"Het kan nu iedere dag/nacht gebeuren", wie ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door schoentje24, 28 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Gefeliciteerd leen.
    Rosa, dat is wel op tijd ja. Succes hopelijk duurt t dan ook weer niet te lang of kan t ook nog stoppen? Dat je naar huis gaat in afwachting van het echte werk.

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Gefeliciteerd leen, nu lekker genieten!

Welkom rosa, spannend allemaal. Hoe gaat het nu?

Hier alles nog rustig, gisteravond een uur lang pijnlijke weeën gehad om de 5 minuten maar ze hielden maar 30/35 seconden aan 😔 Daarna was het weer rustig, voel me ook kiplekker nu 😅 Baby zal nog wel even blijven zitten

3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Gefeliciteerd Leen! Nu lekker genieten van je dochter. :)

Hier heeft het niet doorgezet. Geen idee wat ze nu gaan doen? Ik hoor het straks wel. Heb 3 uurtjes kunnen slapen en nu heb ik geen pijn/weeën meer. Zó irritant! Thuis heb ik totaal geen rust want mijn andere kinderen zijn druktemakers 😅

Ik hoop dat ze zo met ontbijt komen. Heb ontzettende trek. Mijn avondeten was gisteren het laatste wat ik op heb.

4. Anne201

Anne201 Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.539
    774
    113
    Vrouw
    Proficiat leen!

Ah rosa, hoop voor je dat t snel alsnog doorzet, al is het nog wel een beetje vroeg. Probeer uit te rusten, ondanks je 'druktemakers' :)

Hier prima geslapen en nergens last van. Toch gek dat het zomaar zonder enige aanleiding kan beginnen he?
    Heb steeds in m'n hoofd dat ik t wel zou voelen aankomen, maar dat hoeft helemaal niet toch?

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Gefeliciteerd Leen!!!! Lekker bijkomen en knuffelen!

Rosa, balen van zo'n nacht! Heb je inmiddels lekker ontbeten?
    Ben benieuwd of het doorzet vandaag.

Vogeltje, kun je overdag wel wat rust pakken? Akelig hoor, zo'n nacht.

Love, ik duim voor je dat het door zet vandaag!

Dames, mijn man is nogal het type: moet je nu al alles klaar hebben??? En dat begint me flink te irriteren. Hoe zijn jullie mannen? Ik heb iedere keer strijd bijv. als ik het bed op klossen wil of kraammatras aan mijn kant opmaak... Ik ben toch niet zo vroeg? Het is mijn derde kind btw.

Fijne dag iedereen!

6. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Gefeliciteerd leen! Wat fijn dat het een prettige ervaring was zo. En nu lekker genieten!

Rosa (hondsroos toch?) wat spannend dat je al zo ver bent. En vervelend dat het dan niet 'gewoon' even door zet. Hoe ging het bij je andere druktemakers? :)

O love dat lijkt me echt vervelend. Je moet dan toch denken dat het begonnen is? En dat dan s nachts. Laat een mens toch lekker slapen zeg!

7. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Ellenore ik ben zelf ook een late. Ga dan ook normaal ver overtijd. Hoe zat het bij jou de andere keren? Mijn vrien was zelf degene die bij 38 weken en vervelend voorwerk (bij mij dan he ;)) vroeg of we het bed niet eens op klossen moesten zetten. We hebben gisteren pas de box in de kamer gezet. En m'n vluchttas staat ook pas sinds woensdag in de auto.

Maar ik vind je niet te vroeg hoor. Lijkt me een gezond moment om alles klaar te willen hebben.

8. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Jaaaaaa leen! Eindelijk Bevallen! Van harte met jullie dochter! Nu lekker bijkomen, wat fijn dat alles goed gegaan is...
    Nogmaals van harte!

9. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Bioluun, jij de volgende? 😂
    Ik zit maandag ook op de uitgerekende Datum,

Maar op 1 of andere manier is het hier ineens erg rustig....

Voor alle nieuwkomers vanaf 36 wkn tot 38
    Ik had in die periode flinke voorweeen,
    Dacht iedere x, nou het komt zo...
    Heel veel pijn in mijn lies, en door mijn bekkeninstabiliteit leek alles wel heviger te worden.
    Om mij heen bevielen ze met bosjes , allemaal te vroeg...
    Dus ik dacht, oh die van mij zal ook wel elk moment kunnen komen..
    De kleine zat al vroeg vast in de bekken en volledig ingedaald, mijn buik hangt zowat op mijn knieën 😂😂😂
    Inmiddels 40 wkn hier en alles rustig hihi, de voorweeen lijken minder te worden. En ergens lijk ik meer rust te kunnen vinden,
    Ook niet zo gek, want kan door bekkenpijn ook niet meer lopen...

Het zegt dus allemaal bar weinig, als je de natuur zijn werk laat doen kan je nergens van op aan... 😃😅

Voor hetzelfde geld komt de kleine hier pas over 1,5 week, of bijn42wkn.

Had zelf de tas en maxi cosi vanaf 38 wkn klaar gezet, maar meer omdat iedereen om mij heen beviel en ik toen dacht, mmmm misschien komt deze man er ook wel aan.. 😂

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ellenore: ja mn dochtertje gaat vanmiddag met opa en oma op stap dus kan ik even slapen. Mijn vriend had ook niet zo'n haast. Ikzelf ook niet heel erg maar kreeg op een gegeven moment wel de zenuwen en heb hem achter zn broek aangezeten om alles af te maken.

Bioluun: wordt nu wel tijd hoor!! Ik heb net toch maar taartje gehaald bij gebrek aan een baby :)

Mamiek: misschien wel stilte voor de storm..

11. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ik zat later te denken: door de ziekte van mijn vriend ben ik helemaal niet met de zwangerschap bezig geweest. Ik ben nu gewoon wat tijd aan het inhalen :)

Lekker uitrusten en taart eten vogeltje!!

Mamiek, wat akelig van die bekkenpijn! Hopelijk komt de kleine zeer binnenkort en ben je er daarna vanaf.

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ellenore: Ja dat zal het zijn en daarbij de nesteldrang natuurlijk! Lekker aan toegeven en ervan genieten!

Ben zojuist een klein deel van de slijmprop verloren.... weet dat het niet zoveel zegt maar toch... Bij mn dochter nooit gezien.

13. Kaasschaaf

Kaasschaaf Actief lid

14 jun 2014
    328
    155
    43
    Gefeliciteerd Leen! Fijn dat alles zo fijn is gegaan!

Ben benieuwd wie de volgende is, ik hou jullie in de gaten ;)

Hier gaat alles goed. Kleine man wil helaas nog niet zo aan de borst drinken. Krijgt nu afgekolfd via de breastflow fles. Hopelijk heeft hij de techniek snel door. Heb in ieder geval genoeg productie dus dat scheelt. :)

14. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Mamiek, ik geloof er niks van dat ik de volgende ben :) Ben ik inmiddels de langstlopende dan? Ik ga eigenlijk van 41+5 uit ondertussen. Dat is een maandag en in het weekend leiden ze natuurlijk niet graag in.

Kaasschaaf fijn dat je productie zo goed is. Dan krijgt de kleine in ieder geval jouw voeding binnen.

Vogeltje, dat taartje ben ik vergeten woensdag. Doe ik bij 41 weken wel dan ;) Hopelijk zegt die slijmprop wel iets!

Ellenore lekker alles klaarmaken. Geniet er nog even lekker van zonder die zorgen.

Hier nog steeds niks. Beeb ligt opeens weer hoger :( tegen m'n ribben en longen aan. Betekent dat dat hij weer uit m'n bekken gegaan is (lag nog niet vast) of ligt hij gewoon wat uitgebreider. De vk zegt dat ik hem nog zeeën van ruimte geef momenteel doordat het de derde is met veel vruchtwater. Ach we zien wel. Zit weer helemaal in 'ik reken nergens op'-modus.

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah bioluun, de dagen gaan nu lang duren! Gelukkig is het nog maximaal een ruime week. Dat ga je redden!

Kaasschaaf: fijn te horen dat het goed gaat!

Ben nog een groot stuk slijmprop verloren en heb voor het eerst wat voorwerk overdag. Heel veel harde buiken en af en toe een krampje maar ja.... daar blijft het dan ook bij.

16. Semmie87

Semmie87 Actief lid

2 mrt 2016
    305
    168
    43
    @ Leen, van harte gefeliciteerd, fijn dat het zo goed verlopen is. Geniet ervan!!

@ Vogeltje, toch spannend 2 keer een stuk slijmprop verloren en voorweeën, wie weet is dit toch het begin! Bij mijn zus begon de bevalling na het verliezen van de slijmprop dus het kan zeker ;)

@ Mamiek, bekkenpijn is echt klote, ik heb er zelf helaas ook veel last van maar kan gelukkig nog wel (kleine)stukjes lopen. Hopelijk meld de kleine zich snel want dit is ook niks!

@ Kaasschaaf, leuk om van je te horen, fijn dat de productie goed op gang is dat is al stap 1 nu de kleine nog maar dat gaat vast goed komen! Hoe voel jij je? Gaat het herstel goed?

@ Bioluun, bij een tweede of derde maakt het nog niet zoveel uit of de kleine ingedaald is toch? Ik dacht ergens een keer gelezen te hebben dat die vaak tijdens de bevalling nog indalen.
    Hopelijk zit je er naast en haal je die 41+5 niet eens!!

Vandaag hebben mijn man en ik best veel gedaan en ik merk dat als ik bezig ben ik wat meer last krijg van voorweeën, wij gaan zo nog even een blokje om wie weet wekt het nog wat op hahaha. Verder gaat het eigenlijk wel goed, met vlagen ben ik enorm ongeduldig maar goed langer dan 4 weken gaat het sowieso niet meer duren(wow wat klinkt dat nog lang).

17. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    #1897 Rosa Canina, 13 aug 2016
    Laatst bewerkt: 13 aug 2016
    @Vogeltje: Nou de bevalling heeft niet doorgezet hier. Op zich wel gunstiger voor de baby, maar deze moeder is er wel een beetje klaar mee.
    Wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik heb nu 1 nacht heel slecht geslapen en ben daarvan al kapot + het feit dat ik al twee mannetjes rond heb lopen die veel aandacht vragen. 😅

@Me26: Het is gestopt. Ik ben nu thuis in afwachting van het echte werk. Kan zomaar nog een paar weken duren. Wèl al 4 cm ontsluiting dus die heb ik alvast in the pocket. :)

@Love1990: Ik ben weer thuis. Kan me voorstellen dat je dacht dat het was begonnen. Ze mag nu ook wel komen denk ik? Spannend in elk geval!

@Anne: Het kan ineens beginnen ja. Mijn eerste bevalling begon met gebroken vliezen en menstruatiepijn die steeds heviger werd en overging in weeën. Het begon om 2.00 's nachts zonder enige aankondiging. O nee niet helemaal. Overdag was ik de slijmprop verloren in het toilet, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het snel begint.
    Ik probeer te rusten, maar thuis zie ik toch allemaal dingen die gedaan moeten worden en ook de kinderen vragen de nodige aandacht, maar komende drie dagen zijn de kinderen weg dus dan kan ik er écht aan toegeven.

@Ellenore: Nee hoor. Je bent helemaal niet vroeg. Baby kan zich elk moment aankondigen. Ik ben nog niet helemaal klaar, maar gisteravond dachten we nog dat de bevalling was begonnen en vond ik dat best rot. Ook eigen schuld hoor. Bij de eerste was ik klaar met 20 weken terwijl ik nu bij de derde nog de puntjes op de I moet zetten. 😂

@Bioluun: Bijna goed. Rosa Canina is Latijn voor hondsdraf. :) Het heeft hier niet doorgezet. Kan zomaar nog even duren. Aan de ene kant balen, maar voor het kindje is het beter nog even lekker te blijven zitten. Bij mijn andere kinderen heb ik nooit dit 'voorwerk' gehad. Toen ik dacht dat het was begonnen was dat ook écht zo.
    Zie dat jij ook zwanger bent van de derde. Dan ben je toch wel wat 'lakser' met de voorbereidingen hè? Of je maakt je er niet meer zo druk om. Tenminste dat is bij mij het geval.

@Mamiek: Ah jij hebt dus al hetzelfde 'werk' gehad als ik. Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschappen. Bij de tweede begon het exact zo en binnen vier uur was hij geboren. Ik ben wel heel erg druk geweest de afgelopen drie weken en gesjouwd met de kinderen dus in het ziekenhuis werd gezegd dat het daar zeker van kan komen. Rust werd geadviseerd. Pijn in mijn liezen had ik ook heftig. Moest het gewoon wegpuffen. Alleen het duurde kort en de intensiteit werd niet heviger zoals bij een echte wee. Nu vooral menstruatiepijn en pijn bij opstaan, bukken en traplopen.

18. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik zou trouwens wel blij zijn als ik doordeweeks 'tijdens kantooruren' ga bevallen omdat mijn huisarts er dan is. Hij doet 'heel ouderwets' nog de bevallingen zelf. Het is een ontzettend fijne vent en heeft me de afgelopen twee keren ook heel goed begeleid. Duimen maar. :)

19. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Ah spannend vogeltje!! Hopelijk zet het door!

20. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Haha rosa had ik moeten weten, maar ja: dierbioloog :)
    Mijn vk zegt dat de derde zwangerschap befaamd is om onbekend gerommel. Heb ik ook bij tijd en wijlen, al is het nooit zo erg als bij jou zo te lezen.
    Ik ben zeker lakser nu ja! M'n vriend en ik hadden net allebei een lege telefoon. Dat was me de eerste keer nooit overkomen! Haha.

Hebben jullie nou ook dat je eigenlijk moeilijker verder vooruit kunt kijken dan tot (en met) de bevalling? Dat heb ik nou voor de derde keer. Ben ik zó aan het wachten op die bevalling dat ik me nauwelijks iets voor kan stellen van de tijd daarna. En dat terwijl ik het al twee keer meegemaakt heb! Heel raar eigenlijk.

Deel Deze Pagina