Had woensdag een topic aangemaakt (verdwenen vanwege de per ongeluk verwijderde database niet erg hoor haha!) dat het hier aan het rommelen is.. Nog even opnieuw de tekst: Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat ik voortijdig ga bevallen. Mijn oudste bleef zéér vrijwillig zitten tot 41 weken en mijn jongste twee zijn ingeleid op resp. 38+2 en 39+5 weken, waarbij ook nog geen enkel teken was dat de bevalling spoedig uit zichzelf zou gaan beginnen. Ik heb me daar destijds ook geen moment druk om gemaakt. Maar nu......... Ik weet het niet. Het knaagt aan me. Angst? Misschien, ik weet het niet. Maar er zijn een aantal dingetjes.. Bij de meiden heb ik gedurende de hele zwangerschap ontzettend veel harde buiken gehad (niet pijnlijk) en ik vond het opvallend dat ik daar deze zwangerschap echt totaal GEEN last van had. Echt NOOIT. Tot afgelopen maandag.......... Harde buiken, en pijnlijke ook! Niet regelmatig, maar toch wel van het kaliber 'fikse voorwee'.. Sinds maandag ben ik ook mijn slijmprop aan het verliezen, met grote brokken per keer (sorry voor de details ) en zoonlief is aan het porren en draaien, zodanig dat het me echt ronduit pijn doet. Ik heb ineens zo'n 'gut-feeling' dat er meer aan de hand is.......... Nu verwacht ik heus niet dat ik met 32+3 weken ineens in het ziekenhuis aan de weeenremmers kom te liggen ofzo, ik ben niet paranoide. Maar ik vraag me ineens wel af of ik deze keer de datum van de inleiding wel ga 'halen'..! Ik bedoel, wat nou als het toch nog voor die tijd spontaan begint? Ik word niet voor niets ingeleid! (Even de korte samenvatting; ik word ingeleid omdat ik stortbevallingen heb (tweede bevalling 24 minuten van 0cm tot geboorte, derde bevalling 54 minuten), in combinatie met anderhalve liter bloedverlies bij de eerste bevalling (waardoor ik dus op z'n minst begeleid moet bevallen en niet alleen thuis), PLUS een slecht bekken (al heb ik daar nu nog weinig last van, afkloppen!) en nog drie andere kinderen die we wel graag op tijd bij de oppas hebben......... Dus een spontane bevalling: nee liever niet! *lachtalsboermetkiespijn* ) En hoe groot is die kans uberhaupt dat deze wél uit zichzelf wil komen, gekeken naar de vorige drie keren? Ik ben een realist, maar dit knaagt............ Voorgevoel of misschien toch een beetje para? Naar aanleiding van een paar van de gegeven reacties en het aandringen van mijn man (die kan er wat van ) heb ik vanochtend toch maar de verloskundige gebeld... Gisteravond had ik ook wat bruinbloedverlies en ik rook iets zoetigs (paniek!) dus ik achtte het wel gerechtvaardigd.. Verhaal gedaan en ze wilden me persé op het spreekuur hebben! Op goede vrijdag, terwijl ik geen oppas heb. Nou prima, doe ik dat toch. Kom ik daar (zeulzeulsleepsleep met drie kids) doet ze helemaal NIKS. Ik kreeg alleen een preek dat ik veeeeeel rustiger aan moet doen (maar HOE dat vertelde ze er niet bij. Ik kan niet de Duracelletjes uit mijn kinderen trekken hoor! ) en toen ik vroeg of ik dáárvoor naar de praktijk moest komen, terwijl juist dát fysiek enorm zwaar voor me is met drie kleine kinderen, keek ze me aan alsof ze water zag branden. Nou, daar hebben we dus echt wat aan gehad.............
Ongelooflijk zeg , wat een lompe VK! Zoiets kan ze toch ook door de telefoon wel vertellen?! Jij maakt je zorgen en je krijgt een stomme uitbrander! En inderdaad, we weten heus wel dat we het rustig aan moeten doen, maar ja, hoe doe je dat als je al drie koters hebt rondlopen #-o . Balen zeg, dat je zo'n rare vk hebt. Ik hoop toch dat het allemaal meevalt en dat je op de een of andere manier wat rust kan vinden.
Sjah, ze werken in mijn VK-praktijk met twee teams (A en B) en ik heb alle zwangerschappen al hetzelfde team van drie geweldige VK's, maar omdat het nu een 'spoedje' was, belandde ik dus bij een VK uit het andere team......... Ik had inderdaad zoiets van mens hou je kop toch hoeveel kids heb jij gekregen?! Je moet toch weten dat zelfs als je er 'maar' eentje hebt, dat het al te druk is om op je gat te zitten?! Ik was echt pissed...... Had me dan niet naar dat spreekuur laten komen, maar had me dan inderdaad gewoon gebeld. Want hier heb ik NIKS aan! Maar bedankt voor je berichtje dan ligt het tenminste niet aan mij dat ik het nogal vaag vond...........
ooo ik zou haar............................... man werkelijk soms heb je van die sukkels! pfff en hoelang was je eerste bevalling... ik vond die van kyana al stort met 3 uurtjes! en heb je me pb nog gehad? zoniet: je stond leuk in de kinderen!
Hai meis Hahaha ja ik had ook even zoiets van............ enzo.. Maar ja, niks aan te doen.. Mijn eerste bevalling duurde overigens 4 uur, inclusief dik driekwartier een kind binnen zien te houden dat naar buiten wilde, maar die dat niet mocht omdat we gauw naar het ziekenhuis moesten...... Ik was nog geen 6 minuten in het ziekenhuis en *PLOP* daar was ze haha! Mijn tweede bevalling duurde 24 minuten (waarvan 1,5 minuut persen) en mijn derde bevalling 54 minuten, waarvan 4,5 minuut persen.. In totaal heb ik dus 5,5 uur over 3 bevallingen gedaan! Ja ik had je PB gehad, maar door de verhuizing was-ie een dag later weg! En het was er nog niet van gekomen je even op te zoeken en terug te PB'en.. Maar bedankt voor het compliment, vind het zelf ook een erg leuk stuk geworden! :-D Liefs!
Oh lastig meid. Zeker gezien je stortbevallingen. Ik zat bij team A maar iemand uit team B heeft mijn (stort) bevalling gedaan. Toevallig was dit wel een leuke. Als je bevallen bent krijg je een evaluatieformulier. Kan je je klachten uiten. Zou dit dan zeker aankaarten. Ik heb destijds ook een klacht ingediend over een van de verloskundigen. Als je het niet vertrouwd zou ik van het weekend nog een keer bellen. Ik vind het wel vroeg hoor nu al de prop verliezen enzo. Anyways even offtopic.. vond het ook een leuk stuk! En mooie foto!
Tja, sommige VK's snappen het dus blijkbaar niet... je op het spreekuur laten komen om je te vertellen dat je rust moet houden #-o Maar ik hoop dat die kleine nog even blijft zitten!
Ik zit ook al voor de vierde keer bij A! Zou het ook niet anders willen.. Dat evaluatieformulier; sjah ik vind het ook zoiets om die ene 'situatie' meteen als 'klacht' te bestempelen, zeker aangezien het om een VK gaat die niet in mijn eigen team zit.. Denk dat ik het maar zo laat, d'r is immers geen grove fout gemaakt ofzo en die VK kent mij niet (team A kent mij door en door en die weten ook dat ze mij niks 'wijsmaken' haha dus die hebben 't gewoon niet over dat soort dingen) dus ik kan het haar op een bepaalde manier niet eens echt kwalijk nemen.. Vooralsnog is het overigens rustig hier, heb vandaag zelfs met alledrie de kids bij me wat (kleine) boodschapjes gedaan en ik had er fysiek geen last van! :-D Hoop dat het gerommel vanaf nu dus nog een paar weekjes wegblijft! En wat leuk dat je de KINDEREN ook hebt gelezen! :-D Bedankt voor het compliment! Hahahaha ach ja laten we er maar om lachen he.. Ik had gister alleen gehoopt dat ze ff zou toucheren ofzo om uit te sluiten dat er al iets 'echts' gaande was.. Helaas pindakaas. Dinsdag hebben we een afspraak bij de gynaecoloog (inleiding bespreken) misschien dat hij ff wil checken onder 't mom van 'beter voorkomen dan genezen'.. Liefs