Het kattentopic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. singa

singa Niet meer actief

@Senninha ik vind Nikki echt een mooie kat. Is ze echt helemaal wit? Je andere katten zijn ook mooi hoor maar die witte springt er voor mij echt uit.

2. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    #82 Senninha, 13 jul 2012
    Laatst bewerkt: 13 jul 2012
    Ja ze is helemaal wit (en kan heel goed horen ;)).
    Ze had als kitten een heel klein zwart vlekje boven haar oog maar die is helemaal weg. Zal nog even kijken voor een andere foto van haar want ze heeft echt hele mooie ogen.:)

Kan er niet zo 1,2,3 eentje vinden met haar ogen open dus zal de komende dagen eens kijken of ik een foto van haar kan maken.
    Ze is net weer onder een auto door gelopen dus zit weer onder de zwarte vegen.:p

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb sinds 2 weken een katje! ee huis tuin en keuken katje een rood katertje is het genaamd Karel. De naam heeft mijn zoon bedacht. het is en heel lief beestje. rustig karakter geloofik, ligt heerlijk bij mij op de bank te slapen steeds en speelt ook regelmatig in de kamer. Hij is mijn zoon nu ook gewend geloof, mijn zoon is niet de rustigste nl ;) maar mijn zoon kan enmag alles bij karel doen ;) vanochtend had mijn zoon karel al onder de dekens gelegd bijv. want hij moest slapen, en karel liet het mooi toe ;)
    karel isnu 12 weekjes oud.

Bekijk bijlage 259828

4. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wat een cutie!:D

5. singa

singa Niet meer actief

Ja dat laatste is echt een nadeel van een witte kat.
    Mijn rode kater heeft witte pootjes. Als ik dan het verkeerde merk kattenbakgrit kocht kreeg hij oranje pootjes en had ik overal pootjes op de vloer.

6. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Vers van de pers.
    Ze heeft blauwe ogen maar de buitenste rand is geel.:D

DSC04225.jpg

7. singa

singa Niet meer actief

Ze heeft inderdaad echt mooie ogen.

8. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij zijn sinds vorige week maandag de trotse bezitters van een katertje van nu 8 weken oud.
    Is voor ons de allereerste keer dat wij een kat als huisdier hebben, vind het onwijs leuk maar ook wennen hoor haha!

Dus als iemand nog tips heeft voor kittens die vaak toepasbaar zijn, hoor ik ze graag! :)

Hij is ongeveer een week te vroeg bij zijn moeder vandaan gegaan (kon door omstandigheden helaas niet anders werd ons vertelt toen hij bij ons kwam wonen) en daardoor heeft hij helaas wat dingen niet geleerd die ze vaak vd moeder leren. Hij speelt dus enorm met zijn scherpe tanden en speelt ook met de nageltjes uit.
    Ben zelf al erg toegetakeld haha..
    Ook klimt hij langs je voeten/broekspijp omhoog, voor ons niet zo'n ramp maar de visite stelt dit niet altijd op prijs. Dus dat willen we wel graag afleren.

Hij is gelukkig wel zindelijk nadat ik hem 2 x op de kattenbak had gezet. Hij is errug nieuwsgierig, houd van gezelligheid en leert ontzettend snel. Ook is hij erg leuk met onze zoon.

Bijgevoegde bestanden:

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wat een cutie zeg!:D

Voor hem is langs je broekspijp omhoog klimmen de enige manier waarschijnlijk om op de bank te komen omdat hij nog niet zo hoog kan springen. Zodra je dat in de gaten hebt zou je hem op kunnen tillen en bij je kunnen zetten tot hij het zelf kan.:)

Spelen met nagels en tanden doet Nikki (3) nog steeds, denk dat dat ook per kat verschillend is hoe ze spelen. Zal vast nog wel beter worden de komende maanden.

Fijn dat hij iig zindelijk is.:)

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dat gaat helaas voor onze doerak niet op.. Want hij kan al best goed zelf de bank op springen. Hangt daarbij soms nog half bungelend aan mijn bank, maar opzich lukt het hem zelf prima. We stonden er verstelt van, hij is echt een meester in klimmen. Hij kan ook al prima (minder voor ons haha) trappen op en af lopen.

Hij doet het echt puur om te spelen denk ik, want ook onze voeten/sokken valt hij aan om mee te stoeien/spelen.

11. singa

singa Niet meer actief

Ik herken dat klimmen in de broekspijp ook wel. Bij ons deed onze kat dat omdat hij dan sneller op het aanrecht was als wij zijn eten klaarmaakten. Het is vanzelf gestopt bij ons. Dus ik kan je verder geen tips geven.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ach, hij is opzich nog zo klein. We halen hem wel steeds eraf en zeggen: Nee Bliksem.
    Dus hij zal t ooit vanzelf wel snappen toch! :D
    (Ja hij heet Bliksem haha, mijn zoontje van bijna 4 mocht kiezen en die is fan van Disney Cars.... De hoofdpersoon(auto) heet Bliksem McQueen.)

13. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Mag ik jullie voorstellen aan onze vetklep:
    1156594832_5_SkSr.jpg
    Dit is Jochem.
    We hebben hem zo genoemd omdat hij in het begin een rasechte adhd-er was. Nu is hij nog te lui om in de benen te komen voor wat eten.

Maar hij is wel ontzettend lief, met een paar rare gewoontes:
    - als hij binnen komt is het de bedoeling dat wij alles laten vallen om bij hem op de bank te gaan zitten en hem te knuffelen. En dat laat hij merken ook!
    - Als we thuis zijn vergeet hij spontaan hoe het katteluikje werkt en staat hij luidkeels voor het keukenraam te jammeren dat hij naar binnen wil.
    - Hij is gek op komkommer, lust graag droge worst (zolang het maar de Drentse Kosterworst van het merk Huls is), bier lust ie ook graag (maar alleen Amstel).
    - M'n schoonvader kan alles met hem doen zonder dat hij aanvalt. En hij is gek op kleine kinderen. Hij gaat vaak naar de buren om met hun kleinkinderen te spelen als ze langs komen.
    - Hij ligt het liefste op z'n rug te slapen.
    - Kattesnoepjes lust ie niet.
    - Het is de grootste kater van de buurt, maar ook het grootste watje. Hij krijgt de meeste klappen van de buurtkatten...
    - als hij aanvalt vergeet hij z'n nagels uit te doen...
    - Het is nogal een sukkeltje. We halen gemiddeld 5 antibiotica kuren per jaar omdat hij weer es een wondje had wat is gaan ontsteken. De laatste keer had hij onder elke oksel een snee van zo'n 5 cm. Waarschijnlijk wilde hij ergens overheen springen wat een beetje mis ging...

En om antwoord te geven op andere vragen die ik voorbij zag komen:
    - Wij hebben geen schoonloopmatje voor de bak. Hij gebruikt hem niet zo veel omdat hij overdag het meeste buiten is. Wel hebben we het deurtje moeten verzwaren. Omdat hij best lomp is, spit hij heel hard in het grit. Dit gooit hij met zoveel kracht tegen het deurtje dat die open vliegt en alles er uit komt. Met wat plaklood (bestemd voor het balanceren van autowielen, zo'n 200 gram...) is dat probleem opgelost. We hebben trouwens de roze zakken grit van Kittyfriend. Is fijn spul, klonterd goed.
    - Tabletjes die niet gemengd mogen worden duw ik z'n keel in door hem stevig vast te houden met 1 hand/arm. Tabletjes die wel gemengd mogen worden met voer vermaal ik tot poeder en doe ik door wat vlees. Dan eet hij het zo op.

Dat was het wel zo'n beetje geloof ik....
    We zijn wel echt gek met ons "kindje" hoor...

14. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Owjah... Hij is wat groot uitgevallen doordat het een mix is tussen een britse korthaar en een main coon.

15. singa

singa Niet meer actief

Dat van de grootste kat die de meeste klappen krijgt herken ik wel. Hier waarschijnlijk ook een kruising Maine coon met een huiskat. Wij hebben echt het grootste watje wat er maar is.

16. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Maar wel lief zeker!!! Die van ons is echt een enorme knuffel!!!

17. singa

singa Niet meer actief

Ja maar wel alleen lief tegen bepaalde personen. Hij is echt de kat van mijn vriend. Die kan alles met hem doen. Zodra hij merkt dat mensen bang voor hem zijn maakt hij daar misbruik van.
    En omdat hij nogal groot is zijn er best een aantal mensen bang voor hem.

18. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Leuk al die katten!
    wij hebben een huiskat; poes bonky van 13 haar zus is in mei overleden aan een tumor (dit was binnen een paar dagen gebeurd) we hebben poes jamy van 7 zij is een pers en sinds een paar weken poes Sally en zij is nu geloof ik 10 weken dus lekker speels, plantenspuit hebben we wel nodig ;) poes Jamy is trouwens mama geworden van Sally en ze drinkt zelfs bij haar (die pers).

19. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    met 'mama'

20. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Wat een leuke en prachtige poezels allemaal!
    Wij hebben een zwarte pers dame. Ze is nu 1,5 jaar oud en heet Empress.
    Een enorme kroelkip. Het liefst zou ze in me verdwijnen vlgs mij. Likt aan mijn haar, bijt zachtjes in mijn neus. (heerlijke kattenbrokjesmeur) Ze heeft een klein balletje waar ze erg graag mee speelt. Neemt hem soms in haar bekje mee naar de bovenverdieping om daar verder te gaan spelen. Verder heel speels met van alles en nog wat. Ook de speeltunnel en speeltentje van onze oudste zoon, dat in de tuin staat, vindt ze erg leuk.

De tuin hebben we helemaal afgeschermd met kippengaas. Zo kan zij er niet uit en andere katten er niet in. Lijkt wat op een gevangenis, maar wel effectief!

Heel graag zou ik er een ragdoll bij willen of nog een persje. Dan denk ik een (geholpen)kater.

Deel Deze Pagina