Beste Lactatiedeskundigen. Mijn titel zegt het al. Ik geef volledige bv en wil mijn zoontje laten wennen aan de fles. Begin november moet ik weer aan het werk en ik zie het niet zitten om op mijn werk te kolven (werk in een echte mannen wereld vandaar) Wij kregen de tip om hem te laten wennen aan de fles met gekolfde melk. Vol goede moet ben ik een kolf gaan kopen (medela mini electric). Nu ben ik dus proberen te gaan kolven vrijdag kreeg ik er amper wat uit. Gister ben ik weer gaan kolven maar nu met mijn zoontje naast mij en ja toen kwam er wel wat uit. Met veel pijn en moeite kreeg ik bij elkaar 90ml eruit maar dat was wel in het bijzijn van mijn zoontje. Vandaag heb ik het 2 keer geprobeerd en eigenlijk kwam er nagenoeg niks uit . Nu wil ik kolven als mijn zoontje ligt te slapen dit betekend dus dat hij niet bij mij is. Heb al geprobeerd om naar een foto van hem te kijken maar ook dit werkt niet. Heb ook steeds meer het idee dat mijn melk productie aan het afnemen is einde van de dag. Zat nu te denken om smorgens 1 borst te kolven omdat ze dan echt op klappen staan. Is dit een idee? Vanavond hebben we een flesje Nutrilon gegeven omdat hij bleef huilen en ik het idee had dat mijn borsten echt leeg zijn, na het flesje viel hij gelijk in slaap. Misschien dat ik toch maar moet beginnen om 1 voeding (die rond etenstijd) te gaan vervangen door kv zo hebben mijn borsten even de tijd om weer een beetje te vullen zodat ik savonds rond 11 uur toch nog een borstvoeding kan geven. Hoop info ik hoop dat je me iets kan vertellen
hoi sorry dat je vraag zo lang is blijven liggen, we zijn een beetje achterop geraakt zie ik. Hoe is de situatie nu? Ja, als je een voorraad wilt opbouwen is het het handigst om s ochtends na de ochtendvoeding te kolven. alle begin is moeilijk, ik vind het heel wat dat je de eerste keer er 90 ml uit hebt gekregen! Stel niet te hoge eisen aan jezelf, je hebt nog even de tijd voor je gaat werken! Als je nu makkelijk kolft met je kindje erbij, dan doe je het zo in het begin. Je kunt ook nog een oxytocine neusspray overwegen, dan schiet de melk wat sneller toe. Succes en bij meer vragen hoor ik het graag weer. Mirjam