Beste mama's Ik zit momenteel een beetje met de handen in me haren. Sinds een paar dagen is onze dochter (6maanden) onwijs verkouden ze heeft een nare hoest waarbij je hoort dat er ontzettend veel slijm vastzit! Gisteravond kwam daar ook ineens koorts bij met een piepende ademhaling waarna wij direct naar de huisartsenpost zijn gereden! Volgens de dokter klonken haar longen schoon en was het echt een zware verkoudheid. Vandaag is ze nog steeds ontzettend aan het hoesten en piept ze nog vreselijk met ademen buiten het smeren met luuf stomen onder de douche en neusspray kunnen we niet veel meer doen! Maar ik ben ontzettend bang dat er toch een ontsteking zit of dat ze wel benauwd is wat ze volgens de dokter niet is en het piepen door het slijm komt! Is er iemand die hier bekend mee is of nog tips heeft wat het hoesten zou kunnen verminderen?? Groetjes Cindy
M'n dochter van 15 maanden had ongeveer dezelfde symptomen, veel hoesten met slijm, blijft er ook regelmatig in hangen tot overgeven toe, loopneus en piepende ademhaling. Huisarts dacht aan luchtweginfectie, viel niet veel aan de doen, wel een puffertje meegekregen tegen benauwdheid en het nog een paar dagen aankijken. Vreselijk zielig voor die kleintjes!! Veel beterschap voor je kleine. Ik zou t even nog een dag aankijken en anders toch weer naar je eigen huisarts (second opinion). Vooral omdat je kleine nog maar 6 maanden is, zou ik er bovenop zitten.
Ooh wat naar he! Ons zoontje is 14 maanden en heeft vorig jaar in het ZH gelegen met rs-virus. Sindsdien is hij heel vatbaar voor verkoudheid en blijft het ook hangen waardoor het weer eindigt met puffen en antibioticakuur. Enige wat ik je kan aanraden is luister naar je gevoel, als je het niet vertrouwd gewoon voor zekerheid hap bellen of morgen weer naar de HA. Ons zoontje is deze week ook weer verkouden geworden en we dachten zal wel over gaan, vrijdag is mijn man toch voor alle zekerheid naar de HA geweest en moeten we weer puffen en antibiotica geven. Ik geef gewoon zetpil, overdag ligt het eraan of ik het nodig vind maar voor het slapen doe ik voor alle zekerheid. Verder kun je luuf op de borst en onder de voetjes smeren. Neusspray kun je ook nog gebruiken. Meer kun je niet doen. Beterschap! Hopelijk knapt ze snel op.
Zielig he. Kippenbouillon (zelf maken want anders te zout) werkt hier goed; verzachtend en slijmoplossend.
Behalve slijmoplossend en verzachtend zit er in kippenbouillon een stofje wat verkoudheid echt sneller doet overgaan! Heb daar toevallig vandaag nog een stuk over gelezen in een tijdschrift.
Zl had afgelopen week hetzelfde. Zo zielig en eng ook met dat slijm vond ik. Ik ben ook naar de ha geweest en ik heb een puffertje gekregen. Nu gaat het alweer een stuk beter. Hij zei ook dat het binnen 7 tot 10 dagen wel over moest zijn.
Bedankt voor de reacties ik ga de bouillon zeker proberen! Het is zo ontzettend sneu voor die kleine hummeltjes en daarbij de angst niet te vergeten ze ligt nu heerlijk te slapen na een stoombad zetpil luuf en neusspray arm ding! Mocht er morgen geen verbetering zijn ga ik zeker weer even langs de dokter!
Zou met luuf klein beetje oppassen, de kleintjes kunnen nogal heftig lees benauwd reageren op de geur.... Ik zou dan gaan voor een gesneden ui op de kamer.
Ons is idd ook geadviseerd om geen luuf te gebruiken icm benauwdheid/zwaar ademen. Verder goed in de gaten houden en als ze slecht slaapt misschien een zetpil. Slapen = sneller opknappen.