zonnebank en zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje, voor mijn zwangerschap ging ik soms onder de zonnebank. 1 max 2 x per maand....nu ben ik 11 wkn zwanger en kan niet echt duidelijk terug vinden of het erg slecht is voor je kind. Wel voor evt zwangersvhapsmaskers op je gezicht. Ik wordt nml s winters altijd heel wit en iedereen vraagt nu al of het wel goed met me gaat enz. Ik ben niet zo persoon die eruit ziet als een zonnebank gebruind iemand. Maar een klein tintje om er iets gezonder uit te zien en me iets beter te voelen. ..hebben jullie ervaring met zonnebank en zwanger zijn of hebben jullie het helemaal achterwege gelaten?

2. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Als je het mij zou vragen.. Ik geloof niet dat het mag. Maar durf het niet geheel zeker te zeggen.

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Nee dat wordt afgeraden, eveneens als zonnen (op T strand bijvoorbeeld).

4. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Zonnebank op zich is niet schadelijker dan gewoon zonnen. Beiden wordt voornamelijk afgeraden ivm zwangerschapsmasker. De warmte kan wel degelijk schadelijk zijn en negatieve gevolgen hebben.
    Vraag het anders je verloskundige voor de zekerheid!

5. Keke91

Keke91 Bekend lid

3 jul 2014
    644
    336
    63
    Vrouw
    Gelderland
    Ik las er zoveel wisselende verhalen over dat ik het voor de zekerheid maar helemaal niet meer deed. Ik zou me er dan niet prettig bij voelen.

Wat je wel kan doen is misschien investeren in een goede zelfbruiner voor de komende paar maanden.

6. Diyaa

Diyaa Niet meer actief

7. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Google anders eens op natural glo. Is een heeeeel licht gezichtspoedertje, waardoor het net is of je een beetje zon gepakt hebt, zonder dat het onnatuurlijk wordt. Het past zich een soort aan aan je eigen teint. Ik ben ook zo vreselijk wit en hierdoor valt het best mee:)

8. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Je kan er beter een paar maanden bleek uitzien dan een zwangerschapsmasker krijgen.
    Dat zijn duidelijke bruine plekken in je gezicht die nooit meer weggaan.
    Mijn vriendin wou niet stoppen met de zonnebank, die heeft daar nu heel erg spijt van!

9. Koekie87

Koekie87 Niet meer actief

Of je neemt een gezichts zonnebankje

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Heb je alsnog kans op een zwangerschapsmasker dus ik zou dat ook niet doen...

11. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik zou het zelf ook niet doen hoor. Pak een mooie blush en gebruik dat om een kleine gloss te krijgen. Beter dan een masker dat nooit meer weg gaat. Nu dacht ik zelf ook dat de warmte niet helemaal goed was.....maar dat weet ik niet zeker. Anyway, mijn visie; voorkomen is beter dan genezen.

12. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Heb je je zwangerschap al verteld aan de buitenwereld? Dat kun je iig niet lang meer voor je houden. Dus heel simpel antwoord ja het gaat heel goed met ONS .:D.
    Nee niet onder de zonnebank gaan dus.

13. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Het is niet schadelijk voor de baby. Ik heb het niet gedaan ivm kans op een zwangerschapsmasker. Ken iemand die dat heeft namelijk en dat risico wilde ik niet nemen..

14. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Ik zou het niet doen nee! Kans op zwangerschapsmasker idd plus als je verder zwanger bent is/lijkt me de hitte/straling niet goed voor je baby

15. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie ladies. ..ik laat de zonnebank wel ff achterwege.....

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Voor de baby is het niet schadelijk, alleen risico op masker. En je moet natuurlijk onder de zonnebank vandaan als je last van de warmte krijgt.

Ik ga binnenkort naar een wellnes met alles erop en eraan en ik ga wel zonnebanken. Masker zie ik dan wel, ik ken alleen maar meiden die wel masker hadden maar daarna weg.

17. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Cremepje met zelfbruiner! Klein beetje blusher! Klaar! Scheelt je een hoop geld ook!

Deel Deze Pagina