Wel op haar buikje . Ze kan sinds een dikke week rollen. Op haar buik, naar haar rug, weer terug enzovoorts... Ze legt er hele meters mee af door de huiskamer. En, ik trof haar laatst na een slaapje overdag in haar bedje aan op haar buik. Ik schrok er wel een beetje van, want ik zag gelijk het CB voor me met het wijzende vingertje:'dat mag niet!'. Vervolgens was het een paar avonden zo draaien en daardoor tegen de spijlen liggen, maar wel op haar buikje proberen te komen. Dus toen heb ik haar gisteren maar gelijk op haar buikje gelegd in de vooravond en mevrouw sliep direct en vredig in. Voor nacht draaide ik haar nog terug. Deze nacht weer in de vooravond op haar buik gelegd... zelfde verhaal. Sliep in no-time en was bij ons naar bed gaan nog steeds ver in dromenland. Meestal komt ze door ons gestommel nog wel voor een voeding, maar ook dit bleek nu niet nodig. Ik twijfelde om haar weer terug te draaien, maar ik kon het ook niet over mijn hart verkrijgen om dat te doen omdat ze er zo heerlijk, ontspannen en tevreden bij lag. Dus ik ben vannacht een paar keer wezen kijken ... Just to be sure. Maar iedere keer trof ik dus hetzelfde aan... Dat lieve slapende meisje. Normaal wordt ze meerdere keren per nacht wakker. Speentje, aai over de bol, een voeding... Maar slaapt ze dus vrij onrustig. Nu kwam ze om half 7 pas voor een voeding ( ze sliep om 19:00 gisteravond ), praktisch klokje rond dus. Ik ben zelf ook een fervent buikslaper... ik kan echt niet slapen als ik niet op mijn buik kan liggen ( daarom was slapen in de zwangerschap niet erg best hier ), dus ik snap ergens wel dat zij dat ook fijn vindt. Maar wat moet ik hier nu mee? Ze rolt in principe zelf dus ook naar buik in bed, maar ligt dan aan de ene kant van het bed een beetje onhandig... Toch maar terugrollen omdat buikslapen niet mag volgens CB? Op haar buik laten slapen en af en toe kijken? Of haar lekker zo weg blijven leggen en er vertrouwen in hebben dat het goed gaat... en zodoende met zijn allen genieten van lange nachten gevuld met goede en vredige slaap . Tips, adviezen, ervaringen?
Mijn zoon slaapt al op z'n buik sinds hij 6 weken was......hij sliep helemaal niet en op z'n buik wel. Cb was t er niet mee eens, maar liever een tevreden baby dan 1 die oververmoeid is en heel de dag krijst. Mijn zoontje heeft reflux en slaapt gewoon beter zo. Wij hebben wel een aerosleep maar vond t toch eng maar nu alle vertrouwen erin. Mijn dochter sliep vanaf 4 maanden op haar buik, nu met 2,5 nog steeds. Ga je gevoel achterna
Gewoon lekker zo laten Zolang je kindje het hoofd goed goed optilt en allebei de kanten opdraait is er niks aan de hand
Zodra ze zelf omrollen, zelf op der buik laten liggen. Zij vind dat een lekkere slaaphouding en ze is vijf maanden toch? Dan kan dat geen kwaad meer. Hier hadden we ook een buikslaper toen ze zich zelf kan omrollen en ze sliep veel beter!
Ze kan zelf rollen en haar hoofd optillen, er kan mijn inziens niks fout gaan. Zou der lekker op haar buik laten liggen en niet storen en een paar keer per nacht kijken is niet nodig joh, ga lekker slapen en geniet ervan. Het advies van rugslapen is vooral voor eerste tijd als ze hoofdje nog niet zelf kunnen tillen.
Van zodra mijn dochter zelf kon rollen, sliep ze ook 's nachts op haar buik (en veel beter). Niet te druk in maken dus!
Ze is bijna 6 maanden! Lekker haar eigen slaaphouding laten vinden en zelf vooral genieten van je slaap!
Onze zoon is ook een buikslapertje. Laat haar maar lekker liggen hoor. Ze is oud genoeg om te rollen en haar hoofdje op te tillen, dus het kan echt geen kwaad.
Lekker zo laten! Ze rolt zelf zo, dus dan kan ze dat prima aan. Hier vanwege reflux al vanaf 5 weken op de buik en dat gaat prima. Rugligging is echt niet heilig en buikligging is echt niet ineens enorm gevaarlijk vanwege het voorkeursadvies voor rugligging....
Nou, dan gaan we er vannacht gewoon heerlijk van genieten! Want na 6 maanden wil ik ook wel eens een nachtje doorslapen!! De nachten dat ze ingebakerd of op haar rug in haar slaapzak doorsliep zijn op 1 hand te tellen. Dus hoezee! Dank voor jullie woorden
Lekker laten slapen! Hier ging ie gelukkig ook pas met 6 maanden op z'n buik slapen en ik ging in het begin, ondanks een camerababyfoon, regelmatig naar boven om te kijken of z'n neusje wel vrij lag...moest er ook ff vertrouwen in krijgen
Ja, dat is het echt he? Dat vertrouwen er in krijgen... en dat komt altijd wel op den duur. Ik weet nog dat ik de eerste twee weken continue boven de wieg hing om te kijken of ze nog wel ademde .
Ik ook!! En toen ze op haar buik begon te slapen opnieuw. Nu is ze 9 maand en trekt ze bij het slapengaan haar deken over haar hoofd. Ik laat haar maar begaan Ze zijn echt niet meer zo fragiel als in het begin.
Laken en deken heb ik dan weer niet, alleen een slaapzak...hij gaat door het hele bed heen en ben veel te bang dat ie verstrikt raakt in het beddengoed!
Lekker op de buik laten slapen hoor! Er wordt veel voor gewaarschuwd, maar als ze zelf kan rollen, is ze echt sterk genoeg om haar snoet uit het matras te draaien. En zelf snoet tegen matras is niet meteen gevaarlijk; zo tref ik mijn dochter vaak aan! En draai ik haar hoofd dan wat opzij, dan legt zij 'm demonstratief weer met snoet tegen matras