oefenen met potje en weekendje weg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door xxxxx1974, 26 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Sinds een week is onze jongste (2 jaar en 3maanden) aan het oefenen met het potje. Hij loopt zonder luier en gaat zelf op het potje zitten. Hij is 2 dagen naar het KDV geweest maar daar wil hij niet plassen omdat ze geen potjes hebben maar kleine wc's.
    Nu wil ik graag doorzetten en blijven oefenen maar we hebben een weekendje weg gepland. Wat te doen met het oefenen??? Ik ben bang als we nu stoppen dat ie niet meer wil als we terug zijn. Ik vraag me wel af of het zinvol is om het potje mee te nemen en daar te oefenen, al is het alleen maar in het huisje. We zitten een paar uur in de auto en daar natuurlijk in speeltuin/zwembad etc kan hij ook niet zonder luiertje.

Iemand tips of advies???

2. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ik ben ook in zo'n overgangsfase met mijn dochter. Ik ben het nu wat aan het loslaten, dus als ik ergens heen ga, dan laat ik de luier uit. Ook in de auto, naar de winkel e.d. Merk aan mijn dochter dat ze het duidelijker vind en ik neem gewoon een paar extra kleren mee. En als ik bij iemand op bezoek ga neem ik het potje mee. Succes, ik ben ook nog half zoekende, haha..

3. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @MiSe: zover ben ik nog niet met loslaten, haha... Hij zegt ook zelf heel duidelijk wat hij wil, luier of niet.
    Maar ik ben verwend want z'n broer had het in drie dagen helemaal door, dat gaat nu niet lukken..

Zou je op zo'n weekendje weg wel een potje meenemen dan?

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik deed het als we weg gingen net als thuis. Dus idd potje mee nemen. Dit is wel zo duidelijk voor je kindje.

5. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Waarom zou je het potje thuislaten? Het is niet zo dat heel een enorm gewicht / formaat is. Ik heb ook nog een lange tijd naar bijv. een dierenpark de wc verkleiner meegenomen. Beter verlegen mee dan verlegen om.....

6. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Ik zou het potje zeker wel meenemen hoor, wel zo duidelijk voor hem.

7. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    jeetje wat knap! Mijn zoon liet paar maanden geleden ook zien dat hij klaar voor was maar wanneer het aankwam echt op het potje te zitten en alles ..Ho maar!

Als ik jou was zal ik de potje meenemen idd!

8. momentje

momentje Bekend lid

5 feb 2008
    587
    0
    0
    België
    Potje zeker meenemen. Misschien luierbroekje voor lange afstanden of uitstap waar je niet zo direct kan stoppen om te plassen en misschien te laat komt..

Mijn zoontje is sinds 1 maand droog. Wel nog af en toe ongelukje, maar gaat super. Over 2 weken hebben we vakantie en hoop dat hij tegen dAn ook op grote wc durft.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Mijn dochter moet nog 2 worden en die is ook bezig met zindelijk worden sinds een maandje

Ze poept alles op het potje en plassen doet ze op het potje als ze geen luier aan heeft

Toch is ze weleens verward als Ze een onderbroek aan heeft dan denk ik dat ze denkt dat ze misschien toch een luier aan heeft

Maar iig op vakantie hebben wij gewoon een potje meegenomen ze hoeft namelijk nog niet zindelijk te zijn maar ook op vakantie was het voor haar wel zo fijn wel de kans te krijgen wat op het potje te doen

Dus ook met je weekedje weg zou ik een potje mee nemen

Veel plezier trouwens !

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    bedankt voor alle reacties. We hebben idd maar het potje meegenomen. Als hij in blote kont loopt gaat het idd goed. Met onderbroek gaat het nog wel mis en met een luiertje om dan doet ie het gewoon in de luier. Hij geeft dan niet aan dat ie wil, ik moet het echt aan hem vragen en vaak wil hij zn luiertje aanhouden. Even geduld denk ik maar...

11. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ja, zou het potje toch gewoon meenemen, is inderdaad duidelijker en waarom niet eigenlijk..?

Deel Deze Pagina