Jee, wat vervelend zeg...! Kan me indenken dat je je heel rot voelt! Maar daardoor kom je natuurlijk helemaal in een negatieve spiraal. Ik zou ook denken aan geen oogcontact, zingen, praten, tv kijken, en let heel bewust op je ademhaling (naar de buik!) en het ontspannen van je spieren. Maar even voor de duidelijkheid: je faalt echt niet hoor!!
Vandaag is de fysio langs geweest en ben haar nog niet niet in haar armen gevlogen. Ze pakte mijn zoontje op en binnen een paar minuten zegt ze wat ik vanaf de geboorte al dacht! Hij zit niet goed in zijn vel en er zit veel spanning in zijn lijfje. Hij huilt dus bijna niet maar uit dit dus via de spanning in zijn lichaam. ze hoorde hem constant de voeding wegslikken waardoor de diagnose verborgen reflux die al min of meer in het ziekenhuis was geconstateerd nog eens werd bevestigd. Omdat hij amper huilt (alleen tijdens de voeding dus) is hier verder amper aandacht aan besteed in het ziekenhuis en hij kreeg toch al medicijnen ervoor. Mijn zoontje is geen kind dat zijn ontevreden door huilen uit! en eidenlijk iemand die mij dat bevestigd!
Wat fijn dat je die bevestiging hebt! En ik ging al aan mijn hoofd krabben toen je schreef dat ie zich 'overstrekt' in je armen tijdens het voeden (ineens een flashback). Heb je nu tips gekregen van de fysio? en wordt zijn medicatie aangepast?
Wat fijn..!! Of nou ja, helemaal niet fijn natuurlijk, maar heel fijn dat je gevoel bevestigd werd. Wat gaat ze eraan doen? Wat moet/kan jij doen? Ik hoop dat het snel beter wordt! Ligt dus niet aan jou he..!
Hij krijgt al 10 mg nexium maar de voeding blijft dus wel omhoog komen. Is er ook medicatie dat de voeding in de maag blijft?
- Wordt de voeding ingedikt? - Daarnaast zorgt motilium geloof ik dat de voeding goed in de maag blijft zitten. - Vraag daarnaast ook even in de apotheek of de dosering nexium goed past bij zijn gewicht, deze moet bij elk nieuw gewicht opnieuw worden berekend, en hier konden de artsen de dosering nooit goed aangeven, bij de apotheek deden ze het altijd corrigeren naar de juiste dosering. Wat hier ook hielp was: - bedje extreem schuin zetten (minstens 20cm onder elke bedpoot) - baby ongeveer rechtop houden tijdens het drinken; - na het drinken een half uur rechtop houden om alles goed te laten zakken. (mijn dochtertje had ook verborgen reflux en die liet ook geen 'standaard' symptomen zien, ze huilde bijv. alleen 's avonds (krijsen) en cb bleef maar volhouden dat het een huiluurtje was en dat we haar moesten laten huilen)
Oh, wanneer geef je nexium? de beste werking is om de dosering over 2x per dag te verdelen en dan elke keer EEN HALF UUR VÓÓR de voeding te geven, zodat nexium een beschermlaag kan vormen in de maag. Ik weet dat sommige artsen roepen dat het niet uitmaakt hoe en wanneer je die geeft, maar de apotheker heeft mij verteld dat dit de enige juiste manier is (het staat ook zo in de bijsluiter)
Ik dik de voeding in met nutriton. Hij krijgt al vanaf week 4 of 5 nexium en eerst gaf ik een half zakje maar in overleg met de kinderarts is dit verhoogd naar 10 mg. Huilen tijdens de fles is hierdoor ook wel minder geworden. Zal eens om motilium vragen aangezien de voeding terug blijft komen en hij dit steeds wegslikt
Ja logopedsite gaat mee kijken hoe het drinken gaat en gaat hem voor het verslikken behandelen. En de fysio gaat hem verder voor zijn ongemak behandelen en mij tips geven wat goede houdingen etc zijn
Inbakeren hielp niet. Wat ik vanochtend heb gedaan is hem naakt op mij gelegd en toen voeding gegeven. Hij dronk zo de fles leeg. Vandaag 810 cc gedronken ipv net aan 500 cc!!!!