Wij hebben ook één keer geprobeerd de kat naar mijn ouders te brengen, maar zij hebben ook een kat en dat ging dus helemaal niet goed. Maar als we hem langer dan één nacht alleen thuis laten, dan gaat hij dingen slopen... En in het kattenhotel is hij alles behalve vriendelijk tegen de andere katten en de verzorgers. Naar de dierenarts gaan is bijvoorbeeld ook een ramp, dan wordt hij hartstikke agressief... Denk dat hij wat dat betreft gewoon een beetje moeilijk is, terwijl hij dus thuis echt een knuffelkat is en geen vlieg kwaad doet
Tante van mijn man komt de katjes dan om de dag vers water en brokjes geven (we zetten drie bakjes water her en der voor het geval er 1 wordt omgestoten oid) dan krijgen ze ook een knuffel en aandacht. Ze stofzuigt dan ook meteen en doet de kattenbakken echt heel lief. Wat een schatjes allemaal op de foto! Borstelen jullie de katten ook? Vooral katten met een smoke vacht of dunne kleur zoals blauw kan de vacht zo gaan vilten. De witte noor hier doet en kan alles zelf. De bonte heeft in rui periodes wel echt een borstel nodig voor de flanken en buik maar dar vind ze juist lekker. Waar kunnen jullie de katten echt mee verwennen? Hier vinden ze de antihaarbalpasta van gimpet echt heerlijk. De witte had door dat ze dat kreeg als ze ging hoesten. Haar oplossing bij lekkere trek?? Nou gewoon je nek helemaal op de rand van je mandje duwen net zolang tot je bijna stikt en begint te hoesten! Wat een gezicht was dat zeg! Whaha dat toch maar snel afgeleerd!
We proberen onze kat elke week te kammen. Omdat hij lang haar heeft krijgt hij snel klitten. Helaas vindt meneer het niet echt leuk en lukt het vaak maar om 1 kant goed te krijgen. Waardoor we de volgende dag dus de andere kant maar doen. Als iemand nog een goede tip heeft om een kat makkelijk te kammen dan hoor ik het graag. Onze kat is helemaal gek op de vleesstaafjes. Alleen die je in Nederland kan kopen zijn niet goed genoeg dus als we in Duitsland zijn dan slaan we er altijd een bulk in. Van mijn dochter moet hij niks hebben behalve als ze zo'n staafje geeft dan is ze hardstikke interessant natuurlijk.
Die van ons heeft vrij kort haar, maar vindt het heerlijk om gekamd te worden. Ik doe dat altijd in de tuin op zo'n tafeltje, zodra ik in de tuin ben rent hij ernaar toe en gaat al languit liggen wachten En hij is ook gek op die vleesstaafjes, heb laatst via zooplus besteld en die vielen erg goed in de smaak.
Hier ook een groot katten liefhebster. Vroeger hadden we thuis altijd 6 katten al werden dat er in de loop der jaren wel wat minder. Zodra ik op mijzelf ging wonen nam ik een kat (cypers) Deze was al 8 en heb ik helaas maar 4 jaar bij me mogen houden, Goofy heette ze (zo heette ze al toen ik haar kreeg). In die 4 jaar ging een kennis samenwonen en haar vriend was echt verschrikkelijk allergisch voor katten. Deze hebben wij er toen bij genomen. Sammy (roodwit) heb ik 3 jaar geleden op 13 jarige leeftijd moeten laten inslapen i.v.m. suikerziekte. Dat ging zo snel en in ene dat hij niet meer te helpen was met spuiten. Monty (cypers) is nu inmiddels 13 jaar en echt de baas in huis al hoor je hem het minste. Alleen al de manier waarop hij loopt. Als hij van de schutting springt op de kliko dan begint hij al te mauwen van ik kom eraan zal je de deur niet vast voor mijn open doen! Het is een echte goedzak waar ik alles bij kan doen. Hij is ook heel waaks als ik buiten loop of met de kinderen. Dan kan hij echt grote honden aanvallen om mij te "beschermen" terwijl ik gewoon in de speeltuin sta en de hond aangelijnd is. Ik waarschuw de mensen dan ook altijd als ze aan komen lopen. Kimi is een schildpadje van 9 jaar. We hebben haar als kitten gekregen uit het nestje van onze beste vriend. Ze praat altijd terug als ik tegen haar praat. Ze kan een echte bitch zijn en laat heel duidelijk merken als ze iets niet wilt. Ook vindt ze het 't meest moeilijk te accepteren als er weer een nieuwe kat bijkomt. Wat grappig is bij haar is dat als je haar aait ze je gaat wassen/likken. Nikki (wit) is een eigenwijze 3 jarige poes met een sterk eigen wil en laat ook echt blijken als ze ergens niet van gediend is. Ze vindt het heerlijk om ruig te stoeien en daar houd ik dan ook wel eens een haal aan over mja dat hoort erbij. Ze vind het verschrikkelijk als ik aan haar staart zit. Tommy (cypers) hadden we eigenlijk niet in de planning zitten want manlief vindt 2 katten eigenlijk al meer dan genoeg. Toen werden het er 3 maar 4 was echt teveel. We merkten dat Nikki Monty erg lastig viel omdat ze graag wilde spelen. En aangezien Monty ook een dagje ouder begint te worden merk ik gewoon dat hij op zoek is naar rust. Ik was in de kattenopvang met mijn schoonvader om voer te brengen en zag daar Tommy zitten. Hij was toen 4 maanden en wij gingen op vakantie. Ik zag hem (hij hing in de hor van de deur) en ik was op slag verliefd op hem. Ik moest hem hebben het voelde alsof het zo moest zijn. Ook zag ik daar de kans om een speelkameraadje te hebben voor Nikki zodat Monty weer wat rust zou krijgen. Dan is het altijd maar afwachten of het klikt tussen de katten. Na 2 weken was het dikke mik tussen die 2. Rennen elkaar achterna en stoeien met elkaar en Monty heeft zijn rust weer terug. Tom is echt een hele grote schat waar je alles bij kan doen. Hij staat hoog op zijn pootjes en ligt heel graag bij me. Naast Monty is dat ook echt mijn vriendje. Nu ik zelf aardig wat katten heb gehad en thuis heb meegemaakt ben ik er wel achter dat ik meer een katermens ben dan een poezenmens. Katers (althans degene die ik heb gehad) zijn veel liever en minder bitchy dan de poezen. Volgende week zaterdag gaan we op vakantie en past mijn overbuurvrouw op ze. 's Morgens laat ze ze naar buiten en geeft ze eten en vers drinken en maakt ze de bak schoon. 's Middags haalt ze ze weer binnen zodat ze uit de hitte zijn (die jaren zijn er geweest) en dan morgen ze aan het einde van de middag weer naar buiten tot een uur of 20 dan gaan ze voor de nacht naar binnen en krijgen ze weer eten en vers water. Ik ga ze nu al missen en de katten zijn ook altijd blij wanneer ik weer thuis kom. Met mijn man hebben ze niet zoveel maar dat is andersom ook en ik denk dat ze dat voelen. Zal vanavond als ik eraan denk een paar foto's plaasten.
Dit is Boeffie, dat is echt mijn katje. Hij volgt me overal en ligt 's avonds gezellig bij me op de bank. Dit zijn Bo (de rode) en Belle (het tortie poesje). Ze zijn half broer en zus. Ze hebben dezelfde vader. Bo is super lui, ligt de hele dag te slapen. Belle is een lekkere kroel die op haar tijd echt haar aandacht opeist.
Dit is Bella, 4 jaar en kwart noorse boskat en 3 kwart htk kat. Ze is zoooo super lief, zodra er iemand binnenkomt ligt ze er bovenop. Ze is een geweldige jager, helaas heeft ze daardoor vaak dikke bek omdat ze ook bijen en wespen vangt. 'S nachts slaapt ze op mijn hoofd, overdag ligt ze het liefste ook bovenop me te kroelen. Ze springt zelf deuren open, en als de kraan aanstaat hangt ze er gelijk onder. Ik wil graag een nestje van haar met een echte of halve noor, omdat het zulke geweldige beesten zijn, maar wacht nog een jaartje tot mijn zoontje wat ouder is.
Zoals beloofd hierbij een foto van onze Ragdoll (de andere katten zijn niet zo interessant zijn htk katten )
Lon en Tijn, wat een geweldige katten! Ik zou ook graag een spynx willen, maar ze zijn zoooo duur! En als ik straks huisje heb met tuin zou Bella buiten mogen spelen, maar de spynx niet.... das zielig.
Sorry, zoon had honger aanvulling: Kattenbak: hier 2, 1 in de kamer en 1 in de bijkeuken (daar zitten ze 's nachts). Beide worden iedere week helemaal verschoond en verder leeggeschept. De Ragdoll komt namelijk niet buiten (alleen achterhuis) anders loopt hij weg . In de vakantie hebben wij "oppas" voor de katten, of familie of vrienden. Mijn schoonpa kamt de Ragdoll (hij heeft geen naam..... ) dat heeft hij een paar jaar geleden 1x gedaan en de kat wil nu eigenlijk alleen door hem gekamt worden, raar beest verder weet ik het even niet meer (heb het grootste gedeelte van dit topic afgelopen nacht en ds rest van de dag tijdens de voedingen gelezen )
Wij hadden 3 katten 2 blauwe brits korthaar poezen, moeder en dochter, Lola en Bibi. Die we helaas vorig jaar herfst in hebben laten slapen. Ze zijn 11 en 16 jaar geworden. En onze htk (ex)kater, Pino. Waar we vorige week afscheid van hebben genomen. Ook hij is 16 jr geworden. Ik mis ze enorm en vind het huis maar leeg en stil, maar heb met mijn man afgesproken weer een brits korthaar poesje te kopen als de kinderen wat groter zijn.
Wat een leuke reacties allemaal! Geweldig om te lezen! Zal straks via laptop wat foto's van onze siberen laten zien!, zit nog steeds op mijn foon. Hier krijgen ze whiskas snoepjes...in die paarse doosjes in de vorm van een kattenkop hihi. Ook vlees van whiskas en felix vinden ze lekker. Hoe geven jullie tabletjes? Wij moeten dat echt met zijn 2 doen. Mijn man houdt ze vast en houdt de bek open..en ik doe ze erin. Zometeen moeten we weer.
Ik verstop ze in de antihaarbal pasta van gimpet hebben ze niet door. Heel soms de witte noor wel dan neemt ze de benen! Dan pak ik haar en zet haar tussen mn benen, koppie open pilletje erin en klaar. Tis even niet zo leuk, maar wormpjes ed zijn ook niet leuk. Whiskas snoepjes vind de bonte erg lekker de witte kijkt ernaar en haalt haar neus op haha.
En dat voor een vuilnisbakkie. Hebben de mensen met rode katten het ook gehad dat ze in het begin echt super wild zijn? Onze kater was totdat hij gecastreerd werd bijna onhandelbaar. Hij luisterde alleen naar mijn vriend. Die had hem dan wel zo onder controle dat het net een hond leek. Toen hij gecastreerd was leek het echt of de batterijen eruit gehaald waren. Hij was een stuk liever naar mij toe. Nog wel lekker speels maar niet meer te wild.
Moeten die van jou iedere dag medicatie? Ik kan het met alle 4 alleen. Ze rennen al hard weg als ze mijn man horen aankomen. Die van mij vinden de antihaarbal snoepjes van de C1000 erg lekker en zijn een stukje geodkoper dan van de Whiskas.