Het kattentopic!

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wat een knapperds allemaal zeg! :)
    Als wij ooit nog een kat erbij nemen, dan wil ik wel echt me verdiepen in de rassen.
    Wij hebben nu gewoon een huis-tuin en keukenkat van een oepsnestje van een kennis.

@Femmy, hoe doe jij dat precies met die plantenspuit bij jullie kitten van 10 weken? Als ze dus ergens aankomt wat jullie niet willen of ergens inklimt, dan sprayen met de spuit of iets?

2. singa

singa Niet meer actief

Wow jouw zwarte pers lijkt enorm op de zwarte pers die mijn ouders hadden. Alleen hadden zij een kater en geen poes. Ik heb zo'n soort kat niet meer gezien nadat die van ons dood was.

3. singa

singa Niet meer actief

Als onze kat er niet meer is wil ik graag een echte maine coon. Het zijn zulke lieve en mooie beesten. Maar ja dan moet ik wel vast gaan sparen denk ik. Gelukkig kan onze eigen kat nog jaren mee in het tempo waarin hij leeft.

4. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik zat toendertijd al te twijfelen tussen een Main Coon en een Ragdoll (schrijf je dat zo?).
    Die lijken me namelijk echt het liefst en ik hou persoonlijk van grote katten.

Hoop dat ons mannetje ook wel een beetje fors word straks.

5. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Daar ben je niet de enige in!!! Zo denk ik er ook over....:D

6. singa

singa Niet meer actief

De karakterbeschrijving van een Maine coon spreekt me echt aan. Als het goed is zit er een fokster bij ons in het dorp.
    Moet tegen die tijd alleen mijn vriend overhalen. Die hoeft niet zo nodig meer een kat.
    Alleen gun ik een asielkat ook wel een goed leven. En er komt echt maar 1 kat en geen 2. Wordt dus nog wel even puzzelen tegen die tijd.

7. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Mijn man houd wel van katten. Maar hij wil er niet meer dan 1, en hij vind het zonde van z'n geld om zo'n dure kat te kopen. Ben dus bang dat we er nooit eentje krijgen...

8. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ha, wat bijzonder!

9. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wat een snoepies zeg!

Als ik er ooit een kat weer bijneem, heb nu de afspraak dat er eerst 3 moeten afvallen voordat er weer 2 bijkomen, dan ga ik naar het asiel om te kijken of er een Siamees tussen zit. Heb vroeger thuis 3 Siamesen gehad en die werden erg oud en zijn heerlijke schootkatten.:p

10. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Dat vind ik ook van de naam van jouw oudste zoon.
    Echt een naam die ik nog nooit heb gehoord.
    Hoe zijn jullie daar op gekomen?:)

11. Liz21

Liz21 Bekend lid

9 okt 2008
    500
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wat toevallig dat dit topic er is en denk dat jullie me misschien wel kunnen helpen.

Wij hebben 2 honden. 1 labrador die alleen maar slapen wilt en een kruising maltezerxteckel van een 1jaar oud doe ook ontzettend lief is.

Mijn man is altijd een ontzettende kattenvriend geweest en zou er heel graag een willen hebben. Hij is er ook mee opgegroeit. Ik zelf heb totaal geen ervaring met katten.

Nu had hij het er laatst weer over en dit laat me nu niet meer los. Hij glundert met zijn hele gezicht als hij het over zijn vroegere kat heeft.

Hij wilt dan graag een huis-tuin-keuken kat. Ik weet bijna zeker dat dit goed met onze 2 honden maar de honden van mijn moeder lopen hier regelmatig in de tuin. Zijn ook 2 labradors. Dus is het verstandig met 4 honden om een kat aan te schaffen??? Ik heb de mogelijkheid om een eigen 'plek' te creeren.
    Ik zou mijn man zo graag willen verrassen!

12. singa

singa Niet meer actief

Mijn vriend houdt ook wel van katten hij vindt het alleen altijd zo'n geregel wat je met de kat moet als je bv op vakantie gaat. Ik denk dat als ik mijn best doe dat ik dan in ieder geval wel voor elkaar krijg dat er weer eentje komt.
    Mijn vriend had hiervoor een huis tuin en keuken kat en hij wilde nu zelf een echt mooie. Nu hadden we geluk met onze huidige kat maar de volgende wordt wel wat duurder. Dat vindt hij niet zo erg gelukkig.

13. singa

singa Niet meer actief

Over het algemeen gaat het wel goed katten en honden. Als je niet per se een jong katje wil zou je ook in het asiel kunnen kijken voor een kat die al aan honden gewend is.
    Een jong katje kun je over het algemeen wel laten wennen aan honden.

14. singa

singa Niet meer actief

Er zijn toch niet zoveel zwarte persen. Ik geloof dat die heel moeilijk te fokken zijn ofzo. Onze kat was ook de enige uit een nestje en eigenlijk had hij de verkeerde kleur voor de fokker.

15. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw een beauty hoor! Heb zelf een witte noor en echt een zwak voor andere witte katten. De mijne heeft ook blauwe ogen en ze hoort prima. Als ze heeeel sporadisch eens speelt (alleen als het speeltje nieuw is) geeft zn speeltje nog wel eens af. Laatst had ze een roze bekkie haha.

Echt een leuk topic om te lezen dit topic!

16. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wat leuk een Kattentopic!

Hier 2 katervriendjes / Brits korthaar / 3 & 4 jaar oud.

De jongste is een harige knuffel en kopjes-geef-kat maar geen schootkat. Het is een schatje.
    De oudste is een katerman met sterallures 'in de ergste vorm', maar dat is echt mijn grote lieverd!!

Op dit moment gaat het weer goed, maar ze hadden zomaar in eens een behoorlijke oorlog met elkaar (Terwijl het normaal echt dikke vrienden zijn). Dit heeft zeker een week geduurd dat ze elkaar echt letterlijk aanvlogen :( , we konden ze ook absoluut niet bij elkaar laten.... Er zit gelukkig verbetering in de situatie nu, af en toe nog blazen, maar geen vechtpartijen meer :) . Als ik weg ga doe ik ze nu nog even apart, maar vanmorgen ben ik weg geweest en heb ze weer samen gelaten... het ging goed... Ik hoop dat de rust is wedergekeerd want ze konden het altijd prima samen vinden. Nooit ruzie. Wel altijd lekker spelen en stoeien.

Kattenbak,
    1 bak voor 2 katten, dagelijks scheppen, en 1 x per week een schone bak, korrels van Biocat Fresh

Vakantie,
    15 dagen weg, en de buren komen dan 2x per dag langs (hebben zelf ook een kat waar wij nu op passen ivm hun vakantie)

17. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    We hebben een HTK kater genaamd Louis. Foto een zoals hij meestal is ... en foto twee is net geschoten toen hij flink moest gapen ... al doet de foto anders vermoeden!

Bijgevoegde bestanden:

• Louis.jpg
      Louis.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,1 KB
      Weergaven:
      23
  18. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    iHier nog een kattengek :D wij hebben nu maar liefst 6 katten.
    3 huis en tuin katten
    3 kruisingen 2 met pers en 1 met main coon gekruist.

Allemaal hun eigen karakter en ben helemaal gek met allemaal.
    hier maak ik om de dag tot elke dag de kattenbakken schoon, het is geen doen om hier alle poepjes en plasjes eruit te scheppen dus maak gewoon steeds de hele bak schoon..
    Ik haal mijn kattengrit bij de dieren winkel 32 liter voor 6 euro, vind ik niet duur.
    Je hebt ook nog een goedkopere variant die kost 5.50 maar die vind ik niet prettig.

P.S. ik had nog een vraag iemand zei hier dat de main coon het grootste kattenras is, maar ik dacht dat er niet veel verschil in zat met de noorse boskat. Kan iemand me hiermee helpen want ik zit namelijk in twijfel hierover en zit er veel verschil in of overeenkomsten in het gedrag van beide katten rassen.

19. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk topic! Ik weet alleen of ik het bij kan houden al die reacties ;)

Wij hebben hier 2 maine coons (ex-katers) en 1 brits korthaar poesje.
    De 2 coons zijn broertjes van 6 jaar, en ze beginnen nu eindelijk wat rustiger te worden. We hebben zelfs kindersloten op de keukenkastjes gehad, en dat was niet voor ons zoontje ;) De een is helemaal gefixeerd op eten, of het nou je net gesmeerde boterhammen zijn, de tomatensoep uit de pan of de net klaargemaakte nasi...hij eet alles. Soms heel vermoeiend maar je raakt eraan gewend dat je niks eetbaars moet laten liggen. Hoewel....hij heeft wel eens een halve zak sinterklaas schuimpjes op...ziek dat hij was, haha eigen schuld :p
    Ik vind ze geweldig, qua uiterlijk en karakter, maar die haren...! Daar wordt je echt niet goed van. 1 van de twee is toevallig vanmorgen naar de trimsalon geweest om geplukt te worden. Kammen laat hij niet toe, levensgevaarlijk haha

Het britje is 5 en voelt zich hare majesteit de koningin en wil ook graag zo behandelt worden. Eet liever niet op de grond maar op tafel, aaien alleen als madam het goed vindt, en ze wordt graag de trap af gedragen.

20. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Thanks!
    De naam hebben we gejat van een tv serie. Supernatural :)
    In de serie is het een engel.

Meestal noemen we onze zoon, Cas. Wel zo makkelijk haha.

Deel Deze Pagina