ook al naar het zkh na de controle, toen voor de hartslag van ons meisje. Zat er niet om te springen om weer naar het zkh te moeten. Onderdruk was 86, dus nog net onder de grens van 90. Moet wel goed in de gaten houden of ik geen klachten krijg.

Oeh, zo'n voetreflex massage klinkt fijn. Hopelijk helpt het de bevalling op gang.

Welkom bumpie!

Deel Deze Pagina