hebben jullie tips wat ik kan eten en drinken zonder dat je al te veel ehm slijm produceerd? heb nu al de 4e dag en nog steeds niets gegeten... begin me nu wel erg belabberd te voelen... drinken krijg ik er met minislokjes in na veel pijnstillers te hebben genomen. heb nu zetpillen van 1000 mg en een antibiotica van de huisarts gekregen.... Ik heb echt zo'n dorst! ik droom van een heerlijk koud flesje cola die ik in een keer kan leegdrinken misschien tips wat makkelijk weg te krijgen is?
Aiii keel ontsteking?? Klinkt stom ik sabbelde op een ijsblokje dat was t enige wat lukt hihi en veel koude drank zonder prik. Succes weet wat t is heb chronische keel ontsteking gehad 10 jaar lang
Hier 5 jaar geleden mijn amandelen laten verwijderen na een jaar lang de ene ontsteking na de andere... weet dus ook wat het is... en tja, koud of warm drinken inderdaad (warme mok thee?!) En inderdaad met kleine slokjes. Sinds wanneer heb je de antibiotica. Daarmee moet het met een dag of 2 wel beter gaan!
Nadeel is dat je inderdaad slijm produceert, anders had je een kopje lauwe thee met wat honing kunnen drinken. Maar probeer bovenstaande tip eens Op een ijsklontje sabbelen. Of waterijsjes, zo krijg je ook wat suiker waardoor je je niet zo flauw voelt Succes en beterschap!
Geen melkproducten. koude verdoofd wat. IJsjes, ijs. De ab moet binnen 48 uur beginnen te werken. ALs je zo'n dorst heb is het toch wel een teken dat je lichaam meer vocht nodig heeft.
warme thee werd me juist afgeraden omdat het de zwelling juist aanspoort? voelt ook niet echt prettig zo'n kop thee... heb een slokje cola geprobeerd maar het was te bruizend zeg maar alles kwam terug met een enorme hoestaanval erbij... dus drinken met prik doe ik maar even niet... Ik heb de antibiotica vanmorgen gekregen... de dokter zei dat het donderdag beter moet gaan en ik weer gewoon zou moeten kunnen slikken en drinken vooral! oo ik verheug me er zo op! wat een ellende... ik heb het best vaak trouwens.. alleen is het deze keer weer voor het eerst sinds 3 jr... eerder had ik het zeker 5x per jaar.... stond ook in de planning om mijn keelamandelen eruit te laten halen maar toen werd ik zwanger en daarna weer..... dit keer toch maar eens laten doen! want dit is echt afzien en niks of niemand kan er wat aan doen.... heb net een madarijn geprobeerd en een paar stukjes appel... ging best redelijk met een paar keer bijna te zijn gestikt heb in ieder geval iets gezonds in mn maag! maar drinken wil me niet echt lukken... het gat is zeg maar zo klein als een ouderwets dubbeltje... en als ik slik gaan die enorme amadelen het gat afsluiten waardoor het drinken weer terug komt en ik dus vreselijk moet hoesten en me haast verslik..... nou dat is heel naar! dus ik durf haast niet meer.... ik heb een drankje van de dokter waarvan ik 4x per dag 10 ml moet innemen... nou dat is echt een drama! het is me nu 3x gelukt..... straks voor het slapen gaan nog 1..... en dan hopen dat ik me morgen weer wat beter voel.... bah wat een klotezooi... gelukkig heeft mijn man alles overgenomen en vrij genomen en doet hier alles wat nodig is... kookt voor onze meiden... gaat er met ze opuit... doet zelfs de was! de afwas... maar vraagt nog wel aan me welke kleding ze aan moeten haha.... wat een schat is het toch ook! voel me wel lullig als ik hem zo zie bikkelen want ondertussen regelt hij ook dingen voor de zaak want dat moet allemaal gewoon door... dus hup meiden in de auto en even wat werken.... ik hoop zo dat het donderdag minder is....!!!!! ben er helemaal zat van!!!!
ja dat klopt... alleen lukt het niet zo... telkens een slokje... waterijsjes eet ik wel veel, en net een mandarijn en een stukje appel.... maar ik zou niet een heel groot glas kunnen leegdrinken helaas:x
super koud drinken werkt heel goed! Ijsblokjes met water of shiroop drinken En ik deed altijd zo koelblok (blauwe) uit de vriezer in een theedoek en dat in me nek leggen of tegen aan drukken. Werkte super want het verdoofde de pijn en de amandelen gaan slinken door de koud. Hier 4 maanden geleden amandelen weg gehaald geen pretje kreeg er ook nog eens een ontsteking bij dus weet er alles van helaas! 1 jaar geleden zelfs een abses in me keel gehad. Sterkte ermee!
o my god een abses! dat lijkt me wel heel pijnlijk.... ik zal mijn man vragen of hij morgen wat ijscubes wil halen.... en over het slinken van de amandelen dat zei de huisarts ook, zo veel mogelijk ijskoud proberen te drinken... juist niet warm.... ik heb de koelkast nu heel koud gezet.... enne kwa eten dan? wat aten jullie zoal? ik begin nu toch echt overal trek in te krijgen omdat de koorts onderdrukt word door medicijnen... maarja wat kan ik dan eten?
Ja ik at helaas helemaal niks! Inderdaad je krijgt super trek in alles wat je niet kan/mag eten want als je het wel doet heb je zelf daarna vreselijk mee Maar hier af en toe hapje appelmoes dat super koud was. Dat slikte wel goed door maar zorgde wel voor slijm. Wit broodje alleen binnenkant geen korstjes. Maar voordat je gaat eten eerst flink koud drinken of ijsje eten en daarna iets anders eten want dan zijn ze niet super dik dus heb je even de kans.
Als eerst beterschap. Wij krijgen op het werk van de logo het advies bij slijmvorming om zure dranken te geven, zoals jus 'd orange, maar ik denk dat dat enorm prikt in je ontstoken keel. Maar ze geeft aan dan je gerust melkproducten kunt drinken, als je daarna maar een slok water neemt, dan wordt de slijmproductie weer afgebroken. En bij een keelontsteking is veel slikken, en dan juist met een koude drank erg goed. Sterkte.