ons lieve hondje kruipt altijd op mijn kleren en vind het heerlijk om in mijn vest in slaap te vallen, gevolg haren haren haren! je hebt wel van die rollers maar daar worden je kleren niet mooier op. ik vind verder de haren niet zo erg maar bijv mijn vriend kan zich er enorm aan ergeren. in de wasmachine werkt niet want dan blijven de haren lekker zitten. hebben jullie tips?
Heel veel stofzuigen, Zorgen dat hij niet meer op je kleren kan komen maar een lekkere eigen deken voor je hondje kopen.
de droger ga ik uit proberen, dank je. hij heeft ook een eigen kleedje, en mand. maar als hij op schoot ligt zit je ook zo onder de haren. ik (ros) borstel hem iedere dag, vind hij zo lekker.
Door hem elke dag te borstelen stimuleer je het haar uitval dus daar zou ik sowieso al mee stoppen. Idd kleren wat in de droger kan in de droger en tja ook niet alles gaat eruit helaas. Met een klamme doek over je kleren heen wil ook helpen. Ik heb een kalf in huis en heb ook eigenljk altijd wel last van haren. Ik stoor me er niet aan manlief wel.
Mijn hond vind het lekker als ik met de stofzuiger over haar heen ga, zuig ik alle losse haren eruit, zonder dat ik de haaruitval stimuleer.
Inderdaad niet te vaak borstelen dat werkt stimulerend. Het helpt ook om de hond onder een lauwe douche af te spoelen. En denk eens na over de voeding. En tja een hond verhaard nu eenmaal, ik heb er 3 en een langharige kat. Heb in huis dan ook niet mijn goeie goed aan en trek pas nette kleren aan als we de deur uitgaan of haal de honden even niet aan. Heb ook regelmatig kwijl sporen op mijn broek.
Hier hetzelfde probleem... Ik doe de kleren nu 20 min op lage temperatuur in de droger en dan heb ik er veel haren uit. Maar vooral in gebreide truien blijft het echt zitten... Daar pluk ik ze soms uit... Heb gisteren nog tegen ons hondje gezegd dat ik haar haren ga vastplakken Als ik stofzuig, zie je het na een uur niet meer...
ik zal mijn vriend dit eens laten lezen hihi, hij is degene die zich eraan stoort. als je dieren hebt, heb je nou eenmaal haren, maar dat wil er bij hem niet altijd in. tja stofzuigen is hier vaak ook frustrerend want altijd als ik gestofzuigd heb loopt hondlief en vriendlief met zandpoten/schoenen naar binnen. en dan hebben we ook nog 2 cavia's die het leuk vinden om in hun hok rond te rennen en het hooi en zaagsel eruit gooien hihi. ach ik neem het voor lief, want verder ben ik heel blij met ze
wij borstelen hier ook elke dag bij ons hondje die haart ook enorm... en de dierenarts heeft ons dus juist aangeraden elke dag wel even doen, ! ons hondje heeft zulke lange haren, dat moet gewoon even doorgeborsteld worden, wij hebben ook nog een kortharig hondje,die hoeft echt alleen maar een keer in de week met de zachte borstel geborsteld worden voor de glans er word zo niet gestimuleerd dat er nog meer haren uitvallen, ik heb het ook even opgezocht op internet het ligt er maar net aan wat voor vacht of je hond heeft, lang kort ruw krul.... bij sommigeh honden moet je elke dag borstelen, bij de andere regelmatig,en bij sommigen maar 1 keer in de week, hieronder kopieer ik het even... dan moet je maar even kijken onder welke vacht jou hond valt Vachtverzorging In tegenstelling tot katten verzorgen honden hun huid en vacht slecht. Het is dan ook belangrijk dat wij deze taak van hen overnemen. Borstelen, kammen en wassen horen dus ook bij een goede verzorging van je hond. Hoe dat moet gebeuren is natuurlijk van een aantal factoren afhankelijk. Er zijn meer dan 300 hondenrassen met elk hun specifieke eisen op het gebied van vachtverzorging. Globaal kunnen we de vachtverzorging indelen naar de vachtstruktuur. (Half)lange vacht met onderhaar Bijvoorbeeld bij de New Foundlander, diverse poolhondenrassen, Old English Sheepdog, maar ook de Duitse Herder. Deze vacht moet regelmatig (ten minste 1 x per week) goed geborsteld worden. De haren op de rug, de borst en het bovenste deel van de achterpoten tegen de haren in, de flanken met de haren mee. Op deze manier wordt de ondervacht goed bereikt en worden dode haren verwijderd. Lange, zijdeachtige vacht Bijvoorbeeld bij de Yorkshire Terriër, Lhasa Apso en Maltheser.Dagelijks borstelen en kammen is noodzakelijk om klitten te voorkomen. Ook is het nodig deze honden regelmatig te wassen en bij sommige rassen de vacht in te smeren met een haarolie. Krulvacht Bijvoorbeeld bij de Poedel en de Bedlington Terriër.Deze wollige vacht moet dagelijks gekamd te worden om dode haren te verwijderen. Daarnaast moeten deze honden regelmatig (gemiddeld elke 6 weken) naar de trimsalon om getrimd te worden. Ruwe of draadharige vacht[/b Bijvoorbeeld bij de Schnautzer, Cairn Terriër en Duitse Staande Hond. Regelmatig een borstelbeurt om dode haren te verwijderen en gemiddeld elke 3 maanden naar de trimsalon is voldoende om deze vacht mooi te houden. Korte vacht Bijvoorbeeld bij de Dalmatiër, Rottweiler, Boxer en Beagle. Regelmatig met een rubberen borstel of een handdoek de dode haren verwijderen is alle vachtverzorging die deze honden van je vragen. dit was misschien even off topic aangezien het niet echt gaat over wel of niet stimuleren van hondenharen... maar wou toch even zeggen dat het soms wel noodzakelijk is om dagelijks te borstelen, verder geen andere tips dan mensen hier al gegeven hebben, idd droger proberen en veel stofzuigen,
Ik had ook een soortgelijk probleem (maar dan alle haren op de bank) En heb van iemand van het forum DE tip gekregen: van die chirurgenhandschoenen (van die dunne doorzichtige dingen) Je gaat ermee over je kleren/bank/hond en alle haren blijven eraan kleven. Zijn oa te koop bij Kruidvat.
het is een glad kort harige jack russell, dus volgens het verhaaltje iedere dag borstelen. die handschoenen kan ik me idd voorstellen dat het werkt.
Hier een basset hound, dus ongeveer hetzelfde haar. Alleen als wij onze kammen, komen daar geen haren mee af... Die lossen blijkbaar alleen als het net gepoetst is of als we propere kleren aanhebben...
ik gebuikte in het begin mijn vingers om hem te borstelen want elke borstel gleed erdoor heen. en ik heb sinds kort een klein soort rosborstel van rubber waarvan de tanden zeg maar heel dicht op elkaar staan, die werkt best goed. maar het beste lukt het nog met m'n vingers met de haren mee en tegen de haren in. en die kleine boef vind het heerlijk als ik dat doe.
Van Tupperware heb je van die "matjes" om potten mee te openen (zitten in de grabbelbak van de demonstratrice) Dat zijn ook ideale doekjes om over je bank, kleding etc heen te halen. je veegt de hondenharen als het ware op een hoop en kan het dan in de prullenbak doen.
@happynienja: Niet teveel tegen de haren in strijken , tast je de vetlaag mee aan van de hond. Deze heeft ie met dit weer wel nodig.. De goedkoopste plakrollers (zeeman, ikea) werken erg goed voor kleding en banken en zijn ze ook gelijk opgevangen. een beetje klammige handdoek ook, maar dan moet je ze daarna dus stofzuigen. En ja als je dieren hebt heb je haren in huis, dat is niet tegen te gaan.ik vind het soms ook erg irritant maar zou mijn dieren niet willen missen..
Wij hebben ook al twee borstels gekocht, maar zo'n rubberen hebben we nog niet. Meestal doen we dan ook gewoon met onze vingers, en idem hier: heerlijk! Als we zijn gaan wandelen (en er ligt toevallig ergens modder, raar he met zo'n weer hi hi) dan borstelen we wel haar buikje als de modder droog is. Die komt er dan als stof af, en dat gaat heel goed.